Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Historiasta sen verran, että ei sentään negatiivisia hintoja, mutta joitain vuosikymmeniä sitten jenkkipörssissä treidattiin "live stockia", eli nautakarjaa. Joskus huolimaton meklari unohti sulkea position ajallaan ja sitten kävi niin, että wall streetin pankille tuli ilmoitus, että: "Täältä tulee nyt ne 200 kuorma-autollista lehmiä. Minnes laitetaan?"
Itse olen kanssa ihmetellyt öljyn hintaa, kuinka pystyy tekemään rahaa halvalla hinnalla nyt? Ei mitään päivätreidausta vaan mitä osakkeita kannattaa ostaa tai rahastoa mikä on öljyn kanssa "naimisissa" ? Mikään ei ole varmaan mutta eikö nyt perhana tuplaa rahat vuoden sisällä.
Jaahas, nordnetin etf-kuukausisäästöön kk-maksu 2.5€/kk. Menee oma kuukausisäästöjen suunnittelu nyt uusiksi kun ei pikkusummilla enää kannata ostaa.
Vai meneekö sittenkään? Kulut ovat ETF:issä kuitenkin sen verran pienet (esim. EUNL+IS3N kombossa n. 0,20 %), että tuo 2,5 € kertamaksu ei pidemmän päälle kalliimaksi juuri tule kuin jos siirtäisit rahat vaikka rahastoihin, joissa kulut 0,40 % luokkaa. Itse mietin aluksi, että olisin siirtänyt tuosta palvelumaksusta sokaistuneena rahani OP:lle, jossa näyttää olevan mielenkiintoinen Maailma indeksi rahasto, mutta siinä ostokulut on 0,06 ja hallinointikulut 0,40 %. Muutamassa vuodessa tuo ETF kk säästösuunnitelma ottaa sen kiinni ja menee jo kannattavuudessa ohi. En sitten tiedä paljonko rahastoista saa kivijalkapankeilla alennusta, jos keskittää kaikki vakuutukset ym. niihin.
Laitoin 200 kipaletta facebookkia ostaen tänään. Uskon, että vr on lähtenyt lentoon ja facebookin vr/ar strategia toimii. Corona voi auttaa facebookkia, kun jengi on kotona ja facebookkailee. Instagram varmaan toisaalta dippaa, kun instagrammaajat on jumissa. Jos lähtee ylöspäin pidän ton 200 kipaletta pitkän aikaa. Jos menee paljon alaspäin ilman, että usko facebookin tulevaisuudennäkymiin muuttuu niin todnak. tuplaan sijoituksen ja ostan jonku 300-400 kipaletta lisää.