Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuuntele rahapodit. Siitä liikkeelle, vaikka onkin alkupää useamman vuoden takaa, niin mikään ei ole muuttunut, paitsi alussa käsiteltyjen yhtiöiden tilanteet.

Suosittelen tosiaan aloittaan ihan ekasta jaksosta. Laadukasta tietoa ja huvia samassa paketissa. Hieno kehityskaari myös rahapodilla nähtävillä matkassa suomen kuunnelluimmaksi talousaiheiseksi podiksi.

@Bådieinari
 
Kiitos vinkeistä! Nyt ensin pitää päästä miinuksista eroon. Tili 300-400 miinuksella aina tilipäivänä. No päätin lopettaa nuuskaamisen ja kahvipullat niin 200e säästö tulee jo siitä
 
Kiitos vinkeistä! Nyt ensin pitää päästä miinuksista eroon. Tili 300-400 miinuksella aina tilipäivänä. No päätin lopettaa nuuskaamisen ja kahvipullat niin 200e säästö tulee jo siitä
Siitä se lähtee!

Omaa elämää kannattaa optimoida ja alkaa opetella ajatusta, että tarvitsenko jotain oikeasti. Itselleen on helppo selitellä jonkin asian hankinta. Voi vaikka sopia, että jos kahden viikon päästä on vielä sama tarve, silloin hankin. En heti ajatuksen tultua.

Kun alkaa seurata omaa rahan käyttöä, löytyy jatkuvasti monta kohtaa missä säästää. Oikeastaan kannattaa aloittaa nuo rahapodit heti, niissäkin opetetaan rahan käyttöä.

Itse kuunnellut soundcloudista.

View: https://soundcloud.com/rahapodi/tracks


Saa apin puhelimeen. Ja voit toki alkaa kuunnella vaikka aina nyt ilmestyvän jakson ja sitten muuten kun ehtii, niin alusta alkaen järjestyksessä. Näin itse tein aikoinaan.
 
Pistin vivut tänään mäkeen. Alkoi hirvittää tämä nousumarkkinan meno.

Ehkä odotan pientä korjausta.

Ai niin ja Teslat. Jätin muutaman vain silmän iloksi.
 
Minä pistin rapalat laitaan kun nous nenä pinnalle niiden kanssa. Olkoon kuinka kalamies, oli sysipaska korpivaellus, pthyi! 😅
 
Ymmärrän. Tosin joskus on mukava vain omistaa jotain omistamisen ilosta.

Sinänsähän vieheet ovat hyvä bisnes. Pakki täynnä ja aina on mukava hankkia uusia. Mutta mitä rapalassa on tyritty?
 
Ymmärrän. Tosin joskus on mukava vain omistaa jotain omistamisen ilosta.

Sinänsähän vieheet ovat hyvä bisnes. Pakki täynnä ja aina on mukava hankkia uusia. Mutta mitä rapalassa on tyritty?
Monenlaista. Brändi on tosi vahva mutta se ei ole realisoitunut tuloksen teossa. Kulurakenne liian raskas, lisäksi johdon sitoutuminen vähintäänkin kyseenalaista kun eivät omista osakkeita. En ole jaksanut seurata tätä tarkemmin pitkään aikaan kun on madellut, jäänyt salkun pohjalle makaamaan.

Kalastajana ei nykyääm tule kovin kummoisia viboja rapalan tuotteista kun dynaamisemmat toimijat ajaa markkinoinnillaan ja tuotteillaan vasemmalta ja oikealta ohi.
 
Eikös siellä ole käänne parempaan alkanut ja kannattavuus nousussa?
Voi olla, ja ilmeisesti johdossa ollut vaihdoksia. Momentum koko toimialalla, mutta kantaako se koronan jälkeen? En jaksa innostua, oon luopunut nyt kaikista muista suorista omistuksista paitsi fortumi, konecranes ja saga.
 
Tässä hommassa voi vielä joku pankki kaatua. Seurataan tilannetta maailmalla.

Koronakäyrä sittenkin W eikä V? 🤓
Just mietin että pitäisi oikeasti vaihtaa salkkua käteiseksi, ei mulla mitään isoja siellä ole mutta pieni kylmä rinki kävi kun kymppitonnin verran suli arvosta vuosi sitten.
 
Samaa miettinyt että olisko sittenkin w, sen verran nousseet kuessit ettei oikein itse keksi perusteluja, eli olisko aika realisoida välillä. Ei tuolla miljoonia itselläkään ole, vuoden nettopalkan verran silti..
 
Nyt pitäis tuulipukujen olla hereillä NOKkiensa suhteen ja myydä, kun kurssi sopiva.

No, ehkä kesällä maikkari kertoo mikä on WSB.

Saa nähdä poksahtaako kupla. Sitä on kyllä odotettu.

Nukkuuko koko ketjun jäsenistö?
 
Nyt pitäis tuulipukujen olla hereillä NOKkiensa suhteen ja myydä, kun kurssi sopiva.

No, ehkä kesällä maikkari kertoo mikä on WSB.

Saa nähdä poksahtaako kupla. Sitä on kyllä odotettu.

Nukkuuko koko ketjun jäsenistö?

Onnittelut noksuista, ihan käsittämätöntä toimintaa. Tuollahan menny jenkeissä se gamestop ylös ihan håmåna joka vissiin samaa ilmiötä ja ajattelin että varmaan rysähtää, mutta tänäänkin näköjään yli 100% =D Fundamentit firmassa muuttunu 0%.
Eij jummarra. Keskityn siihen minkä ymmärrän.
Melkoista meininkiä.
 
Back
Ylös Bottom