niin juuri.. olisi parempi että valitisin itse miten sijoitan että en voi syyttää muita jos vituiks menee....
Ethän sä muita voi syyttää vaikka muiden vihjeiden perusteella sijoittaisitkin, itse sä ne toimeksiannot teet ;) Pieniin kasvuyhtiöihin vain jos riskiä haluat. Vaikka tuollaisella summalla tekisi mukavia voittoja maltillisemman riskin yhtiöilläkin IMO.
Itsekin olen tässä viime aikoina katsellut noita osakkeita ja odotellut josko sitä mahdollista jyrkempää laskua ilmaantuisi. Kaikki tulee toki holdiin. Aktiivisempaan kaupantekoon ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi rahaa eikä tietoa/taitoa. Lähden siitä periaatteesta, että ostan firmoja, joiden asiakkaaksi voisin itseni kuvitella.
Orion on tullut viime päivinä aika hyvin alas. Alun perinkin ollut ostoslistalla ja nyt näyttäisi olevan ihan hyvä aika ostaa. Maksaa kivasti osinkoakin. Lääketeollisuudella on ja tulee olemaan aina vahvaa kysyntää, joten tuo on yksi "varma" osake.
Neste Oilin odotan vielä laskevan 21-23 tasolle ennen kuin mahdollisesti ostan.
Raisio olisi yksi vaihtoehto tavaroiden/palveluiden puolella. Itse en pidä yritystä kovinkaan riskialttiina pitkällä tähtäimellä. Läskistyvässä Suomessa tulee tulevaisuudessa olemaan entistä enemmän tilaa uusille terveystuotteille tyyliin Benecol.
Informaation ja tietoliikenteen puolelta TeliaSonera ja Rahoituksen puolelta Nordea ovat vahvoja ehdokkaita salkkuun.
Suurin osa näistä lähiajan ostoista sijoittunee loppuvuoteen ja ensi vuoden puolelle ihan vain rahatilanteen vuoksi, mutta onpahan aikaa tutkia ja seurata eri vaihtoehtoja. Jatkossa ostoja säännöllisesti muutaman kerran vuodessa tai hyvien kohteiden tullessa vastaan ja ihan rahatilanteesta riippuen.
Pala palalta alan rakentamaan omaa salkkuani jotenkin tähän tyyliin
Osakkeet 70%
Energia: 20%
Lääketeollisuus: 20%
Kulutus/päivittäistavarat: 20%
Rahoitus: 15%
Informaatio/tietoliikenne: 25%
Rahastot 20%
Seligson Russian Prosperity: 20%
Seligson Phobeus: 20%
Seligson Eurooppa 50: 30%
Seligson Global Pharma: 30%
Käteinen 10%
Tuo käteinen käsittää rahat, jotka ovat sijoitustilillä odottamassa uusia hyviä ostoja ja talletustilin vakiosumman yllättäviä menoja varten. Käyttötililtä sitten normaalisti kaikki juoksevat kulut.