Pakkotoistoista

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli kumpi parempi? Oletetaan että saat jollain painolla vaikka tiukan kasin. Itse olen suosinut sellaista tapaa, että kaveri jeesaa sen kahdeksannen niin, että se pysyy hyvässä vauhdissa ja sitten pari samanlaista päälle. Eli liike ei missään vaiheessa muutu todella hitaaksi väännöksi. Toinen tapa on sitten se, kun pyytää jotain tuntematonta jeesaamaan, niin eka pitää vääntää se kahdeksas helvetin tiukka itse ja sitten tyypit auttaa sen seuraavan ihan helvetin ärsyttävän hitaasti ylös. Aina sama juttu vaikka kuinka yrittäisi selittää. Siihen se sarja sitten päättyykin ja seuraavakin sarja on tuhoontuomittu.

Eli kumpaa tapaa te suositte?

Sitä hidasta tapaa silloin harvoin kun edes teen pakkotoistoja. Itse suosin suoria sarjoja. Niin ja suosittelen, että kerrot avustajalle millä tavalla haluat hänen auttavan. Kukapa meistä olisi ajatustenlukija.

Tuo missä pidetään vauhti yllä on dyynaaminen pakkotoisto, ainakin Mike käytti muistaakseni siitä tällaista nimitystä ja toimii hyvin esim. rinnan kohdalla kun monella hyytyy ensin ojentajat.

Mutta molempi parempi tossakin, tosin nuo erittäin hitaat käsittääkseni kuormittaa hermostoa paljon, eli niitä ei pitäisi läheskään jokaisessa treenissä tehdä. Noita dynaamisempia varmasti voi tehdä vähän useammin, vastaa enemmän esim. pudotussarjaa jossa itse tiputetaan paino ja jatketaan sarjaa heti perään, tässä kaverin kanssa jää vain se painolevyjen kanssa kikkailu pois kun kaveri hoitaa keventelyt.

Näiden dynaamisten pakkotoistojen teko vaatii kyllä kaverin joka ymmärtää homman itse. Eli ihan kuka tahansa "salijamppa" ei siihen kelpaa kuten ketjun aloittajan postistakin jo selville tuli.

Suositut

Back
Ylös Bottom