PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
^ Eiku se oli kuitaus Joxuzin kuvansiirtojuttuun, niinq kännynkuvan siirtomielessä :D oon taas taistelllut viime päivät asian kanssa, on niin järjettömän vaikea saada luureista kuvaa koneelle samantien 100% koossa ilman yli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Eiku se oli kuitaus Joxuzin kuvansiirtojuttuun, niinq kännynkuvan siirtomielessä :D oon taas taistelllut viime päivät asian kanssa, on niin järjettömän vaikea saada luureista kuvaa koneelle samantien 100% koossa ilman yli.
Haluut siis pikemmin jotain local syncciä?

Dropboxis on local sync *koneiden* välillä, harmi ettei se koske puhelimia.
Eli jos kaks konetta on samassa LAN verkossa, niin se synkkaa filut LANin yli eikä netin kautta. Se on about as instant as possible. Siinä rajoittaa sitten vain sun langattoman verkon nopeus.

Joo. Olisi edes niin että saisi sanotaan 5sek viiveellä luurin kuvan ruutuun 100% resolla, saisi raahattua fotariin.

Minkälainen viive sulla on dropboxissa? Mulla ilmestyy koneelle n. 5 sekunnissa. Joskus menee ehkä 10.
Mobiililaitteesta jos siirtää, niin se viive on väkisin sun mobiililaitteen upload ja koneen download speedin mukaan?
Toki jos on netit mistään kotoisin, niin eihän siinä kovin kauaa mene. Kyl ainakin mulla Dropparin reaktio tuohon on aika nopea, kummassakin päässä siis.

LAN sync mobiililaitteilla olisi kova lisä.

Mikähän MKH:n mobiililaite on mistä oot uppaas, entä comfox?
Mietin onko täs eroja iOS vs Android vs WP, eli kauan kestää että se puhelin tms puskee sen ylös.

Tykkään tuosta Macbookin valaistusta näppiksestä - omassa MacbookProssa ärsyttää valaistussa näppiksessä se, että näppäinten ympäristöt valaistuu, mutta ei kirjain itse pahemmin.

Onhan sitä, mutta se on jo iso. Ja Air jäänyt surkeine näyttöineen jo keskiluokan ihmisten koneeksi. Onhan tuo USB-C näppärä. Pirun pieni ja kaikki kulkee samaa reikää käyttäen.

Enimmäkseen vaan pc ja omppumailmaa sekasin käyttävälle kaikki tuollainen on yhtä helvettiä. Sit ajellaan ympäri kylää ettien donglee gigantista, että saa kuvaa siirrettyä.

Siis tarkoitatko sitä, että usb-portti tekee kuvansiirron haasteelliseksi tai luo jotain raja-aitaa puuceen ja ompun välille?

Rajahan katoaa USB Type-C myötä.
Mukava nähdä että myös Apple siirtyy standardeihin mitä on muillakin.

Rajahan katoaa USB Type-C myötä.
Mukava nähdä että myös Apple siirtyy standardeihin mitä on muillakin.

Nyt on vieläpä kiikarissa siirtyminen läppäreissäkin yhteiseen latausliittimeen. Data ja teho siirtyvät pian samalla piuhalla niin ompuissa kuin muissakin. Siksipä nuo puheet aidasta ja donglesta niin oudolta kuulostavatkin.

Aika hurjia virtoja vedetään USBin läpi.

Olisi kyllä huippua jos kaikki lataus onnistuis tolla standardilla. Virtalähteiden korvaaminen on välillä hiton vaikeaa kun speksit ja liittimet heittää.

Mitä enemmän tuota USB-C:tä miettii, sitä paremmalta idea alkaa kuulostamaan. Ensinnäkin päästään eroon nykyisestä USB Type-A, Mini ja Micro -liittimien kirjosta ja samalla applekin unohtanee oman MagSafensa. Samasta letkusta latautuvat siis laitteen älykellosta suurimpaan osaan läppäreitä. Mielenkiintoista nähdä myös sekin, että tuleeko iPhoneenkin USB-C Lightningin tilalle. Macbookin käyttäjälle tästä on pari olennaista etua. Applen pieneen tilaan nätisti kääriytyvä mutta heikko virtapiuha on nyt vaihdettavissa ja myynnissä. Nythän tuon johdon hajotessa korjaus on ostaa uusi laturi hintaan 80 euroa. Toinen juttu on se, että apple luopuu suojauspolitiikastaan ja voit käyttää vapaasti kolmannen osapuolen valmistamia latureita. Itse ostin viisi vuotta käyttämääni Macbookiin kolme laturia, joten laturi oli ihan merkittävä kuluerä minulle.

Mistä sitten joudutaan luopumaan? Apple ainakin joutuu luopumaan jälkimarkkinoilla myymiensä laturien huippukatteista. MagSafen irtoamisesta joudutaan myös luopumaan, mutta se ei välttämättä paljon haittaa. Uudessa Macbookissa on hyvin vähän painoa, rakenne on hyvin solid ja virtaliitin on kaukana emolevystä. Laite kestänee varsin hyvin tippumista. Nykypäivän käyttöajoilla sitä ei myöskään tarvitse ladata koko ajan. Jos USB-C tulee myös iPhoneen, niin sen käyttäjät joutua luopumaan Lightningistä, joka on mekaanisesti todella hyvin tehty liitin. Onneksi tuo USB-C näyttää olevan kehittynyt valovuosia edeltäjistään, eikä siirtyminen olisi läheskään niin raju askel taakse päin kuin mini/micro USB.

Miltä kuulostaisi ladata lähes kaikki mukana kulkevat laitteet yhdellä ja samalla joka paikasta löytyvällä piuhalla?

Elämää elektroniikan kanssa....

Macbook pro 13 tuumanen late 2013.

Mavericksiin päivitetty sillon kun se ilmesty ja ei ongelmia ollu, mutta....

Pari kuukautta sitten alko olla ongelmia ja nykyään kone on käytännössä käyttökelvoton netin suhteen (eli meikällä periaattees koko kone kun en sillä mitään tee ilman nettiä)
Netistä googlannu ohjeita mutta kaikki vetää vesiperät etteivät auta, oon yrittäny bluetoothia pois ja sen yhden kansion poistoo asetuksista(en nyt muista mikä) muttei auta.

Eli onko nyt tilanne vaan se ettei auta kun oottaa että joku päivitys vian korjaa? Välillä Wifi toimii mutta suurimman osan ajasta pätkii niin paljon ettei kannata ees yrittää kun mulla työt netissä.

Terveisin: 6 vuotta omenoiden kanssa ja nyt on eka oikea iso ongelma...

Kotona ei toimi? Itsellä auttoi kun vaihtoi Applen WiFi-boksiin. Joo tiedän, että on perseestä, ettei toimi muiden kanssa oikein.

Ilmeisesti sama wifi toimii muilla laitteilla kuitenkin?
Luultavasti, tuo Wifi ongelmahan on nyt vainonnut OS X:ssä. Kaikkia ei koske, ja hirveän monella edelleen ongelmia.
Tietääkseni tuli taas joku beta OS X ulos missä jotain fixiä lisää.

Dopey: työkone kysees muttæ kotona tekee samaa. :/

D.Yates: Joo, saman wifin perässä monia muita vekottimia mm: pari ipadia niin ei millään mitään onkelmaa, enitenhän tässä vituttaa se että kotona imacilla tätä ongelmaa ei esiinny ja kotonakin wifi. Oon myös lueskellu foorumeilta et monilla tökkii vähän ja sillon tällön mutta tuolla macbookilla ei tee käytännössä mitään kun pätkii niin helkkaristi, eli on todella "pahasti vikanen"

TML: Joo, ei kai se auta muu kun oottaa sitä korjaavaa päivitystä, hassulta tuntuu että eivät osaa tuollasta "pikkuvikaa" (sarkasmia) applella korjata!

"Bendgate" alkaa olla unohdettu, joten nyt on sitten vuorossa "Staingate":
Staingate.org

Onko mäkisteillä xboxia? Miten kannattaisi striimata videota maciltä xbox onelle?

Latasin jo tollasen kuin sofaplay lite. Siihen kun drag&droppaa filen, niin xbox alkaa automaagisesti näyttää sitä. Näinhän homman pitääkin toimia! Ainoa haitta on että tuo lite näyttää vain 2 minuutin pätkän ja alkaa kaupata upgreidia (en ees katsonut hintaa). Pakkohan joku vastaava ilmainen on olla?

Latasin semmosen kuin Plex media server, mutta tuohan on aivan susi. Pitäisi kirjautua sinne tänne ja latailla appsuja ja kirjotella koodeja. Huoh. e: jaa näkyy se boxin media playerissä mutta ei löydä tiedostoja.

Universal media server vaatii jotain vanahaa ajonaikaista jaavaa?

PS3 media player ei löydä tiedostoja.

Niin että mikäs olis hyvä (ilmainen) DLNA serveri tai muu ratkaisu tähän not-plug-and-play ongelmaan? Käytänkö piuhaa niinkuin tähänkin asti?

Minkälainen homma on vaihtaa Macbook Pron akku? Eli riittääkö, että ottaa takakuoren auki ja vaihtaa uuden akun paikalleen vai onko siinä jotain muutakin?
Tuo 2009 late pro ilmoittelee, että "huolla akku". Eli ei ole vielä täysin kuollut, mutta kohta varmaan on.
Ei viitsisi noin vanhan koneen akun vaihdosta maksaa ylimääräistä...
Mistä muuten saisi tilattua vaihtoakun tuollaiseen vehkeeseen?

edit:
Näin se ilmeisesti menee:
https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+15-Inch+Unibody+Mid+2009+Battery+Replacement/1712

Tuolta saisi akunkin, mutta hintaa on n. 90$.
Saahkohan jostain halvemmalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom