PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo ebaysta tilattu akku saapui hämmentävän nopeasti, eli jo tänään.
Vaihdoin sen koneeseen sisälle, eikä ainakaan käynnistäessä räjähtänyt :D
Katsotaan nyt millainen sen käyttöikä on... kovin ainakin lupailevat, että speksit on 100% samat kuin Applen akussa ja oli tuossa jopa ihan asiallinen manuaali + vuoden takuu mukana.

Eli eiköhän tuo mene koneen käyttöiän loppuun, alkaa olla aika kärsinyt tuo kone jo muutenkin. Lapset heittäneet sen kaksi kertaa lattialle (läppäri pöydällä liinan päällä, lapsi vetää liinan lattialle ja koneen siinä mukana), niin ei esim. takakuori yhdestä kulmasta enää oikein istu. Pudotuksissa ei ole kuitenkaan hajonnut totaalisesti muuta kuin kiintolevy kertaalleen, eli aika kestävä laite tuo on.

edit:
USA:sta oli akku lähetetty ja näppärästi olivat laittaneet paketin päälle arvoksi 8$ niin ei tullut tullin kanssa sanomista :D

Uusi MBP lähti tilaukseen tänään, nykyinen on 5 vuotta vanha. Olin koittanut keksiä tekosyitä vaihtamiselle, tässä kun ei ole mitään vikaa vieläkään SSD:llä varustettuna kunnes äitini alkoi juuri sopivasti kyselemään että jostain tarttis kannettava saada. Uljaasti olin heti auttamassa vanhaa tarjoten niin uusi piti laittaa tilaukseen :)

Tehojen puolesta joo MBP, mutta jos ihan surffailu ja suht kevyt käyttö mielessä tuon ostaa niin tuo uus MB on helvetin hyvä laite.

Space Graynä tuo tilaukseen sitten, kultainen tai tuo hopea ei niin paljon nappaa.

Mietin itse tuota kanssa hetken mutta Applen 1st gen laitteet ei oikein ole koskaan tällä vuosituhannella vakuuttaneet käytössä (iPod iPhone iPad mbair...), ovat lähinnä olleet form factor maamerkkejä. Toinen generaatio sitten on tuonut käytännöllisyyden.

Jätetään koekaniineilu varakkaimmille ja pysyn itse MBPssä :)

Mihin malliin päädyit? Otin itse tuon 2.9 koneen 16 gigalla - jos sitä nyt hitto lentää Suomeen hakemaan niin ei voinut nuhapumpuimpaan malliin tyytyä.

Mitenköhän AppleCare toimii kansainvälisesti? Pitääkö se ostaa Suomesta kanssa ja toimiiko se maailmanlaajuisesti (esm. Hong Kong appletakuu ei ole maailmanlaajuinen, ja applecarea ei voi irlannista ostaa hk laitteisiin)

Mietin itse tuota kanssa hetken mutta Applen 1st gen laitteet ei oikein ole koskaan tällä vuosituhannella vakuuttaneet käytössä (iPod iPhone iPad mbair...), ovat lähinnä olleet form factor maamerkkejä. Toinen generaatio sitten on tuonut käytännöllisyyden.

Jätetään koekaniineilu varakkaimmille ja pysyn itse MBPssä :)

Onko tuo uusi MB nyt sitten sadannen sukupolven MB, kolmennen sukupolven MB Air vai joku uusi ensimmäisen sukupolven tuote? Itse en ihan heti keksi, että millä tavalla käytännöllisyys voisi puuttua tuosta uudesta MB:stä. Puhutaan kuitenkin varsin kypsään ikään ehtineestä tuotteesta eli läppäristä ja tämä uutuus on vain viimeisin evoluutioversio.

Mihin malliin päädyit? Otin itse tuon 2.9 koneen 16 gigalla - jos sitä nyt hitto lentää Suomeen hakemaan niin ei voinut nuhapumpuimpaan malliin tyytyä.

Mitenköhän AppleCare toimii kansainvälisesti? Pitääkö se ostaa Suomesta kanssa ja toimiiko se maailmanlaajuisesti (esm. Hong Kong appletakuu ei ole maailmanlaajuinen, ja applecarea ei voi irlannista ostaa hk laitteisiin)
13 tuumaisen 256 gigasella kovolla 8GT:llä.

Muropaketti: LG on kertonut jo poistetussa blogiviestissään mielenkiintoisen tiedon Applen tulevaisuuden suunnitelmista. Applelle näyttöjä valmistavan LG:n mukaan, Apple olisi jo ilmoittanut julkaisevansa myöhemmin tänä vuonna iMac 8K -tietokoneen. Virallisesti tällaista ilmoitusta ei kuitenkaan ole tapahtunut, joten arvailun varaan jää paljastiko LG vahingossa vielä salaista tietoa, vai oliko kyse puhtaasta virhetiedosta.

Nimensä mukaisesti iMac 8K olisi varustettu 8K UHD- eli 7680x4320-resoluution näytöllä. 8K UHD:ta kutsutaan myös nimillä Quad UHD (QUHD) ja Quad UHD 8K. 7680x4320-resoluutio tarjoaa silmille yhteensä 33 megapikseliä, joka 27-tuumaisella näytöllä noin 326 pikselin tiheyttä tuumaa kohden. Hyödyntääkseen resoluutiota uuden iMacin näytönohjaimen pitäisi tukea uutta DisplayPort 1.4a -standardia, ellei kuvaa muodosteta kahden vanhemman DisplayPort-liittimen avulla. Jälkimmäinen vaihtoehto kuulostaa sikäli todennäköisemmältä, ettei yksikään olemassa oleva näytönohjain tue vielä edes DisplayPort 1.3 -standardia.

Kyllähän se kai niin on että graafisessa suunnittelussa resoluutioille ei löydy rajoja. En kyllä muuhun tarkoitukseen keksi käyttöä etenkin kun vaadittaisiin melkoisia tehoja koneesta. Hintakin on varmaan melko muhkea.

Vaikea olla kyllä samaa mieltä väitteestä, että tämä uusi Macbook olisi jotenkin alitehoinen. Toiminta on hyvin sulavaa. USB-C roinaa saisi alkaa ilmaantumaan markkinoille. Onkohan markkinoilla esimerkiksi vielä yhtään telkkaria, josta löytyisi USB-C?

Pyöriikö Adoben ohjelmat ok? Tectorin myyjä kyllä sanoi, ettei kannata laittaa MacBookkia jos vähääkään tekee graafista juttua, kyykkää heti.

Tänään tuli itsekkin liityttyä omenakerhoon, kun kävin lunastamassa uuden 13'' MBP:n. Entiselle winukan käyttäjälle ottaa varmaan hetken aikaa opetella kaikki nämä salaisuudet. :confused:

Pyöriikö Adoben ohjelmat ok? Tectorin myyjä kyllä sanoi, ettei kannata laittaa MacBookkia jos vähääkään tekee graafista juttua, kyykkää heti.

Jokainen näkemäni arvostelu, jossa tuota aihetta sivutaan, kertoo koneen toimivan yllättävänkin hyvin keveässä editionnissa, mutta puhti loppuu kesken raskaimmissa toimissa. Rajan kerrotaan olevan vieläpä melko korkealla. Itse en ole kokeillut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom