- Ikä
- 32
Vitun RKP, sanon minä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä tästä yhteiskunnasta lopetetaan sosiaali- ja terveyspalvelut ennen kuin pakkopaskaruotsi.
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, mutta niin sanottua "pakkoruotsia" taitaa vihata ihmiset, jotka eivät ole koskaan oikein osanneet, saati sitten kiinnostuneet ruotsin kielen opiskelusta. Voi kyllä olla kin...
Itse en tosiaankaan näe tuossa ruottin kielessä mitään vastenmielistä, vaan pikemminkin päinvastoin: Ihan mukavaahan sitä on osata. Minun tilanteessa onkin käynyt niin, että ruotsi on jopa vahvempi kieli kuin enkku!
Juttelin mun ruotsin open kanssa (yliopisto) ja hän on aivan kypsä tähän uuteen (2005) kielilakiin. Ennen tätä hän pystyi päästämään virkamiesruotsista porukkaa läpi helpommin eli jos kirjallinen koe ei mennyt läpi, hän pystyi suullisella kokeella kompensoimaan ja 1 läpi. Tämä ei ole enää mahdollista.
Suomi on kaksikielinen maa. Virallisinä suomessa kielinä suomi ja ruotsi. Myös ruotsi on virallinen kieli koska suomessa asuu paljon ihmisiä joiden äidinkieli on ruotsi. Ruotsin kieli on pakollinen kaikille koska se on suomen toinen virallinen kieli...turha itkeä tätä enempää...tilanne ei tule muuttumaan
Jestas. Kaikki kielet ovat rikkaus. Ellei kieli X ole pakollinen, yritäpä vakuuttaa perusyläasteteinille, että on tää ihan oikeesti tärkee juttu Nicopetteri, lue nyt vaan sitä kieltä.
Loppujen lopuksi moni kieli on "nice to know"-tietoutta, mutta ne eivät koskaan haittaa ketään. Jos englanti on ainoa pakollinen vieras kieli, se jää myös monelle ainoaksi vieraaksi kieleksi. Ruotsin mielekkyyttä pakollisena voidaan pohtia, mutta kumpi mahtaa olla vastahakoiselle Nicopetterille helpompi kieli, ruotsi vai esim. helvetillisestä kieliopistaan tunnettu saksa tai venäjä, jonka opinnot jäävät aakkosiin?
Joo, tämän perustelunhan sitä sitten aina kuulee. :lol2:
Aina perustellaan tolla samalla asialla, mutta voidaanhan sitä myös uudistua?