Mitä muiden salkuille kuuluu? Holdasitko, miten kävi? Myitkö, kannattiko, millon palaat markkinoille?
Mä holdasin. Jos katsoo tilannetta just nyt niin yllättävän vähän on salkun arvo tipahtanut. Lähinnä 401k eläkesäästöt on tippuneet, kun ne on olleet erilaisissa indekseissä/rahastoissa kiinni. Suorat osaksijoitukset tipahti tosi rajusti, mutta ovat nousseet hyvin takaisin. Mulla on paljon tekkifirmoja, jotka ei ehkä kärsi coronasta, kun niiden bisnesmallit ei riipu siitä onko ihmiset töissä vai kotona.
Nyt tässä hitaampikin kerkeäisi myymään. Kuollut kissa pomppasi ja rytisee uudestaan tuloskauden aikana? Vai ehkä amazon&co yllättävät ja takoivatkin ennätystulosta, kun ihmiset on siirtyneet etäostamiseen ja kotona tarvitaan viihdettä(netflix tilaajat)? Tähän mennessä holdaaminen ei ole harmittanut, kun veroja olisi mennyt ihan järjetön määrä ja ei kuitenkaan olisi onnistunut ostamaan pohjasta takaisin(millon se pohja edes on tullut tai tulee tulevaisuudessa)
Apple on mun salkun isoin jokeri. Ihmettelen, että apple ei ole antanut tulosvaroitusta. Kaupat on kiinni, luulis myynnin sakkaavan? Vai onko jengi ostanut netin läpi ja tuotantokoneista ei olekkaan yskinyt kiinassa?
Asuntomarkkinan kehittyminen kiinnostaa. Täällä on asuntojen hinnat lähteneet räpylästä. Jos corona rokottaa niin vois tulla paikka ostaa asunto halvemmalla. Auttaisi mukavasti downshift suunnitelmien edistämisessä. Ikävä hyötyä muiden ahdingosta, mutta tässä maailmassa eletään ja asiat kannattaa optimoida.
Holdannut. Kuukausisäästöt rullaa. Nordnetin rahastosalkku nyt -10%. Ajattelin kasvattaa kk-säästösummaa mutta nyt kun tuntuu palautuvan niin antaa mennä sama summa kun tähänkin asti ja kasvatellaan käteistä niin ois mahdollisuus iskeä kiinni jos tai kun seuraava alamäki alkaa.
Suorat osakkeet kanssa ottaneet paljon takapakkia tosin nokian renkaat on tänään noussut niin paljon että se alkaa olla jo samoissa hinnoissa missä olen ostanut ennen koronakriisiä.