почему бы нетentäs venäjä? eikös sekin olisi tarpeellinen. ja ei, en puhunut euroopasta:D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
почему бы нетentäs venäjä? eikös sekin olisi tarpeellinen. ja ei, en puhunut euroopasta:D
Melko tarpeeton kieli. Panostettaisiin mieluummin Euroopan valtakieliin; Enkkuun, Saksaan ja Ranskaan.
No luen mielummin vaikka mandariinikiinaa kun jotain ranskaa. Kyllä ruotsi olis puistossakävelyä sen rinnalla.
siis mita ? eihan sita ruotsia puhu kuin 10 milj. ihmista. Ruotsissa sita paitsi osataan kohtuu sujuvasti englantia.
Saksa, venaja, ranska, espanja, italia, portugali, puola, tulisi nyt ensimmainsena mieleen ennen ruotsin opiskelua.
Mä olen harkinnut aloittavani, mutta olisko liian myöhäistä aloittaa yliopistossa sivuaineena? En siis kysy nyt ainoastaan Timiakselta.mutta ranskaa en alkaisi opiskelemaan.
Mä olen harkinnut aloittavani, mutta olisko liian myöhäistä aloittaa yliopistossa sivuaineena? En siis kysy nyt ainoastaan Timiakselta.
Mä olen harkinnut aloittavani, mutta olisko liian myöhäistä aloittaa yliopistossa sivuaineena? En siis kysy nyt ainoastaan Timiakselta.
Miksi helvetissä Suomessa pitää olla sellainen paska kieli kuin ruotsi pakollisena?? Tiedän että tämä on peruja Ruotsin vallan alaisuudesta, mutta tällähän ajattelu tekniikalla täällä pitäisi myös venäjää sonkottaa..?! Ruotsin kielen kannattajiahan Suomessa voisi pitää epä-isänmaallisina, koska tavallaan "tuovat" vanhaa "sortaja kulttuuria" tänne...
Ja miksi helvetissä itsenäisen Suomen pitäisi tälläisenä ajanjaksona nuoleskella jonkin vitun Ruotsin persettä?
Lähes huojentavaa kuulla. Ja kurssihan on sama niin yliopistotutkinnoissa kuin muuallakin?Virkamiesruotsi ei ainakaan amk:ssa ollut mikään ongelma, vaikken ruotsia kirjoittanutkaan ja numero todistuksessa oli 5.
Eihän tuo ole mitään Ruotsin perseen nuolemista, vaan ruotsinkielisten suomalaisten etujen turvaamista. Pakkovenäjää ei sen takia opiskella, koska Suomessa asusteleva venäläisvähemmistö on niin pieni. Toisaalta eipä tuo ruotsinkielinen vähemmistökään mikään iso tunnu olevan, mutta tilanne on nyt tämä. Itse en ainakaan ole jaksanut stressata pakkoruotsista tai suomenruotsalaisista sen ihmeemmin. Jos jotain häiritsee, niin siitä vain äänestämään RKP pois hallituksesta ja ajamaan ruotsia puhuvat suomalaiset maanpakoon.
P.S. Ymmärrän kyllä, että ruotsin opettelu vituttaa, kun ilmeisesti resurssit ole riittäneet edes kirjallisen suomen kielen opiskeluun...
Muita "vieraita kieliä" puhutaan Suomessa äidinkielenä jo enemmän yhteensä kuin ruotsia. Tsekkaappa faktasi:
"Suomen väestöstä on ruotsinkielisiksi ilmoitettu 289 609 henkeä (5,5 %) vuonna 2007." Wikipedia
Ja osaatko kenties käyttää jotain oikeita argumentteja ruotsin aseman puolustamiseksi sen sijaan että menet henkilökohtaisuuksiin?