Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä mä jättäisin kaikki pankkien rahastot pois laskuista. Merkintä-, lunastus- ja hallinnointipalkkiot lähes aina aivan poskettomia. Jos aikaa odotella on se 15 vuotta +, niin kyllä mä pudottelisin pikku hiljaa Nordnetin superrahastoihin ja erilaisiin pienikuluisiin ETF:iin ottamatta kantaa nykyisiin arvostustasoihin. Yksi riskipitoinen vaihtoehto, jota itse suosin, on tutustua muutamiin Helsingin pörssin analyytikkoseurannan ulkopuolella oleviin pikkuyrityksiin ja pyrkiä löytämään sieltä helmiä.
Tässä oli ihan mielenkiintoista juttua kiinteistörahastoista... kokemuksia mistään näistä? Asuntorahastot ? tuottoa asuntomarkkinoilta | ovikoodi.fi
Ålandsbankenin rahasto vaikuttaa mielenkiintoiselta, onko tuo 2,25% hallinnointipalkkio järkevä kiinteistörahastolle?
Nyt alkaa tilanne olemaan omissa lapuissa +- 0 ja tuntuu että laskee vielä tuonne alle 4. Puolet tuli omistuksista vähennettyä, ei ole hermoja, tietoa eikä luottoa. :D Lähellä oli etten myynyt kaikkia.
Mistähän johtuu tämä lasku? Hankala lapun arvoa arvioida kun perustuu lähes kokonaan tulevaisuuteen.
edit: hyvä se teillä isoilla pojilla olla kun lapuissa jo +100% nousua vaikka vähän kurssi notkahteleekin
Jos tää nyt ei ole le trole, niin pakko sanoa että toi sun puffaaminen saa bitcoinin kuulostamaan vaan enemmän pyramidihuijaukselta. Ja älä pliis alota mitään paskasotaa tästä aiheesta, sille oli joku ketjukin vissiin.
Sinähän se sälli olet kun saat haukkua muita trolleiks mutta muut ei saa sua haukkua :DJos et halua keskustella aiheesta, älä lauo mielettömiä kommentteja. Trolliuteni voisit myös perustella. Jokatapauksesa trollinäkemyksieni pohjalta, joita täälläkin jaan, olen sijoittanut voitollisesti jo vuosien ajan.
Ja Bitcoinista...
Tietenkin voisit selvittää ensin faktoja siitä, mikä Bitcoin on. Jo se, että sanot että Bitcoin kuulostaa pyramidihuijaukselta on osoitus tietämättömyydestä. Lue vaikkapa Bitcoinit.fi
Muunmuassa maailman rikkain ihminen (Bill Gates), USA:n viranomaiset Fedin johtajaan asti, Euroopan keskuspankki, Warren Buffett, Nalle, Sir Richard Branson, Googlen TJ Eric Schmidt, Ron Paul, Paypalin perustaja Peter Thiel ja entinen TJ David Marcus (nykyään Facebookilla) ja SWIFT:n toimitusjohtaja Gottfried Leibbrandt ovat kommentoineet Bitcoinia. Suurin osa edellämainituista pitää Bitcoinia merkittävänä. Jotta ymmärtäisit, että tässä ei ole kyse mistään "nörttien leikkirahasta", esimerkiksi Euroopassa kryptovaluuttatekniikkaa on otettu jo käyttöön ihan perinteisissä pankeissakin. Esimerkkinä Fidor Bank Saksassa. Bitcoin ei ole pelkästään raha/arvonsiirtäjä vaan toimiva hajautetun konsensuksen protokolla jollaista ei ole koskaan ennen maailmassa ollut. Miksi se on merkittävä keksintö.. selvitä. Lue vaikkapa Bitcoinketjusta.
Tässä ketjussa nimenomaan tuon esille Bitcoin-protokollan/tekniikan ominaisuuksia, merkitystä ja potentiaalia sijoituskohteena. Bitcoinista on oma ketjunsa, jossa voidaan käsitellä asiaa syvällisemmin.
Sinähän se sälli olet kun saat haukkua muita trolleiks mutta muut ei saa sua haukkua :D
Ai niin Buffetin kommentit Bitcoinista "Stay away from it. It's a mirage, basically" ja "The idea that it has some huge intrinsic value is just a joke in my view."
Jätkä suoltaa paskaa joka suuntaan ja sitten kun niitä oikoo niin laukkaat paikalle haukkumaan trolliks ja pitäis kuulemma ottaa asioista selvää.
Buffet ei myöskään ole sijoittanut yhteenkään tietotekniikkaan liittyvään yritykseen. Buffet ei sijoita kohteisiin, joita hän ei ymmärrä. Buffet ei ole perehtynyt tietokoneisiin, Internetiin eikä varsinkaan Bitcoiniin. Hän on itse sen sanonut. Buffetin iällä voi olla muutenkin hankalaa ymmärtää Bitcoinia. Yleensä myös teknisesti orientoituneemmat henkilöt jaksavat paremmin perehtyä Bitcoiniin ja ymmärtävät mikä se on. En siis pidä Buffetin kommentteja varsinaisesti minään, sillä kommentoijana on henkilö, joka (myös omien sanojensa mukaan) ei tiedä mistä puhuu. Lähinnä kiinnostavaa on se, että Buffet on Bitcoinia ylipäätään kommentoinut.
Enemmän kiinnittäisin huomiota kommentteihin, jotka tulevat Bitcoiniin perehtyneiden suusta. Kun nyt lähdit näitä quoteja laittamaan, tässä Googlen Eric Schmidtin: "Bitcoin is a remarkable cryptographic achievement and the ability to create something that is not duplicable in the digital world has enormous value."
Mua saa "haukkua" trolliksi mutta vain perustelujen kanssa.
Joo tota Buffetti (siis Berkshire) omistaa 7,8% IBM:n osakkeista. Kuten sanoin, suollat paskaa joka suuntaan.
Joo tota Buffetti (siis Berkshire) omistaa 7,8% IBM:n osakkeista. Kuten sanoin, suollat paskaa joka suuntaan.
...IBM on hänen ainoa tietotekniikan alan sijoituksensa. Hän sijoitti IBM:ään vuonna 2011. Buffettin sijoitus IBM:ään ei perustu IBM:n tietotekniikan alan tekemisiin, vaan lähinnä itse yhtiön toimintaan.
Lue vaikka Why Buffett Doesn't Invest In Technology - Business Insider
Ymmärtääkseni tunnet Buffetin ja hänen sijoitusstrategiansa varsin heikosti. Kannattaa lukea hänen tekstejään ja historiaansa.
Joo ihan sun viimeisien juttujen perusteella tunnut tietävän Buffetin tosi hyvin :D
Berkshire ei ole sama kuin Buffet. Älä suolla itse paskaa ja asiattomuuksia. Ai että korpeaa lukea täältä sun kiukutteluja, enkä varmaan ole ainoa.
Varmaan ymmärrät, että Buffetin ja Berkshiren sijoituksista puhuttaessa yleensä tarkoitetaan samaa asiaa. Muakaan ei kiinnosta sun jutut yhtään, mutta en ole sitä tähän mennessä tullu sulle kertomaan, mutta nyt ajattelin kuitenkin tehdä poikkeuksen
Jos olet väärässä, ei Sinun tarvitse alkaa muille siitä kiukuttelemaan.
Ja mitä Buffettiin ja Berkshireen tulee.. Buffett ei itsekseen määrää miten Berkshire toimii. Berkshiren IBM-sijoitus on kuitenkin jokseenkin poikkeava alansa takia, mutta kuitenkin täysin linjalla yrityksen aseman ja lukujen yms. perusteella. Tämä ei millään muotoa muuta faktaa siitä, että W. Buffett karttaa sijoittamista kohteisiin, joita ei ymmärrä täysin. Tietotekniikka(firmat) ovat hankalia monella tapaa tässä mielessä.
Njaa viitsitkö nyt kommentoida asiallisesti niitä sulle esitettyjä faktoja vai keskitytkö itse vain haukkumaan muita trolleiksi? Ihme touhua, kun ei saa enää vastata samalla mitalla, jos joku alkaa itkemään.
Buffet nyt sattuu olemaan tj ja hallituksen puheenjohtaja niin kyllä se aika pitkälti siellä tahtipuikkoa heiluttaa. Isoimmat päätökset tietysti yhdessä Charlie Mungerin kanssa. Combs ja Weschler sitten puuhailevat pienempien sijoitusten kanssa. Ja IBM:n kokoista sijoitusta BH ei todellakaan tee ilman Warrenia.