Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitenköhän noi isommat firmat on laskenut riskin tolle että Venäjä jäävyttää/kansallistaa mahdollisesti ulkomaalaisten firmojen omaisuutta? Esim Fortum ja Stokka ja Nokia Tyres ja YIT?

Onko sellaisia firmoja Venäjällä, jotka kärsivät pörssilaskusta, mutta jonka bisnekset ei ole Venäjästä kiinni millään tavalla?

Hox Pox muistutus Nordnetilllä siis tänään 1€ toimeksiantokulu.

Kalamiehenä ostin hieman lisää Rapalaa osinkosalkkuun.

E: oltiimpa tompsin kanssa linjoilla samoihin aikoihin muistuttelemassa tarjouksesta.

Hiljaista tällä palstalla viikon verran ollunna. Kaikki lienee osakeareenalla ;)

Rapala lähti kipuamaan mukavasti viimeisimmän ostoksen jälkeen, tuolle erälle kohta +10% taulussa joka on kova vauhti tälle osakkeelle. Siellä on ilmeisesti yksittäinen ostaja nyt taustalla.

Saga Furs teki raskaat tappiot tilikautensa aluksi | Taloussanomat Aika hurjia lukuja, luulin että toi on "kultakaivos".

Asiantilat muuttuu ja veivaaja tekee rahansa suhdanteesta riippumatta. Turkissyklin kääntymisen nopeus yllätti minutkin, mutta seuraan salkkuyritysteni tilan kehittymistä ja ehdin hyvin pois alta. Ihan hyvät kyydit oli mulla - kesällä 700 lappua sisään @ 26 €, ja syksyllä puolet ulos 49 € ja toinen puolikas ulos 44 € tms.

Asiantilat muuttuu ja veivaaja tekee rahansa suhdanteesta riippumatta. Turkissyklin kääntymisen nopeus yllätti minutkin, mutta seuraan salkkuyritysteni tilan kehittymistä ja ehdin hyvin pois alta. Ihan hyvät kyydit oli mulla - kesällä 700 lappua sisään @ 26 €, ja syksyllä puolet ulos 49 € ja toinen puolikas ulos 44 € tms.

Jep, tästä on jo niin irtauduttu. ;) Kiitokset sinulle siitä hyvin pitkälti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Miten on, alkaako olemaan ostohinnoissa jälleen vai kannattaako vielä odotella?

Miten on, alkaako olemaan ostohinnoissa jälleen vai kannattaako vielä odotella?

En mä ainakaan uskaltaisi vielä ostaa, voi laskeskella vielä kakkosella tai jopa ykkösellä alkaviin hintoihin.

OK Snowbe, hyvä veivi. Oletko seuraillut jo mikä on seuraava firma?

Seuraava firma veivaukseen vai yleensä? Mun salkussa on suurimmasta pienimpään järjestettynä Biohit, Elektrobit, SSH, Revenio Group ja Tecnotree. Biohitiltä, SSH:lta ja Tecnotreeltä odotan tänä vuonna merkittäviä ja siten kurssia nostavia uutisia. Revenio Groupilta ja Elektrobitiltä odotan vahvahkoa kasvua. F-Securea olen pohdiskellut ja Tecnotreestä olen hieman epävarma. Tecnotreessä on tosin vaan 5 % salkusta.

Omat targettini vuoden loppuun:

Biohit 12 €
Elektrobit 4 €
Revenio Group 20 €
SSH 5 €
Tecnotree 50 snt

En ole ammattilainen eikä minun puheiden pohjalta kannata sijoituspäätöksiään tehdä. Menen monen mielestä sijoitusteni kanssa eteenpäin suurella riskillä, mutta pienyhtiöt ovat valitsemani strategia ja niissä toistaiseksi pysyn. Elektrobit ei ole nykyisellään pienyhtiö, mutta keskihintani on euron pinnassa ja en ole toistaiseksi nähnyt syytä osakkeesta luopua.

Ostin n. 38eurolla, kannattaako ottaa tappiot niskaan vai odotella?

Sun ei tule miettiä ostohintaa ollenkaan tehdessäsi päätöksiä. Vaan mietit että onko firma nyt sellaisissa hinnoissa settä voisit sitä ostaa ja pitää pidempään. Jos vastaus on ei, myyt. Tulee sitten tappioita tai ei tule. Tappiot on vähennyskelpoisia usean vuoden ajan.

Ostohinta voi ohjata päätöksiä silloin kun on rajusti voitolla. Silloin joutuu maksamaan rajusti veroja eikä se todellakaan ole aina järkevää. Mutta sentakia ei kannata osakkeessa roikkua "että joskus se vielä nousee ja saan omani pois", ehkä nousee ja ehkä uppoaa vielä syvemmälle.

Teet siis päätökset nykytiedon valossa ja otat sitten voitot tai tappiot kuin mies.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom