Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse nään paremman mahdollisuuden voittaa lotossa kuin Inderesin ennustuksilla.
Saman suuntaisia suosituksia tuolta löytyy aika monelta muultakin analyytikolta. Rahastoihinhan meikäläinen suurimmaksi osaksi sijoittaa nyt vaan vedellään riskillä kun sattuu olemaan irtorahaa, eikä tosiaan ole tilannetta jossa joutuisin myymään pakosta osakkeet veks.

Yks hyvä hemmo jonka kirjoituksia on kiva lueskella ja aika hyvin mennyt perillekkin, Seligson Peter hän muun muassa ennakoi talvivaaran kohtalon 3v ennemmin, silloin kun nämä perussijoittajat osteli sitä hulluna.

Mitäs noi sun hyvät sijoitukset on, onko näillä minkäänlaista kasvua odotettavissa-? Eikös noiden osakkeiden ostaminen muutenkin ole melko pöljää touhua, taitaapi aika iso% ihmisistä netota paremmin rahastoilla.

Tuollaiset Inderesin kolmen rivin analyysit nyt on lähinnä tarkoitettu kaupankäyntiaktiivisuuden lisäämiseksi. Ite en kyllä lähtis osteleen 9x P/E:llä osaketta, jossa on epävarmuutta että tarvitaanko puolen vuoden sisään osakeantia vai ei :D

- - - Updated - - -

Itse nään paremman mahdollisuuden voittaa lotossa kuin Inderesin ennustuksilla.

Kauppalehden foorumit on kans täynnä tälläsiä sankareita. Pohditaan ihan kunnolla että kyllähän Stokkassa on potentiaalia ja tulee nousemaan blaablaa. Sit inistään kuinka meni rahat kankkulan kaivoon (Talvivaara) tai arvo romahti (ARCP). Itse olen kaukana hyvästä sijoittajasta, mutta osaan sentään yhtiöt valita huolella. Siihen kun ei tarvitse mikään KTM olla.

Kirjoista voisin suositella ainakin Oksaharjun kahta kirjaa. Nordnetin blogi on hyvää luettavaa ja erilaiset bloggaajat netissä tarjoavat kanssa mielenkiintoisia analyysejä.

Dividend Mantra ? My journey to become financially independent by 40 years old by living frugally and investing in dividend growth stocks
Dividend Growth Investor

Sinänsä ironista, että Oksaharju joskus teki myös Talvivaarasta ruusuntuoksuisen analyysin joskus ja Dividend Mantra poltti näppinsä jahdatessaan ARCP:n kovaa osinkoprosenttia. :D
ARCP nyt ei sinänsä kuulu Talvivaaran tai Stockan kanssa samaan ryhmään, koska arvon romahdus johtui kirjanpidon vääristelystä, mitä nyt ei varmasti kukaan osannut ennustaa.

Omistaako kukaan Intian rahastoja? Viime vuonna tuottivat pääsääntöisesti hyvin ja hyvä veto tuntuisi jatkuvan edelleen. Onko suosituksia vai valitsenko tikkaa heittämällä?

Moni muistaa kuinka Intian ym muut nousut sulivat kuin seinään 2008!!! Meikäläisen mielestä ehdottomasti suoriin osakkeisiin ilman mitään pankkeja...

Ja muutenkin äärimmäisen fiksuja vastauksia aloittelijalle. Pitää säästää jo siksi että jokainen tajuaa kiertää nämä täntyyppiset "suositukset" kaukaa. Ottamatta tässä yhtään kantaa Nokiaan sijoitukohteena vaan puhtaasti tämän "vinkin" laatuun.

No ensinnäkin marssit OP tädille niin se luulee edelleen et Nokia tekee puhelimia voi helvetti ja mitä muuta no se että saat ilmaiseksi tietoa kun vähän kaivelet ja ja ja...
Puhelin-Nokiasta kasvoi autokarttojen jättiläinen
http://www.iltalehti.fi/autot/2015011619033428_au.shtml
<span class="stikkeri_iso punavalko">AUTOT</span>Nokia on hiljaa hiipinyt autojen karttamaailman jättiläiseksi.

No ensinnäkin marssit OP tädille niin se luulee edelleen et Nokia tekee puhelimia voi helvetti ja mitä muuta no se että saat ilmaiseksi tietoa kun vähän kaivelet ja ja ja...
<span class="stikkeri_iso punavalko">AUTOT</span>Nokia on hiljaa hiipinyt autojen karttamaailman jättiläiseksi.

Eiköhän ne kohta ala tekemään myös luureja. Ehkä OP:n "asiantuntijat" vain ennakoivat :D

N1 tabletti on mennyt ainakin hyvin kaupaksi, tosin eipä sitä olla vielä hirveitä määriä tehtaalta myyntiin pierastu(kuuluu strategiaan).

Nokiallahan on ollut pelkkää pystysuoraa nousua siitä asti kun osakeen hinta nousi yli 60 euron!

Juuri tätä tarkoitin eli nyt ei olla enää kännyköiden varassa vaan tehdään tulosta vakaasti verkko bisneksessä ja sitten patenttimaksuja ja Heren mahtava mahdollisuus eli tulevaisuus ja kruununa paluu kannattavasti tablettien kautta kuluttajille ihan tälleen vaivihkaa

Tuntus olevan usko noksuun aika alhaalla. Ite oon miettinyt josko Nokian menneisyys vähän kummittelisi. Tosin heittelee tuo kurssi ihan mielivaltasesti, saattaa olla 2% plussalla indexien ollessa 2% punasella. Taas hyvien uutisten jälkeen tuntuu yleensä kurssi vetävän vapaapudotusta. Ei ihan onnistunut pohjapilkki tänään, josko maanantaina taas tiputtaisiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuollaiset Inderesin kolmen rivin analyysit nyt on lähinnä tarkoitettu kaupankäyntiaktiivisuuden lisäämiseksi. Ite en kyllä lähtis osteleen 9x P/E:llä osaketta, jossa on epävarmuutta että tarvitaanko puolen vuoden sisään osakeantia vai ei :D

- - - Updated - - -

Sinänsä ironista, että Oksaharju joskus teki myös Talvivaarasta ruusuntuoksuisen analyysin joskus ja Dividend Mantra poltti näppinsä jahdatessaan ARCP:n kovaa osinkoprosenttia. :D
ARCP nyt ei sinänsä kuulu Talvivaaran tai Stockan kanssa samaan ryhmään, koska arvon romahdus johtui kirjanpidon vääristelystä, mitä nyt ei varmasti kukaan osannut ennustaa.

ARCP ei joo ollu ennustettavissa, itse onneks pysyin siitä erossa jo ihan sen takia etten luota ja ymmärrä kunnolla REIT-yhtiöitä. En itsekään osannu odotta Talvivaaraa eikä näemmä Oksaharjukaan, mutta tuskin ikinä olisin sijoittanut siihen. Yritän välttää näitä suomi-miesten spekulaatioyhtiöitä ja pitää rahat valtameren toisella puolella.

Dividend Mantralla on ihan hyviä kirjoituksia mutta aina välillä hänkin tekee virheitä. Nyttenkin lähti mukaan GE:hen yli 25$ hinnoilla ja näillä tulosnäkymillä ei osingonkasvua ole luvassa =P

- - - Updated - - -

Jep. Kyllä näiden "asiantuntijoidenkin" suosituksiin kannattaa suhtautua tietyin varauksin. Oksaharju viimeisimmät suositukset eivät ihan nappiin ole menneet (NRE, Tikkurila ja Olvi).

Kertokaas nyt pakkiksen asiantuntijat sitten syitä, miksi noita mainitsemiani osakkeita EI kannata haalia ja mielellään yli 3 rivin vastauksilla ;)?

Oksaharjua lainatakseni, Näiden osakkeiden arvon tippumiselle on selvä syy ja se on Venäjän tilanne, Siinä vaiheessa, kun pahimmat pelot asuntomarkkinoiden monivuotisesta lamaantumisesta ovat ohi, on yhtiön osakekurssi todennäköisesti jo kaksinumeroisilla lukemilla. Jos YIT yltää jatkossa samanlaisiin oman pääoman tuottoihin kuin historiassa, on osake erinomainen sijoitus jo nykyhinnoilla hankittuna. YIT-ostojaan edelleen panttaava sijoittaja on siis metsästämässä turvamarginaalia.

Jos Nokia palaisi isoksi tekijäksi maailmassa ni helvetti ois rajua settiä, kunnon comeback.

Minä itse pelaan rajusti Elektrobitin puolesta tässä suhteessa. Minä en keksi miksi Nokia kasvaisi rajusti isoksi jollei just Heren takia. Ei tuo verkkobisnes ainakaan räjähdä, enkä ikinä usko että tabletit räjäyttäisi tuon kasvuun. En tosin tiedä paljonko Nokia häärää autojen parissa. Mutta EB on siinä vahvasti mukana ja autot erävät nyt suurien muutosten aikaa kohti älyautoilua.

JOS tämä EB tässä pysyy mukana ja pystyy pitämään siitä siivun niin se voi tehdä jopa ne "nokiat" eli kasvaa moninkertaiseksi nykyisestään.

EDIT: Ja nämä ei sitten ole sijoitussuosituksia, vaan enemmäkin vinkkejä edistyneemmälle että tuota voisi tutkia. Jos joku sokkona sijoittaa EB tai Nokia tai mitä tahansa netin perässä ja menettää rahansa niin voevoe.

EDIT: Ja nämä ei sitten ole sijoitussuosituksia, vaan enemmäkin vinkkejä edistyneemmälle että tuota voisi tutkia. Jos joku sokkona sijoittaa EB tai Nokia tai mitä tahansa netin perässä ja menettää rahansa niin voevoe.

Eiköhän se rahan menettäminen ole mahdollista vaikka kuinka tutkisi ja pitäisi itseään asiantuntijana..

Eb.stä on kyllä mielenkiintoinen osake, tarkkailussa itselläkin jos tulisi alaspäin vielä jonkun verran niin voisi haalia sitäkin.

En ymmärrä minkätakia täällä vittuillaan Venskulle, omia rahoja pelaa ja omalla tyylillä. Kaiken maailman "asiantuntijat" kertoilee että teet väärin, vittu jos te " asiantuntijat" teette kaikki sitten oikein niin minkätakia ette asua Monacossa ja miksi jahtia ei ole parkkeerattu rantaan ja miksi italiattaret ei hiero niskoja ja ranskatteret haaroja? Omasta mielestä Venskulla on ihan hyvä strategia, aion itsekin ostaa noita yhtiöitä ja erityisesti Nokian Renkaita.

En ymmärrä minkätakia täällä vittuillaan Venskulle, omia rahoja pelaa ja omalla tyylillä. Kaiken maailman "asiantuntijat" kertoilee että teet väärin, vittu jos te " asiantuntijat" teette kaikki sitten oikein niin minkätakia ette asua Monacossa ja miksi jahtia ei ole parkkeerattu rantaan ja miksi italiattaret ei hiero niskoja ja ranskatteret haaroja? Omasta mielestä Venskulla on ihan hyvä strategia, aion itsekin ostaa noita yhtiöitä ja erityisesti Nokian Renkaita.

Mä oon yrittänyt juurikin näillä samoilla perusteilla pysymään kaukana noista "asiantuntijoiden" analyyseistä ja neuvoista.

Toi venskun juttu varmaan lähti liikkeelle siitä "vinkistä" aloittelijalle. Mutta kyllähän vensku korjasikin ettei ko. heitto ollut vinkki.

Itse olen sitä mieltä, että jos aloittelija miltään nettifoorumilta kysyy mihin rahansa laittaa, niin pitää myös itse osata seuloa ne läppäheitot sieltä pois. Jos tuo alkuperäinen kysyjä oikeasti ostaa venskun tärpistä koko rahalla vaikka sitä tikkurilaa, niin se nyt vissiin on ihan täysin tän kysyjän ongelma. Se on sitten eriasia että mikä motiivi ko. vastauksia on heitellä ilmoille.

Tuo itselläkin osuu monta kertaa silmään, että jos osataan keskivertoa syvällisempää pohdintaa heittää niin ollaan heti talousguruja.

Tuosta Tikkurilastahan tuo kaiketi lähti ;) Mulla on tosiaan aika isolti Venäjän talouteen ja sen paranemiseen liittyvä suunnitelma (vähän toivotan toivotaan) tyylillä mennään mutta tuottomahdollisuudetkin on mun mielestä melkoisen hyvät.. Voisihan sitä pelata "varman päälle" ja sijoitella rahastoihin mutta ns voiton mahdollisuus ei välttämättä ole ihan samaa luokkaa.

En kyllä keksi mitään syytä miksei muiden keskustelijoiden tulisi puuttua tilanteeseen, jos joku aloittelija kysyy neuvoa rahastosuunnitelmaansa ja joku valopää tulee heittämään, että "osta koko rahalla osaketta X".
Jos treenipuolella joku esittelee ensimmäisen treeniohjelmansa niin ei sitäkään hyvällä katsota, jos joku huutaa että tee pelkkää penkkiä 7x viikossa. Taino vissiin sielläkin saa puhua vaan jos penkkaa 400kg vai mitä SirMax?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom