Pakkotoisto siirtyy Xenforoon.

Mulla on tosiaan se ongelma että yksi tommonen horizontal scroll poikkeus vuorokaudessa on liikaa. Häiritsee melkoisesti tollaset asiat, joten en edes yritä. :D

Joo, jos jokin asia häiritsee niin sitten se häiritsee :D
Onneksi selaimen kokoa voi aika vapaalla kädellä muuttaaa niin löytyy jokaiselle sopiva optio ;)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä pointti on isossa näytössä (resoluutiossa), jos sitä ei hyödynnä mitenkään, vaan venyttää nettisivut koko ruudun kokoisiksi? Eikö idea ole juuri päinvastainen, että mahtuisi enemmän ikkunoita rinnakkain.
No hyötyhän on muualla kuin selaimessa. Mutta mulla itellä on 3kpl 30 tuuman näyttöjä. Vasemmassa on maili ja spotify. Keskellä pääselain täydessä koossa. Oikeassa näytössä imessaget ja toinen selain.

No hyötyhän on muualla kuin selaimessa. Mutta mulla itellä on 3kpl 30 tuuman näyttöjä. Vasemmassa on maili ja spotify. Keskellä pääselain täydessä koossa. Oikeassa näytössä imessaget ja toinen selain.

Pääosin joo, mutta esim. webbikoodaushommissa se on aika olennainen. Kolmen näytön (30" on varmaan vähintään 1440p) setupissa saa jo kahdelle ruudulle niin paljon kamaa, että selain täydessä koossa yhdessä ei ole hirveää tilan hukkaamista. Se miltä foorumit - tai nettisivut ylipäänsä - näyttää 100% leveydellä koko ruudulla on tietysti makuasia.

On varmaan ihan tarkoituksella? mut ihmettelin tossa vaan et kun kännyllä selaan pakkista niin näkyy mainoksia mitä taas koneella selatessa ei näy ollenkaan, esim tuo jenkki ja hesarin mainos ei näy koneella selatessa ollenkaan. Eikä ole mitään blokkereita käytössä kun mainokset ei itseä häiritse millään tavalla, pisti vaan silmään moinen. Ja chromella selailen sekä koneella et kännyllä.

Oisko mahdollista saada tykkäykset sigun yläpuolelle ja samalla borderit siitä elementistä veke?
Joo kirjottelin kans tästä aiemmin, ne on tosi näkymättömät nyt.

Itselleni modailin jo näkyvämmäks, alla kuva. Hieman suurempi fontti ja ikoni eteen kuten edellisellä alustalla. Ei tarvitse edes koskea tuohon harmaaseen palkkiin viestin/sigun perässä kun ne erottuu ilmankin. Eli paljon pienempi duuni ku et vaihtais järjestyksiä.

2lTl0Um.png

On varmaan ihan tarkoituksella? mut ihmettelin tossa vaan et kun kännyllä selaan pakkista niin näkyy mainoksia mitä taas koneella selatessa ei näy ollenkaan, esim tuo jenkki ja hesarin mainos ei näy koneella selatessa ollenkaan. Eikä ole mitään blokkereita käytössä kun mainokset ei itseä häiritse millään tavalla, pisti vaan silmään moinen. Ja chromella selailen sekä koneella et kännyllä.
Toki ne saattaa kohdentaa mainoksia erikseen mobiilissa.
Todennäköistä siinäkin mielessä että mobiilissa ei osa mainoksista ehkä oikein toimi (käyttökokemus kärsii huomattavasti vs desktop), joten mobiilissa on sitten eri mainokset. Tommonen leveä iso banneri kuten nyt desktopissa on Fastin mainos ei edes olisi luettava puhelimen portrait moodissa.

^No näin mä sen itsekkin päättelin et kohdentavat eri mainoksia mobiilille ja koneelle, toisaalta helposti joku asetuskin vois kusassa.

Varmaan minun iPhonen safarissa joku häikkä, mutta minulla näkyy mainoksina Jenkki ja sen alla kolme kertaa ikean sama mainos jonka jälkeen alkaa itse foorumi.

Mobiilissa siirretään alas toinen mainos, ettei päällekäin satu kahta kerralla. Sekin on vähän niin ja näin koska niitä siellä näkyy. Uskokaa, aina mainosten kanssa saa taistella ja saan kieltäytyä monista jutuista siltä osin ettei käytettävyys kusahda.

Jotenkin tää fontti on vähän liian harmaa omaan makuun, varsinkin jos noita avatareja ole sivulla niin jää hieman aneeminen fiilis forumista visuaalisesti, kaipais väriä lisää tulee sellanen betaversio tästä mieleen tällä hetkellä. Mut nää on tietysti makuasioita.

Ketjut jotka sisältävät uusia lukemattomia viestejä eivät myöskään taida näkyä enää boldattuina.

Mistäs tässä uudessa pakkotoistossa saa ton sigun pois? Jostain syystä mulle ilmesty joku kristuksen aikanen signature tuohon...

Pääseekö kännykällä käyttämään "täysversiota" eli tietokonenäkymää? Mulla ei ole tietokonetta nykyään ollenkaan ja olis kiva nähdä miltä näyttää.

Ja pääseekö mobiililla ketjua avatessa suoraan vikaan postiin?

Menee hetki totutella kun tottunut tapatalkkiin, oli se vaan niin hyvä (vanha versio)

Pääseekö kännykällä käyttämään "täysversiota" eli tietokonenäkymää? Mulla ei ole tietokonetta nykyään ollenkaan ja olis kiva nähdä miltä näyttää.

Ja pääseekö mobiililla ketjua avatessa suoraan vikaan postiin?

Menee hetki totutella kun tottunut tapatalkkiin, oli se vaan niin hyvä (vanha versio)

Mobiililaitteilla toimii periaatteessa ihan sama versio kuin tietokoneella.
Skaalautuu hyvin ruudulle, mutta ainakaan omalla luurilla ihan kaikkea ei näy. Eli sidebar puuttuu, mutta se on ymmärrettävää, ei oikein järkevästi mahtuisi tuohon ruudulle.

Miten saan kännykällä tän näkymän samanlaiseks kun tietokoneella? Vituttaa katella tätä mobiili muodossa

Yleensä monilla sivuilla on jossain alareunassa nappi mistä voi valita sen näkymän mutta ei kyllä satu silmään

Edit: facepalm.. ylempänähän tuota jo kysyttiin

Noh, ainakin tiedän että Verkkokauppa mainostaa.

mainokset2.webp mainokset.webpmainokset3.webpmainokset4.webp

Neljäs mainos vielä sivun lopussa, ja sama mainos.

Varmaan vähän bugittaa.

Back
Ylös Bottom