Pakkotoisto siirtyy Xenforoon.

Outoa, mulla känny ei pakota.
En näe ongelmaa, eikös sun puhelin ole ihan oikeassa osoitteessa eli ilman www? https on myös oiken.
Vai tarkoitatko lukkoa? Se on oranssi kun täällä on vissiin muutamat resurssit ladattu ei https:n takaa.

Onkohan jo kysytty, mutta kysytään uudestaan, että onko tulossa/mahdollista saada sitä puna/valkoista pallukkaa tmv. ketjun viereen jos siihen on itse kirjoittanut. Nyt siinä on ketjun aloittajan avatari ja se on vähän turha, koska suurin osa ketjuista on ei-VIP:n aloittamia ja on vain harmaa ? -merkki.
Siihen ketjun aloittajan avatarin nurkkaan tulee sun avatar pienempänä päälle, jos olet postannut sinne.
Niin, eli vaikka on non-VIP tulee se sama kysymysmerkki pienempänä ison kysymysmerkin päälle?

Ehkä useampi nyt ottais sen vipin, saa avatarilla semmosen osallistunut -merkin kuin haluaa ja tunnistaa. :P

Mulla ei mainoksia vastaan ole mitään, en ole edes mitään adblockia koskaan käyttänyt, mutta noi mainoksien javascriptit lataa ylivoimaisesti pisimpään. Ei aina, mutta hyvin usein.
Monesti osoitteen "adsby.improveads.fi" skriptat lataa välillä jopa 7 kertaa pidempään kuin mikään muu asia sivuilla. Yksittäiset skriptat, ei yhteensä. Ei ne aina tota tee, mutta kun tekee on se delay huomattava.

Skriptat liittyy tuohon BidTheatre alustaan mitä vissiin sitten käyttää se suomalainen firma jotka mainoksia tänne ja muualle myy..... vika ei siis sinänsä ole siinä että on mainoksia, vaan toi alusta...
Esimerkkinä tuo yksi ainoa skriptin prosessi kesti puoli sekuntia, vertaa noihin muihin samassa kuvassa...

9aBib5v.png

Mainoksia tarvitaan pyörittämiseen, mutta kelasin eikö jollain jossain olisi ratkaisua siihen miten noi välillä lagaa.
Jos kyselis asiasta niiltä ketkä noita mainoksia haltsaa täällä.

@Mike Ootko huomannu että Galleria toimii vähän puutteellisesti ATM. Ei lataa logoa eikä style.css filua. Sama homma Chromella ja Mozillalla ja incognito modessa ilman cachea.

94z9k6M.png

Nyt näyttää toimivan.

Onko tässä uudessa mitään vipuja userin omissa asetuksissa millä saisi leiskan maksimileveyttä aisoihin? Isolla ruudulla käyttää vähän liian innokkaasti koko ruudun - nihkeä lueskella forumilistoja joissa on otsikko vasemmassa laidassa, sitten pari kilometriä tyhjää ja toisessa laidassa postaaja+pvm+muut.

(Joo joo, saa tietty ottaa omaan browseriinsa koko Pakkiksen ja kaventaa tuota ikkunaa, mutta tulee yleensä selailtua yhdellä browserilla ja kymmenellä tabilla.)

Onko tässä uudessa mitään vipuja userin omissa asetuksissa millä saisi leiskan maksimileveyttä aisoihin? Isolla ruudulla käyttää vähän liian innokkaasti koko ruudun - nihkeä lueskella forumilistoja joissa on otsikko vasemmassa laidassa, sitten pari kilometriä tyhjää ja toisessa laidassa postaaja+pvm+muut.

(Joo joo, saa tietty ottaa omaan browseriinsa koko Pakkiksen ja kaventaa tuota ikkunaa, mutta tulee yleensä selailtua yhdellä browserilla ja kymmenellä tabilla.)

Eipä omasta mielestäni ole käyttäjäasetuksissa (Mike voi vahvistaa) vaan on sellainen asetus, joka muuttaa sen sitten kaikille.
Itse olen jo aikoja sitten alkanut käyttämään selainta noin puolen ruudun kokoisena niin jää sitten toinen puoli sähköpostin yms. seuraamiseen.
Suosittelen tuota vaihtoehtoa ;)

Olisiko sivun zoomaaminen ratkaisu?

Selaimeen asennettavalla stylish -lisäosalla saat tyyliteltyä foorumin sellaiseksi kuin itse haluat. Vaatii tosin CSS-osaamista.

Selaimeen asennettavalla stylish -lisäosalla saat tyyliteltyä foorumin sellaiseksi kuin itse haluat. Vaatii tosin CSS-osaamista.
Ei tuollaista asetusta tosiaan ole.
Juurikin Stylish lisäosalla tein itse. Tältä näyttää leveys mulla FHD resolla:

ZSrAFOM.png

Pelkästään leveyttä varten tarvittava CSS Stylishiin on hyvin simppeli.

Juu, Stylish on erittäin bueno. Itsellä on jo lähemmäs 100 riviä omaa css:ää tänne. Toki ei se mitään minifoitua ole, joten rivien määrä on vähän tulkinnanvarainen asia.
Käytän monella muullakin saitilla/foorumilla.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä pointti on isossa näytössä (resoluutiossa), jos sitä ei hyödynnä mitenkään, vaan venyttää nettisivut koko ruudun kokoisiksi? Eikö idea ole juuri päinvastainen, että mahtuisi enemmän ikkunoita rinnakkain.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä pointti on isossa näytössä (resoluutiossa), jos sitä ei hyödynnä mitenkään, vaan venyttää nettisivut koko ruudun kokoisiksi? Eikö idea ole juuri päinvastainen, että mahtuisi enemmän ikkunoita rinnakkain.

Se oli juuri se pointti, joka mulla oli omassa kommentissani.
Jos kerran ruudulla on tilaa niin kannattaahan se käyttää. Mulla on aina 2-3 ohjelmaa vierekkäin auki, vähän riippuen siitä mitä on tekemässä.

Se oli juuri se pointti, joka mulla oli omassa kommentissani.
Jos kerran ruudulla on tilaa niin kannattaahan se käyttää. Mulla on aina 2-3 ohjelmaa vierekkäin auki, vähän riippuen siitä mitä on tekemässä.
FHD resolla kaksi ikkunaa vierekkäin ei ainakaan nettisivujen kohdalla toimi kovin hyvin. FHD on kuitenkin erittäin yleinen, ja taitaa MTM1977 vetää jo 1440p resolla joka on sitten jo paljon parempi esim. 50/50 jaolla.

Windowsin puolella sitten pikanäppäimet ikkunoiden snäppiin (WIN+arrow left/right/up/down) vierekkäin on 50/50, ja FHD resolla moni nettisivu menee liian kapeaksi ja niiden käyttö kärsii. Ei niitä ikkunoita kovin mielellään käsin veivaa esim. 70% ja 30% joku chat vieressä tms.
Edelleen 1440p tai suurempi reso on ihan eri asia, se 1280 pikseliä leveä ikkuna on jopa käytännöllinen jo kun varmaan kaikki sivustoista toimii desktop moodissa sillä.

Mitä tulee sitten nettisivustoon täydellä leveyeydellä, niin eipä se toimi ellei osa leveydestä ole käytetty toissijaiseen sisältöön. Ongelma vain pahenee mitä korkeampi reso.
Jos teksti, kuten foruumeilla, alkaa olee FHD resolla edes yli jotain 60-70% leveydestä (fontin koko vaikuttaa paljon) niin sitä on paljon huonompi lukea. Mitä pienempi (fontti) sitä kapeamman tekstin pitäisi olla.
Tietenkin foorumilla kuvat sitten on parempi jos on leveämpi, mutta lähinnä sisältö on tekstiä.

Tietty kahden tai yli näytön konfiguraatiossa se multitask ainakin itsellä menee ohjelma per näyttö, toisella voi ehkä olle 50/50 jaettu pari ikkunaa.

Itse siis kavennan tuota leiskaa aivan täysin tekstin luettavuuden takia. Plus moni detalji täydellä leveydällä vaatii sen että tuijottaa vasemmalle ruutua, ja sekin korostuu jos on kaksi tai enemmän näyttöjä. Riippuen toki millä näytöllä missä suunnassa on se missä lukee foorumia.

Kyl sitä isoa resoa hyödynnetään ihan muussa kuin siinä että tehdän yhdestä tekstirivistä kilsan mittainen. Tähän vaikuttaa edelleen omat työtavat, ja multimonitorilla ei tarvi kikkailla ikkunoiden jakamisen kanssa samalla ruudulla. Siinä tilanteessa kavennettu leiska parempi.

EDIT: Se piti vielä lisätä että jos duunaa monella ohjelmalla samaan aikaan kaikenlaista, niin toi ikkunoiden järkkäämien samalla ruudulla eri kokosiksi ei ole kauhean kätevää.
Jos on käytössä tyyliin selain ja irc plus ehkä joku yks lisää, niin sitten niitä voi varmaan jaella samalla ruudulla eri kokoon.
Tuota jakamista teen yleensä toisella näytöllä, koska siellä en vaihtele ohjelmia niin paljoa.

Viimeksi muokattu:
@TML
Nyt tuli sen verran kattava vastaus, että mitäs tuohon nyt enää osaisi sanoa :D
Eli itselläkin on täysin siitä kiinni mitä olen tekemässä, että paljonko niitä ikkunoita on auki ja minkä kokoisena.
Nettiselain mulla ei koskaan ole koko ruudun kokoisena, yleensä niin, että peittää max 50% ruudusta.

Jos taas teen ihan oikeita töitä järjestelmässä niin ne ikkunat on aina koko ruudun kokoisena, koska informaatiota on sen verran paljon näkyvillä, että pienellä ruudulla ei pysty duunailemaan.

Eli käyttötarkoituksen mukaan tuo itsellä menee.

Kotonahan mulla on muuten tällä hetkellä vaan 1080p näyttö, mutta en mä siinäkään selainta pidä koko ruudun kokoisena vaan sama n. 50% toimii siinäkin ihan mainiosti.

@TML

Oletin, että IronMindilla on vähintään 1440p-näyttö, kun puhui isosta. FHD:ta ei mielestäni enää nykypäivänä voi sanoa isoksi. Leveydestä olen kuitenkin samaa mieltä ja itse käytänkin responsiivista leiskaa tehdessä max-widthiä, koska ei ole mitään syytä venyttää sivua tuhansien pikseleiden levyiseksi. Vaikka toivonkin, että kukaan ei 4K-näytöillä selaa nettiä full screenillä.

@MTM1977

Aivan, taisit nyt toistaiseksi tyytyä 1080p näyttöön kun se koneen hankit. En muistanut.
1080p näytöllä se 50% on tosiaan 960px, ja miten moni saitti on tehty niin ne tähtää usein leiskassa about tuohon (nykyään ei kyl enää pitäisi, enkä ite niin tee) ja jos siihen heitetään päälle selainten vierityspalkki niin usein jää ärsyttävä horizontal skrolli johonkin. Oletuksella tietenkin ettei ole responsiivisuutta ajateltu täysin, mikä on vielä liian yleistä.
1440p näytöllä voisi useamminkin käyttää 50/50 jopa selaimen kohdalla.
Toisaalta, tottumuksia kuten sanoit myös. Itse yleensä keskityn siihen yhteen asiaan kerralla ja täysleveys on pop. Tässä tietty auttaa että ne muut mitkä haluan nähdä aina on toisella näytöllä, ei siis ole tarvetta jakaa sitä näyttöä. Täydessä koossa voi vielä 1080p näytöllä YouTubessa kattoo 1280x720 kokoista videota, kun en ite useimmiten full screeniin heitä YouTube videota.
Preferences, preferences. :p

@Sahaaja

Totta sekin, 1080p on nykyään perusnäyttö tavikselle.
Hassua kyllä, tietokoneiden suurkuluttajana ja niitä töissä 100% ajasta käyttävänä en omista yhtään yli 1080p näyttöä. Mulla on vain multimonitor setuppeja. Taitaa olla jäänne siitä ettei kotona olevan peli PC:n rauta pyöritä kaikkia pelejä 1440p resolla yli 100fps. :p

Mulla on nykyään sellainen vika päässä, että jos selain on koko ruudun kokoinen niin se ei vaan näytä itselle hyvältä.
En siis käytännössä vaan pysty käyttämään selainta koko ruudun kokoisena :D

Ja kyllä sivut nykyään tuntuu aika hyvin skaalautuvan vaikka ei koko ruudulla vetelekään. Toki poikkeuksia on vielä ihan liikaa, mutta suunta on oikea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom