PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä sanoisin että panosta siihen kokoon. Toki on makuasia mutta mun mielestä yksi iso ruutu hakkaa mennentullen kaksi pienempää ruutua, käytöstä riippuen.

Sitten myöhemmin vielä toinen 30" ruutu kaveriksi. :D

Melkeinpä sanoisin että 2 x 24" on parempi tilan kannalta. (tehokkaampi)
Itse vaihdoin 24" iMacista Prohon ja otin 30" ACD:n kaveriksi. Koodailua, video ja valokuvia tulee harrasteltua. Kuvittelin, että nyt saa ruudulle paljon enemmän tavaraa mutta huomasin, että ne samat perhanan ikkunat on vaan isompina käytössä. Sitä jotenkin rohmuaa tilaa enemmän käyttöön eikä loppupeleissä tunnu mahtuvan yhtään sen enempää ikkunaa ruutuun.

2 näytöllä olisi jo selkeä hyöty koska videoissa preview voisi olla yksinään siellä. Samoin Apertuurilla. Koodatessa dokkarit ja/tai interface builder omalla ruudulla.

Mutta ratkaisu on toki toinen 30" ACD kuten totesit ;)

On muuten komia ja äärettömän hyvä näyttö. Olin pitkään itse vaiheessa otanko 30" Dellin, HP:n tai Samsungin, koska paperispeksien mukaan nämä olisivat olleet joiltain osin "parempia". Sitten muistin, että aina kun telkkarissa näkee jotain Pro-valokuvaus tai- video-sessiota studiossa niin näyttönä on 30" ACD - ei delli eikä hp. Yksi piuha siististi näyttöön ja firewire, usb, virta ja signaali kulkee siinä. Ainoa SWOP-certifioitu näyttö. Heittää koneeseen kiinni jopa ilman kalibrointia mätsää printtiin kuin nänni silmään. Ja kaiken lisäksi ainoa Applelta näyttävä näyttö. Sopii hienosti olohuoneen nojatuolityöpisteeseen :D

Meitsillä on 30 + 19 Lacie. Lacien ammattimonitori on hyödyllisessä käytössä, photoshopin paletit on sillä näytöllä.

Mutta valokuvaajalle ehdottomasti 30 tuumainen, on se vain kiva katsella kun kuvat on ISOJA. Toinen 30 tuumainen pitää kyllä hommaa.

Liitteet

• screens.jpg
    screens.jpg
    73,9 KB · Katsottu: 232
Nyt näyttää siltä, että pitää laittaa tilaukseen tuo uusi 13" macbook pro 500GB kovalevyllä...

Tuli sitten tilattua tuo parempi 13" mbp... Tuon isomman kovalevyn jätin kuitenkin ottamatta, koska toimitus olisi kestänyt kauemmin ja sen voi itse päivittää myöhemmin halvemmalla jos tulee tarvetta.

Nyt alkoi sitten se piinaava odotus...

Odotus on aina parasta aikaa. Muistan kun ei saanu reilu vuos sitte iphonee odotellessa nukuttuu pariin yöhön ollenkaan kun kelaili Steve Jobbsin keynotea mielessä.

Millä nimellä maceissa on langaton netti? Mulla on macmini ja nopeen kasauksen ja testauksen jälkeen eilen, en löytäny semmosta nappia mistä se ettii mahdollisia langattomia verkkoja.

Saispahan vaan katottua olisko nettiä tarjolla, kun elisalla on 3 viikon toimitusajat.

Millä nimellä maceissa on langaton netti? Mulla on macmini ja nopeen kasauksen ja testauksen jälkeen eilen, en löytäny semmosta nappia mistä se ettii mahdollisia langattomia verkkoja. .

Valkkaapa sieltä oikeasta yläkulmasta se piirakkapala.

EDIT: toimiikos muuten hyvin mini?

Mites mäkissä nämä bin/cue tiedostot, saanko tuosta leffan ulos ihan .avi:na ilman mitään kaupallisia softia, kuten toast?

Miten tossa 4.0 safarissa saa asetukset niin, että esim. ampparit.comissa kun klikkaa uutista, niin se avaa ko. linkin uuteen välilehteen, eikä SAATANA uuteen ikkunaan? -kele!

Miten tossa 4.0 safarissa saa asetukset niin, että esim. ampparit.comissa kun klikkaa uutista, niin se avaa ko. linkin uuteen välilehteen, eikä SAATANA uuteen ikkunaan? -kele!

Aina kun klikkaat linkkiä, paina cmd-näppäintä.
Eli samalla tavalla kuin Safari 3:ssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom