Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Niin ne maailmallakin on ajatellut, että hyvä on shortata, kunnes tuli Redditin Wallstreetbets.

Homma voi kaatua nyt tai sitten se ottaa globalisaation myötä vielä lisää vauhtia. Ilmiönä kyllä mielenkiintoinen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1611824538860.png
Dippas ja ostettiin saksassa heti kiinni.

 
Jep mulla sama tilanne! Mikä on semmonen hinta millä lähtisit nokiaa myymään omista osakkeistasi?
En anna mitään neuvoja. Voihan se kyykätä jo nyt. Fundamentaalinen taso on alle neljässä eurossa, nyt ollaan yli ja arvo liikaa. Mutta olen mukana vain ilmiön takia ja valmis menettämään vaikka koko arvan.

Se kannattaa muistaa, että jos nousee, niin se voi rysähtää alas yön aikana ja kun pörssi aukeaa, niin lähdetään -20 % tasolta. Eli aivan arpapeliä tämä touhu, kuten sanoin, niin ilmiönä sellainen, josta kirjoitellaan vielä kirjoissa ja haluan olla vain sen takia mukana.
 
Euroopan puolella GameStop plussalla. Vaikuttaa siltä, että Muskin tweettailu shorttaajien nokittamiseksi jatkuu tänäänkin.
 
Tänään tarttui myös pieni siivu Nokiaa salkkuun. Ihan vain halusta olla hengessä mukana. On kyllä jännää.

Aika kovasti heiluu kurssit muutenkin. 12 aikaan oli kaikki omistukset reippaasti miinuksella, piipahdin palaverissa ja montusta onkin jo kivetty aika reippaasti ylös.
 
Ainakin huominen perjantai vielä raketoidaan ja koko maailma on sekaisin 🤑 Taas varmaan antavat pölhölän sulkea ja sit lähdettiin poijjaat ja tytöt
 
Tässä itse lueskelin juuri taloustieteen opintojen osana "behavioral finance" sektoria niin mielenkiintoista nyt seurata käytännössä miten homma toimii. Ylipäätään kaikki kuplankin ainekset on tukevasti kasassa, mutta kun ei osaa ajoittaa niin lippistä vaan syvemmälle päähän että pysyy junan kyydissä :) .

Kävi miten kävi niin ideksien kautta jatketaan, ajallinen, maantietellinen ja toimialoittain hajauttaminen. Ei kai tässä muuta voi?
 
Tässä itse lueskelin juuri taloustieteen opintojen osana "behavioral finance" sektoria niin mielenkiintoista nyt seurata käytännössä miten homma toimii. Ylipäätään kaikki kuplankin ainekset on tukevasti kasassa, mutta kun ei osaa ajoittaa niin lippistä vaan syvemmälle päähän että pysyy junan kyydissä :) .

Kävi miten kävi niin ideksien kautta jatketaan, ajallinen, maantietellinen ja toimialoittain hajauttaminen. Ei kai tässä muuta voi?
Indeksit ja vety täällä normaalisti ollut suuntana. Nyt hölmöilen, mutta paluu takaisin normaaliin, kun tämä kupla poksahtanut.
 
Sitten pitäis olla jokin exit-suunnitelma tästä. Mutta kun ei ole.

:LOL:

Kannattaa muistaa, jos manian perässä lähti, että tämä loppuu sitten joskus. Kukaan ei tiedä koska.

Jenkkipörssi näyttää tahdin.
 
Meinasin lähteä leikkiin mukaan mutta ei viitti samasta ottaa kahta kertaa kuokkaan. Tosin jos osingot lasketaan niin ei tässä nyt ihan älytappioissa olla.
Kattelinpa muuten omia rahastoja, pakko antaa tunnustusta Nordnet Suomi indeksirahastoa. Tosin Jp Morgan on paljon paremmin mennyt mutta silti.
 
Back
Ylös Bottom