PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Jahas, tuli tehtyä sitten tilaus:

hero_osx_20090824.jpg

Tässä funtsin pitkään päivitystä uudempaan MBP:hen, mahdollisesti 13" MacBook Pro, mutta en usko että tuosta aivan mahdottomia saa käytännössä irti. Odottelen siis vielä hetken, josko ne jo seuraavassa päivityksessä tuo sen, mitä olen jo vuoden päivät odotellut:

http://www.intel.com/products/processor/core2xe/mobile/index.htm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt tarvisi päästä pc:stä eroon. Kannettavalla ollaan menty ja mentäisiin jatkossakin. Eli millaista applen kannettavaa suosittelisitte?? Aika peruskone käy kyllä, kun käyttö on paljolti nettisurffausta. Eli joku ihan karvalakkimalli vai pro?

Jos mä etsisin oikeasti kannettavaa, enkä tehokasta läppäriä jolla onnistuu kuvankäsittelykin, niin kurkkaisin MacBook Airin suuntaan. Siis jos 13" näyttö riittää.
Tehoa surffailuun ja pienimuotoiseen käyttötoimeen on varmasti riittävästi.

Muut snow leopardin featuret olikin jo selviä, mutta tää oli uutta kun selasin listaa.

Gamma 2.2.

Oletusgamma on muutettu 1.8:sta 2.2:een vastaamaan paremmin digitaalista sisältöä tuottavien ja käyttävien väritarpeita.

Jes, vihdoin! Enää ei tarvitse kirota sitä että windows- ja mäkkimiehet näkee webbikaman erilailla.

No onhan se tähän mennessä saanut vaihdettua näytön asetuksista.

Joo ja oon mäkin kalibroinu näytöt vimpan päälle Spyderillä mutta kyse onkin siitä millaset asetukset massoilla on, tuon 1.8 ja 2.2 välillä on kuitenkin hirveä ero. Hyvä että on nyt sama kuin windowsissa.

Tuli sit ostettua 13" Mac Book Pro. Jaappaniasta kun osti, nini rahaa saastyi talla todella huonolla kurssilla noin 250 eskoa. Lisaksi sain Japaninappiksen, mika helpottaa kirjoittelua huomattavasti.

Tietenkin ostin 2,53ghz mallin.

100mhz Pentium I ajoista asti on aina PCta kaytetty. En tietenkaan viela osaa macciani kayttaa, mutta en kylla kadu yhtaan.

Pitaisi kanssa tuo Snow Lepardi tilata, koska japanin opiskelun kannalta siina on yksi melko mahtava ominaisuus; voi piirrella kanjeja touchpadiin.

Tässä olisi vaihto Appleen edessä ja ostoslistalla 13" MacBook Pro.

Tuolta Storesta kun voi hieman muokkailla, niin kertokaas onko suuremmin merkitystä onko muistia 2GB vai 4GB? En pelaa mitään überpelejä, vaan lähinnä peruskäyttöön/perusohjelmille/opiskeluihin. Hintaero tuossa on vajaa huntti.

Aattelin samaan syssyyn ostella Office08 Home&Studentin. Onko tuosta ohjelmasta sen kummemmin mielipiteitä?

Tuleeko uuden koneen mukana toi uusin Leopard-käyttis vai pitääkö ostaa erikseen?
Vielä viimeisenä kysymyksenä..vinkatkaa joku näppärä laukku koneelle. Oon tsekkaillut tuota perus neopreenisuojaa

Kiitoksia vastauksista!

Tuolta Storesta kun voi hieman muokkailla, niin kertokaas onko suuremmin merkitystä onko muistia 2GB vai 4GB?

Jos perasus suinkin kestää, niin ainakin tuo 4GB.
Joka ainoa giga nopeuttaa käyttöä, tosin varmasti 2GB riittää nettisurffailuun. Hintaero on kuitenkin niin pieni, että kun ja jos joskus päivität niin noi DD3 muistit on aikas tyyriitä.

Tuleeko uuden koneen mukana toi uusin Leopard-käyttis vai pitääkö ostaa erikseen?
Vielä viimeisenä kysymyksenä..vinkatkaa joku näppärä laukku koneelle. Oon tsekkaillut tuota perus neopreenisuojaa

Kiitoksia vastauksista!

Uuden koneen mukana tulee Leopard ja Snow päivityksen saat 8€ hinnalla.
Neopreenisuoja on hyvä, Tucano tekee ihan buenoja olkalaukkuja ja niitä molempia löytyy verkkokaupasta.

Juu eiköhän tässä 4GB:n muistilla lähdetä, hintaero kun ei lopulta niin suuri ole.
En löytänyt kuin yhden Tucanon olkalaukun..Ei tuokaan huono ole, mutta ehkä enemmänkin slimmi sleeve-tyylinen kiinnostaa. Laroben suojus vaikuttaa myös simppeliltä ja ihan hyvät käyttäjäkokemuksetkin saanut.

Helppo valita kun ei noita laukkujakaan kovin montaa tuolla ole.. :rolleyes:

Juu eiköhän tässä 4GB:n muistilla lähdetä, hintaero kun ei lopulta niin suuri ole.
Laroben suojus vaikuttaa myös simppeliltä ja ihan hyvät käyttäjäkokemuksetkin saanut.
Mulla on tuo suojus ja on kyllä sopinut omaan käyttöön todella hyvin. Ei jaksa kovin usein kantaa mitään perinteistä läppärilaukkua mukana niin tuon kera voi macbookin laittaa ihan tavallisempaakin olka- tai matkalaukkuun.

Tässä olisi vaihto Appleen edessä ja ostoslistalla 13" MacBook Pro.

Tuolta Storesta kun voi hieman muokkailla, niin kertokaas onko suuremmin merkitystä onko muistia 2GB vai 4GB? En pelaa mitään überpelejä, vaan lähinnä peruskäyttöön/perusohjelmille/opiskeluihin. Hintaero tuossa on vajaa huntti.

Pelaamisen kannalta ei muistin tuplaaminen tuo mitään hyötyä. Ensinnäkin pelitarjonta macille on jokseenkin olematon ja toisekseen tuo 13" mallin integroitu näytönohjain tulee pullonkaulaksi paljon ennen muistin loppumista.

Jos olet opiskelija, kannattaa hyödyntää opiskelija-alennus.

Jos mä etsisin oikeasti kannettavaa, enkä tehokasta läppäriä jolla onnistuu kuvankäsittelykin, niin kurkkaisin MacBook Airin suuntaan. Siis jos 13" näyttö riittää.
Tehoa surffailuun ja pienimuotoiseen käyttötoimeen on varmasti riittävästi.

Mikä tuossa airissa on sitten parempaa? Itse kun ensimmäisenä ajattelin esim. tälläistä.. eikö tuo ole ihan perusvehje?? Applen tietokone puoli on aika uusi asia mulle, niin kyselen tyhmiä...:D

Apple MacBook Pro 13" 2.26GHz, alumiini

Mulla on tuo suojus ja on kyllä sopinut omaan käyttöön todella hyvin. Ei jaksa kovin usein kantaa mitään perinteistä läppärilaukkua mukana niin tuon kera voi macbookin laittaa ihan tavallisempaakin olka- tai matkalaukkuun.
Juurikin näin, tätä haetaan. Pitää vielä hiukan kahlailla vaihtoehtoja, mutta toi vaikuttaa kyllä passelilta.

Pelaamisen kannalta ei muistin tuplaaminen tuo mitään hyötyä. Ensinnäkin pelitarjonta macille on jokseenkin olematon ja toisekseen tuo 13" mallin integroitu näytönohjain tulee pullonkaulaksi paljon ennen muistin loppumista.

Jos olet opiskelija, kannattaa hyödyntää opiskelija-alennus.

Kyllä vain ilman muuta. Tuon -10% takiahan tuosta hiukan innostuinkin..ja kun tämä nykyinen hyvin palvellut fujitsusiemenssi alkaa vähitellen väsyä, niin kyllähän se uutta maccia huutelee tilalle :)
Aika niukalti on ilmeisesti kokemuksia tuosta Officesta?Se kun on kuitenkin välttämätön..vai löytyykö sieltä jo valmiina jotain basic-ohjelmia, millä voi työstää kouluhommat?

Onko muuten jotain must have-matskua mitä pitäisi vielä tilata samaan syssyyn tuolta storesta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom