Jos ei halua suunnatonta määrää hiilihydraatteja palautusjuomasta, niin onko pahasta käyttää vain pientä määrää hiilarijauhetta, tai jättää se jopa kokonaan pois kun kerran kaakaojauheessakin niitä hiilihydraatteja on paljon? Vai onko sillä hiilarijauheella jokin erityislaatuinen merkitys proteiinin imeytymisen kannalta, niin ettei kaakaojauhe korvaa sitä?
Olisin kiitollinen myös muista esimerkiksi aineiden merkkeihin ja malleihin liittyvistä neuvoista.
Missä tätä hiilihydraattipropagandaa oikeen levitetään? :whip: AINOA syy rajoittaa hiilareita, VARSINKAAN palkkarista, on se jos on a) läski tai b) dieetillä. Hiilarit auttaa lihaksia palautumaan treenin jälkeen samalla kun ne saa proteiinista uusia rakennuspalikoita. Kummatkin yhdessä käytettynä tehostaa toistensa imeytymistä.
Ja netistä kyl saisit halvemmallakin noita prodejauhoja ja vieläpä maustettuna
Eipä mulla mitään hiilarikammoa ole, mutta kun jotenkin paremmin sopii mulle se että vetää palkkaris vähän vähemmän hiilareita ja treeniä ennnen ja jälkeen syödyssä ruuassa taas enemmän. Tuntuu varsinkin että toi ennen treeniä syöty hiilari auttaa itse treenissä ja varmasti vielä imeytyy treenin jälkeenkin.
Kyllä, aivan. Mutta ei se oo mistään pois, jos sinne palkkariinki tunkee niitä hiilareita. Varsinki jos on köyhä, mutta haluaa olla plussakaloreilla, niin kätevintä on käyttää hullunhalpaa hiilarijauhoa siellä missä se on kaikkein järkevintä (=palkkarissa).
Olisko jollain muulla sanottavaa tästä asiasta, kun tuntuu olevan hieman eriäviä mielipiteitä ilmassa. Mikä on liikaa ja mikä ei?
Vaikka tähän jo vastasinki niin vastaan vielä uudella, hienolla valintaoppaalla
Hiilarien sopiva määrä palkkarissa kehotyypin mukaan:
[ ] läski = 20g
[ ] lihaksikas = 1:1
[ ] riuku/hardgainer = 1g/painokilo
Ja prodee aina 30-40g. Mun käsityksen mukaan suuremmista kertamääristä ei oo hyötyä, ainakaan jos vetää nopeasti imeytyviä proteiineja. Normi ruokailu on vähän eri tilanne, koska se sisältä proteiineja eri lähteistä, jotka imeytyy eri aikaan ja pitemmällä aikavälillä ja ateriat yleensä sisältää myös rasvaa, joka hidastaa proteiinien imeytymistä.
Eikös sitä hiilaria vaadita juuri lihaskasvussakin? Mikäli mennään reilusti massakaudella, niin eikös tuota hiilaria pidä vetää 4-6g/painokilo? Elikkä omassa tapauksessani n.400g/pvä ripoteltuna vaikka neljään osaan.
Lihakset tarttee hiilareita glykogeenivarastojen täyttämiseen. Ei noita hiilareita kannata niin tarkkaan erikseen laskea. Tärkeintä on ne kokonaiskalorit ja se, että prodee tulee tyyliin 2g/painokilo. Loput sitten rasvaa ja hiilareita - kuitenkin niin, että rasvojen kokonaisosuus on vähintään 20%.
Itse en käytä yhtään mitään palautusjuomaa. Suurin osa sisältää järjettömiä määriä hiilihydraattia, joka ei sovi periaatteisini yhtään. En näe mitään tarvetta juoda palautusjuomaa, joka ei auta suorituksiini.
Vai niin. Kattelin tuolta, että painat 59kg. Onnea vaan lihastenkasvatukselle! :evil: ...Mutta joo, eihän palkkari mitään ihmejuomaa ole, mutta treenin jälkeen on tärkeää kääntää katabolinen tila anaboliseksi ja se onnistuu kätevimmin, edullisimmin ja nopeiten palautusjuomalla. Toki se onnistuu myös normiruualla, mutta se on hitaampaa, kalliimpaa, työläämpää, eikä yhtä tehokasta. Sitä paitsi kaikki syö sen normisafkan muutenkin tunnin päästä palkkarista
Palkkaria vetänyt saa kuitenkin 300-500 lisäkaloria, joka treenin jälkeen ja mitä parhaimpaan tarkoitukseen: lihasten kasvatukseen. Hyvä kompromissi on vetää litra maitoa, joka treenin jälkeen, jos haluaa naturaalimpaa linjaa noudattaa. Ja jos uskonto estää hiilarien "järjettömän" käytön, niin voihan vetää pelkkää prodejauhoo veteen sekotettuna treenin jälkeen, mutta kunhan ne päivän vähäiset hiilarit olis sit sijoitettu ennen treeniä.