Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
Jos joskus yhdistelmärahastoa voisi ajatella, niin se olisi nimenomaan kompassi. Morningstar antaa viisi tähteä ja kulutkin on "inhimilliset". Tosin silti se on yhdistelmärahasto
Tai sitten Seligsonin Pharos. Siinäkin kulupuoli kohillaan.
Eli jos yhdistelmärahastoon päätyy, niin aivan ehdottomasti katsottava ne kulut ja tarkkaan. Homma kun tahtoo olla niin, että niissä yleensä on osakerahaston kulut ja tuotto ei lähelläkään osakerahastoa.
Ennemmin rakentaa tuollaisenkin itse. Sopivalla osuudella korkoa ja osaketta.
EDIT: Ja eipä tosta raha-akatemiasta paljon keskustelua herunnu. Ei Kauppalehden foorumillakaan. Pitäs varmaan ottaa ja kokeilla, ei tuo 30 euroa todellakaan konkkaan vie.
EDIT: Ja eipä tosta raha-akatemiasta paljon keskustelua herunnu. Ei Kauppalehden foorumillakaan. Pitäs varmaan ottaa ja kokeilla, ei tuo 30 euroa todellakaan konkkaan vie.
Jeps, tarkastin heti tänne postauksen jälkeen tuon kauppalehden foruminkin ja yhtä lyhyeksi näytti keskustelu jääneen sielläkin. Voishan tuonne ilmoittautua. Ainakin aloittelijoille, kuten mulle, tuosta irtoo eniten, kun suurin osa kaikesta tiedosta minkä pystyy omaksumaan on uutta tietoa
Katselin myös noita raha-akatemian luentoja ja oikeastaan vain tuo viimeinen osio vaikutti mielenkiintoiselta. "Tunnuslukuanalyysit sijoittajan apuna". 30e olisi aika suolainen hinta 2h luennosta.. :/
Eipä tuolla mitään hirveän ihmeellistä näyttäisi olevan. Kaikenlaista perustietoa, sanastoa, jotain laskureita jne jne. mitä löytää netistä muutenkin. Luentomateriaalit saa tulostettua tuolta viikkoa ennen luentoa.
Eipä tuolla mitään hirveän ihmeellistä näyttäisi olevan. Kaikenlaista perustietoa, sanastoa, jotain laskureita jne jne. mitä löytää netistä muutenkin. Luentomateriaalit saa tulostettua tuolta viikkoa ennen luentoa.
Katselin myös noita raha-akatemian luentoja ja oikeastaan vain tuo viimeinen osio vaikutti mielenkiintoiselta. "Tunnuslukuanalyysit sijoittajan apuna". 30e olisi aika suolainen hinta 2h luennosta.. :/
Olen käynyt kauppakorkean tilinpäätösanalyysi kurssin, jossa käsitellään mm. tunnuslukuanalyysejä. 30h luentoja ja harkkoja + harjoitustyö ja itsenäistä opiskelua. Avoimen kautta tuo maksanee jotain 80€? Saanee varmasti paljon enemmän irti mitä tuosta kahdesta tunnista..eikä hintakaan ole niin kamalan kallis.
Olen käynyt kauppakorkean tilinpäätösanalyysi kurssin, jossa käsitellään mm. tunnuslukuanalyysejä. 30h luentoja ja harkkoja + harjoitustyö ja itsenäistä opiskelua. Avoimen kautta tuo maksanee jotain 80€? Saanee varmasti paljon enemmän irti mitä tuosta kahdesta tunnista..eikä hintakaan ole niin kamalan kallis.
Niih, mutta kun Hykkä tuossa mietti saako rahoilleen vastinetta. 2h:ssa ei ihmeitä tehdä. Ehditään ehkä käydä muutama tärkeä tunnusluku, mutta ei ymmärretä numeroita niiden takana.
Ei sitä kurssia pakko ole suorittaa kokonaan ja kukaan ei ole estämässä luennoilla käymistä. Luennot ja harkkatunnit olivat melko tylsiä viime vuonna, mutta ammatillisessa mielessä anti oli hyvä. Kurssin harkkamateriaalia näyttäisi olevan vielä saatavilla http://cie.hkkk.fi/22E00100/harjoitukset.htm, luentomateriaalin voin lähettää vaikka kiinnostuneille.
Itsekin luin joku viikko sitten. Ihan jees, ei mitään sen suurempaa ahaa-elämystä kuitenkaan käteen jäänyt. Kannattaa toki lukea.
Avoimen kursseja olen itskein harkinnut. Mutta mietityttää, että pärjääkö siellä yhteen kun matikankirjoja on viimeksi katellut 10 vuotta sitten. Ja jokainen voi arvata, paljonko esim. yhtälöitä on tänä aikan tarvinnut... :jahas:
Itsekin luin joku viikko sitten. Ihan jees, ei mitään sen suurempaa ahaa-elämystä kuitenkaan käteen jäänyt. Kannattaa toki lukea.
Avoimen kursseja olen itskein harkinnut. Mutta mietityttää, että pärjääkö siellä yhteen kun matikankirjoja on viimeksi katellut 10 vuotta sitten. Ja jokainen voi arvata, paljonko esim. yhtälöitä on tänä aikan tarvinnut... :jahas:
No oon itsekin sen kurssin käynyt ihan normipituisena, niin ei siellä se "matematiikka"-puoli ole se vaikein asia. Ihan basicyhtälöitä. Enemmänkin kyse tulkinnasta yms.
No oon itsekin sen kurssin käynyt ihan normipituisena, niin ei siellä se "matematiikka"-puoli ole se vaikein asia. Ihan basicyhtälöitä. Enemmänkin kyse tulkinnasta yms.
Luulisi että joku kauppaoppilaitoksen matikankirja riittäisi? Eihän noissa tunnusluvuissa ja tilinpäätösanalyysissä lasketa kuin jakolaskua ja prosentteja.
Luulisi että joku kauppaoppilaitoksen matikankirja riittäisi? Eihän noissa tunnusluvuissa ja tilinpäätösanalyysissä lasketa kuin jakolaskua ja prosentteja.
Onko täältä kukaan osallistumassa tuollaiseen? Vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta systeemiltä ja tuo 30 euron hintakin on varsin kohtuullinen. Minkälaisia tilaisuuksia nuo tuollaiset yleensä ovat, kun ei ole ennen tullut käytyä?