PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän mahtaa olla, kun en saa tuolla airport-työkalulla kunnolla yhteyttä expressiin? Välillä ei edes löydä koko laitetta ja silloin kun löytää, niin ei silti pääse niitä asetuksia rukkaamaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos nuo Eizon näytöt millaisia vs. sanotaan nyt iMac? Pitäisi kakkosnäyttö laittaa taas pitkästä aikaa rullaamaan sivuun ja varmaan tuo Eizo olisi yksi harvoista potentiaalisista ehdokkaista.

Mulla on reilun tonnin hintainen Eizo FlexScan S2411W joka edusti silloin pari vuotta sitten Eizon keskikastia. Pesee sen pienemmän iMacin (onko se nyt 20 vai 21") 6-0, isompaa 24" iMaccia oon käyttänyt tosi vähän, mutta pikaisella silmämääräisellä arviolla sanoisin että Eizo vie voiton siitäkin. Ja vaikka tuo vanha peli jo onkin, niin ostin kakkoskoneeseen syksyllä 24" samsungin (olikohan mallinumero joku 2494), eikä häpeä Eizo kyllä sillekään. Tosin Samsungin alle 300€ hintalappu kertoo jo että ei ihan samassa sarjassa kisatakaan.

Se mikä on ainakin tämän mulla olevan Eizon huono puoli, on harmaasävyjen "banding", eli jos teen sävyliun mustasta valkoiseen, liuku ei aina näytä ruudulla tasaiselta. On se paperilla tietenkin ok, joskus on vain vittumaista säätää kuvaa kun ei heti tiedä johtuuko sävyjen pykällus monitorista vai kuvankäsittelystä. Tämä on kyseisen mallin ominaisuus jonka olemassaoloa ei ainakaan Eizon maahantuoja myöntänyt olevan olemassa. Eli googleta hakemasi mallin "ominaisuudet" hiukan paremmin ennen ostoa kuin minä ;)

Nyt jos olisin ostamassa näyttöä niin katselisin tuosta Eizon ColorEdge-sarjasta. Kiinnostava olisi myös Apple Cinema display vs. Eizo vertailu, tuo 30" omppunäyttökään ei ole kuitenkaan mikään järkyttävän hintainen.

Palaan tuohon muutama posti ylemmäs olevaan ongelmaani wlanin kanssa. Airport työkalu ilmoittelee välillä jotain, että ethernet kaapeli ei ole yhdistetty ja tämän takia pätkii. Keltainen valo vilkuttelee muutamia sekunteja expressissä. Eli katkoo yhteyttä edelleen hetkittäin. Onkohan ongelma tuossa adsl modeemissa vai piuhoissa?? Mistähän sitä vikaa oikein etsisi?
Vaikuttaa siis, että olisi kosketushäikkää tai modeemissa jotain vikaa?

Se mikä on ainakin tämän mulla olevan Eizon huono puoli, on harmaasävyjen "banding", eli jos teen sävyliun mustasta valkoiseen, liuku ei aina näytä ruudulla tasaiselta. On se paperilla tietenkin ok, joskus on vain vittumaista säätää kuvaa kun ei heti tiedä johtuuko sävyjen pykällus monitorista vai kuvankäsittelystä. Tämä on kyseisen mallin ominaisuus jonka olemassaoloa ei ainakaan Eizon maahantuoja myöntänyt olevan olemassa. Eli googleta hakemasi mallin "ominaisuudet" hiukan paremmin ennen ostoa kuin minä ;)
.

Joo, mulla itseasiassa onkin ykkösprioriteeetti tuo toiseksi viimeisen valkoisen ja mustan näkyvyys. En kyllä ala enää siihen pelleilyyn että joutuu katsomaan nuo tuhrut aina katon rajasta että ne tulisi silmälle näkyviksi :) periaatteessa voisi olla kuitenkin hyvä että olisi 2 erilaista näyttöä, jotta voisi vähän kikkailla noilla tarkistusjutuilla ristiin.

Applen näyttöä vain peliin, sitä käyttää kaikki ammattilaiset ja ainakin itse olen huomannut vitun hyväksi. Ja ihan sama mitä helvettiä joku neropatti selittää, niin jos kuva näyttää lehdessä samalta mitä näytöllä, niin näyttö tekee tehtävänsä tasan eikä melkein.

Mut osta Keijo multa ainakin varmasti hyvä monitori, jolla voit zekkaa kuvat. Olis Lacien 319 myynnissä.

lacie.jpg

Ja olen myymässä kun 60 tuumaa riittää ihan hyvin, eikä tuo enää pöydälle mahdu. Gammasäädöt ja kaikki tuossa monitorissa.

