Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
On muuten tullut pörssit hyvin alas Ukrainan takia. Uskaltaako kukaan arvailla kestääkö tämä vain viikon tai pari vai tuliko nyt se odotettu korjausliike?
On muuten tullut pörssit hyvin alas Ukrainan takia. Uskaltaako kukaan arvailla kestääkö tämä vain viikon tai pari vai tuliko nyt se odotettu korjausliike?
Itse olen tässä pähkäillyt samaa. Nokian renkaita nappasin hiukan yli 30 euron, mutta nyt ollaan jo 28 euron tuntumassa ja olisi vielä käteistä sen verran, että voisi ostaa toisen samanlaisen pienehkön erän.
Ajattelin nyt tässä katsella vielä hiukan aikaa ennen kuin ostan, aika epämääräinen on kuitenkin tuo tilanne vielä ja saattaapi tulla vielä alaspäin kurssit. Jos vaikka 26 alkuiseen päätyy tuo nokian renkaat, niin sitten napsaisen vielä toisen erän.
Itse olen osinkotuottoja tutkaillut. Vielä on harvalla tuotto 5% tai yli eli taitaa arvo-osakkeet olla hinnoissaan. Tekisi mieli ostaa vaikka Sampoa tai Neste Oilia, mutta pelkään että tulevat osingoista huolimatta vielä alas yli tuon 5%. Ehkä tähtään sitten 2014 osinkoihin vuoden päästä
Itse olen osinkotuottoja tutkaillut. Vielä on harvalla tuotto 5% tai yli eli taitaa arvo-osakkeet olla hinnoissaan. Tekisi mieli ostaa vaikka Sampoa tai Neste Oilia, mutta pelkään että tulevat osingoista huolimatta vielä alas yli tuon 5%. Ehkä tähtään sitten 2014 osinkoihin vuoden päästä
Katsopa TeliaSoneran ja Fortumin prosenttia. Ensimmäistä otin eilen pari tuhatta. Uskon, että ennen osingonmaksua ahneus voittaa pelon. Kemira ja Outotec noiden lisäksi listalla. Ehkä NRE myös.
Katsopa TeliaSoneran ja Fortumin prosenttia. Ensimmäistä otin eilen pari tuhatta. Uskon, että ennen osingonmaksua ahneus voittaa pelon. Kemira ja Outotec noiden lisäksi listalla. Ehkä NRE myös.
Näyttäisi siltä että Krimin kriisi jatkuu vielä pitemmän aikaa ja se kyllä vaikuttaa lisää kursseihin, sunnuntaina on Pohjois-Korea tyylinen "äänestys" ja maanantaina katsotaan sitten miten EU ja Jenkkilä reagoi tähän asiaan kun Krim liitetään Venäjään. Joku tuolla ylempänä kirjoitti siintä eilisestä dokkarista mikä tuli, FEDistä. Helkatin hyvä, kannattaa katsoa se, näkyy miten asuntokupla syntyy ku on nollakorko.
Ite alottelin eilen tälle vuodelle ostot mm. Nokian renkailla ja "likvidejä varoja" on lisäostoja varten omalla mittapuulla reilusti. Laskevaan kurssiin sais toivottavasti ostella vielä muutaman erän, ehkä osuu sinne pohjillekkin joku osto.
Hyppäsin BioHitinkin kelkkaan, myöhään toki, mutta yli 11% osinko riitti syyksi.
Ryssän pörssi on tippunut jo yli 20% tän kriisin aikana ja loppua ei näy jos talouspakotteet alkaa ensiviikolla, odottelisi jonkin aikaa kun pakotteet "menettää merkityksensä" ja Euroopan ja Venäjän on pakko päästä johonkin soppariin ni sitten rupeaisi sijoittaa sinne ryssälandiaan rahaa, saattaisi saada kuukaudessa aika kovan nousun jos tieto/taito+cojones riittäisi hommaan. En usko että EU pystyy pitämään kauan mitään pakotteita päällä, enemmään vain tollainen moraalinen kysymys millä EU saa hyvän omantunnon että jotain on tehty mutta ennen pitkää money talks ja sitten alkaa taas kaasu ja öljy ja muu vienti vetää ja kurssit nousee takaisin. Olen vakavissani miettinyt että laitan asteittan kun pakotteet on päällä Seligsonin rahastoon 5te kerralla ja ehkä kymmenen kertaa ja odotan "nousuja".
Onko kellään täällä käytössä Reutersin Eikon ( https://thomsonreuterseikon.com/ ) ohjelma? Sain itse tuon trialin tuolta ja tunnukset tulevat muutaman päivän päästä sähköpostiin. Kohtahan itse nään paljonko ohjelmasta on hyötyä, mutta onko täällä moni kokenut saavansa kyseisestä softasta paljon irti?
Hitto että on vaikea löytää sijoituskohteita tällä hetkellä, tuntuu että rahalla "ei saa mitään". Melkein vuoden päivät oon etsinyt jotain järkevää kohdetta.
Jotenki musta tuntuu, että oot vuodesta 2008 ennustanu tässä ketjussa melkein jokaisessa viestissä tulevaa kurssilaskua erinäisistä syistä :D Selasin ketjua ja löysin ainakin 15 viestiä "ostan yhtiön X osaketta hintaan 4,5", tämän jälkeen yhtiön X osakkeen laskettua hinnalle 4,5 sanot "mitä järkeä on ostaa tähän hintaan kun se laskee kumminkin vielä ja ostan sitten hintaan 3". Onko jäänyt montakin kertaa koko osake sitten ostamatta ? :D
Ei siinä, jokainen taplaa tavallaan ja sijoittaa miten parhaakseen näkee ;)
On jäänyt ja on jopa ostettukin jokunen kerta jotain osaketta. Taloutta on pidetty jo monta vuotta "keinotekoisesti" pystyssä, odotan vain että todellisuus iskee pörssiin ja asuntoihin. Esimerkiksi nyt seuraan Nokia Tyresiä, odotan että tämä Krimin juttu saadaan maaliin tavalla tai toisella ja jos on tarpeeksi tippunut ni ostan "vähän", vaikka viisi sataa osaketta.
Viitaten siis noihin ostomääriisi. No, kaikille meille on kortit jaettu, niillä pelataan. Lue ylempi siis sarkasmilaseilla Nokian Renkaat kiinnostaisi myös kovin, pitkällä tähtäimellä hyvät näkymät yrityksellä vaikka tuo triplaverotus vähän hidastaa intoa... Harmi ettei nyt irtoa enempiä.
Tuohon keinotekoiseen talouden ylläpitoon sen verran, että toisaalta sitä on jo pidetty keinotekoisesti niin kauan yllä, ettei sitä voida enää romahtamaankaan päästää. Kaikki on tietty mahdollista, mutta sijoittajana on pidettävä tietty optimismi. Olihan se ylen talousdokkari viiltävää katsottavaa. Mielenkiinnolla odotan 30v eteenpäin että mitä kävi :D
Minäpä kerron oikeasta köyhyydestä hyvinvointivaltio Suomessa, pentuna asuimme 30m2 asunnossa neljä henkeä pari vuotta kunnes saimme jopa kaksion 45m2 ja mummo jäi yksiöön asumaan, loppukuukaudesta olimme täysin syömättä aina 3-5vrk, sen mitä koulussa pystyin syömään ni oli ainut ravinto. Ensimmäiset farkut sain ala-asteen lopulla, sitä enennen oli kesäksi parit halvimmat verkkarit ja talveksi vanhan ukon toppahousut. Muistan sen ku kerran piti mennä kouluun ja ei ollut edes varaan koulureppuun, piti mennä muovikassin kanssa, siihen aikaan vielä ekana päivänä annettiin kaikki kirjat sille vuodelle ja ne piti viedä kotia ja päällystää. Väkivallasta ja ääriväkivallasta en jaksa edes tähän kirjoittaa, sen sanon sitten kirjassani jos joskus jaksan kirjoittaa.