Its color performance is excellent, but with a price of $999, it costs twice as much as a layperson's 19-inch LCD; only graphics pros should consider this monitor.

IsoDino:

Mulla oli sama vika ja loppupeleissä se oli tuo modeemi joka veteli viimeisiään. Eliminoin kuitenkin viat ja aloitin kaapelista, joka oli yhtä vanha kuin modeemi eli sen 10 vuotta. Hyvin olivat palvelleet kumpikin. Nyt toimii kaikki kun unelma(siis ainahan nettiyhteys voisi olla nopeampi). Tyytyväisyys omppuun sen kun vain kasvaa.

Pitäs uusi kone hankkia ja Maccia olen miettinyt koska en ole ikinä nauttinut siitä ropeltamisesta ja säätämisestä mitä pc:llä saa tehdä. Maccia on kehuttu helpommaksi käyttäjän kannalta ja se vetoaa minuun.

Normaalikäyttöni on tekstinkäsittelyä ja taulukoiden pyörittelyä sekä netissä surffailua. Välillä tulee myös elokuvia katsottua. Olisiko macci minulle sopiva? Tekisi mieli ostaa kannettava, mutta 17 tuumaisesta macbook prosta saa maksaa aivan sikana, joten imac olisi varmaan valintani. Onko kokemuksia tuosta mopomallista elikkä 21,5 tuumaisella näytöllä 3,06 Ghz? Luulisi että riittää peruskäyttöön hyvin?

Kyllä nuita hommia luulis pystyvän tekeen tuolla mopommalla iMacillakin. Tottakai se 27" isolla resolla on herkumpi ja nuissa alkaa vähitellen vissiin saamaan kunnollisiakin yksilöitä, eli näyttöjen keltaisuudesta ja vilkkumisesta päästy vähitellen eroon. Hopeisesta omenasta kannattaa käydä lukemassa nuista koneista käyttökokemuksista.

Applen näyttöä vain peliin, sitä käyttää kaikki ammattilaiset ja ainakin itse olen huomannut vitun hyväksi. Ja ihan sama mitä helvettiä joku neropatti selittää, niin jos kuva näyttää lehdessä samalta mitä näytöllä, niin näyttö tekee tehtävänsä tasan eikä melkein.

Mut osta Keijo multa ainakin varmasti hyvä monitori, jolla voit zekkaa kuvat. Olis Lacien 319 myynnissä.

lacie.jpg

Hinta?

Normaalikäyttöni on tekstinkäsittelyä ja taulukoiden pyörittelyä sekä netissä surffailua. Välillä tulee myös elokuvia katsottua. Olisiko macci minulle sopiva? Tekisi mieli ostaa kannettava, mutta 17 tuumaisesta macbook prosta saa maksaa aivan sikana, joten imac olisi varmaan valintani. Onko kokemuksia tuosta mopomallista elikkä 21,5 tuumaisella näytöllä 3,06 Ghz? Luulisi että riittää peruskäyttöön hyvin?

Mäkin mopomalli on pöytäkone Mac Mini, ja sekin riittää jo peruskäyttöön paremmin kuin hyvin :)

Kyllä varmasti riittää. Noita macbook pro:itakin saa aika halvalla jos vähän käytettynä haluaa ostaa, tsekkaappas hopeisen omenan myyntifoorumit.

Onkos tuossa Applen näytössä jo hardis-kalibrointi niinkuin noissa Eizon kalliimmissa malleissa vai mennäänkö vielä ihan softasäädöilä?

Nykyinen 20" Cinema Display ei kokonsa puolesta tyydytä joten itsellä menee tuo testin HP piakkoin ostoon, ei ihan niin komea muotoilultaan kuin Cinema Display mutta kuitenkin uudempaa tekniikkaa ja 500e halvempi.

Onkos tuossa Applen näytössä jo hardis-kalibrointi niinkuin noissa Eizon kalliimmissa malleissa vai mennäänkö vielä ihan softasäädöilä?
Applen omaa kalibrointia on kehuttu kovasti ja sillä itsekin kalibroin.

Hinta Lacielle 400 euroa.

Taattua laatua tuo Tietokone.fi :D

Näyttää olevan tärkeintä, että 30 tuuman näytössä on paljon liittimiä, hieno ulkoasu, 360 astetta säädettävä jalusta, integroitu virtalähde jne. Mut ei ole eka kerta, johtunee siitä, että ilmeisesti Apple ei paljoa lehdessä mainostele.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom