Pakkislaisten palautusjuomat

Nykyään menee treenin aikana 1 kauha (12.5g) Monster Aminoa + n. 25g maltoa.

Treenin jälkeen 40g Selfin heraisolaattia + 10g kreatiinia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aerobisen päälle olen vetänyt yleensä vajaan litran rasvatonta maitoa, mutta nyt olen melkein vaihtanut jo rasvattomaan piimään. Rasvaton ja maustamaton jugurtti on myös hyvä. Jugurtissa ja piimässä protskua ja hh:ta molempia vajaat 5%. Salin jälkeen tullut nykäistyä sekoitus heraa 40g + 8g kreaa + 8g bcaa:ta.

Itse tulen palkkariin laittaa seuraavat,

-Mass Whey 2,5 mitallista (70g)
-Mass Malto 2 mitallista (80g)
-Mass Creatine 1 mitallinen (5g)
-Mass Glutamine (5g)

Arvot = ~50g prot, ~80g HH

Tälläisen mallin olen rakentanut erään lajin parissa kilpailevan henkilön neuvojen perusteella. Tuntuu jotenkin paljolta, mutta kokeillaan ja katsotaan miten toimii.

Plussalla:
- 3-komponenttiproteiini tai soija+kaakao (30-40g)
- Malto (50-70g)
- Kreatiini (5g) kausittain
- C-vitamiinijauhe
- Ruususuola välillä

onko to i hiilari pakollinen palkkarissa? ajattelin jos himmailis hiilarien kans ni sais läskinkin katoamaan pikkasen nopeammin.. Käytän protskuna Wheytä fastilta, reenin aikana kiskon intraa ja palkkarina olen käyttänyt feedia, mutta ajattelin tosiaan ton hiilrin vähentää.. Niin kuinka tärkeä osa palkkaria toi hiilari on vai onko se edes tärkeä??

^ Jos tarkotus on rasvaa poltella niin voi palkkarin hiilareitakin hieman vähentää, mutta ennemmin vähentäisin niitä muilta aterioilta. Aamupalalla ja treenin ympärillä nautitut hiilarit ovat niitä tärkeimpiä tässä kohtaa.

Laitanpa tämän kysymyksen nyt tänne kun aikani etsittyä en parempaakaan paikkaa keksinyt.

Eli, haluaisin tietää millaista palautusjuomaa kannattaisi salitreenin jälkeen juoda kun tavoitteena on reilu painonpudotus (pitkällä aikavälillä n. -20kg) mutta samalla myös haluan että lihasmassa kasvaisi. Minulla on 3-jakoinen ohjelma eli treenaan 3krt/vko. Joka treeniin yhdistän myös aerobisen 15min alku- ja 15min loppuverryttelyn. Syön muutoin ihan normaalia ruokaa, hiilareita hieman olen vähentänyt ja kasviksia lisäillyt. Palautusjuoman siksi haluaisin lisätä, koska se on nopea ottaa heti treenin jälkeen eikä tarvi alkaa säätämään mitään leipää,rahkaa tms laukkuun mukaan.

Eli onko parempi juoma protsku-hiilarisuhde 1:1 vai semmoinen missä on enemmän protskua ja vain vähän hiilaria? Esimerkiksi hera80? Ja siis, olen nainen.

Kysymys juomasta myöskin. Oon yleensä juonu salin jälkeen ihan fastin heraa tai nyt viimeks tais olla wheytä. Ihan pelkällä proteiinilinjalla on menty. Tai usein olen syönyt ruuan vähän tämän jälkeen. Treenaan n. 3x viikossa salilla +aerobista( kiekkoo, lenkkiä ja muuta) n. 3-5 kertaa viikossa. Yritän tässä parantaa kuntoo ja tiputtaa painoa samalla ja mietin olisiko ehdotuksia mitä sitä treenin jälkeen joisi? Muscle + vaikutti tuoteselosteeltaan hyvältä. Miinuksena näin korkeahkon hinnan. ONko ehdotuksia?

Edit. Hirveästi en merkkaile ruokailuitani, mutta aika paljon koitan proteiinipitoisesta mennä. Aamulla enemmän hiilareita. Aika tasapainoista safkaaminen kuitenkin on hiilareiden ja proteiinin kanssa.

Itellä lähtee testiin wheyn makeuttamaton palkkis.

Kyseessä on ainoa palautusjuoma minkä itse olen löytänyt joka ei sisällä ystäväämme aspartaamia.

- puolet maistuu todennäköisesti aika pahalta verrattuna makeutettuihin versioihin

+ puolet Ei sisällä hermomyrkyksi muuttuvaa aspartaamia.

Itsellä ainakin silmät jo sen verran paskassa kunnossa että en voi riskeeraa millään metanolin juomista tai syömistä.

Itellä lähtee testiin wheyn makeuttamaton palkkis.

Kyseessä on ainoa palautusjuoma minkä itse olen löytänyt joka ei sisällä ystäväämme aspartaamia.

- puolet maistuu todennäköisesti aika pahalta verrattuna makeutettuihin versioihin

+ puolet Ei sisällä hermomyrkyksi muuttuvaa aspartaamia.

Itsellä ainakin silmät jo sen verran paskassa kunnossa että en voi riskeeraa millään metanolin juomista tai syömistä.

1345834178446.jpg

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/whey-80-stevia
Tuosta proteiinit ja lisäät sekaan maltoo, kreatiinia tai muita härpäkkeitä jos tarve vaatii.

Käytätkö ite tuota? Steviaa kun on niin tuossa tuskin on sitten muita makeutusaineta? Ja ihan vakavasti ottaen itellä on menny silmät viimesen parin vuoden aikaan sen verran paskaan kuntoon syytä tietämättä, joten ihan vain potentiaalisia aiheuttajia karsin :rock:

Mä käytän tätä: http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/whey-80
Noiden ainoa ero on että toisessa on steviaa ja toisessa aspartaamia. Lisäksi aspartaamilla makeutettuja saa kilohinnaltaan halvemmalla noissa isommissa pussukoissa, miksi itse käytän sitä.

Stevialla makeutettujen jauheiden sisältö:
Ainekset Suklaa: Heraproteiinikonsentraatti (sisältää emulgointiainetta; soijalesitiini), kaakaojauhe, aromit, suola, stabilointiaine (ksantaanikumi), makeutusaineet (stevioliglykosidi, taumatiini).

Ainekset Mansikka: Heraproteiinikonsentraatti (sisältää emulgointiainetta; soijalesitiini), aromit, luonnollinen väriaine (punajuurenpunainen), makeutusaineet (stevioliglykosidi, taumatiini), stabilointiaine (ksantaanikumi).

Ainekset Vanilja: Heraproteiinikonsentraatti (sisältää emulgointiainetta; soijalesitiini), aromit, makeutusaineet (stevioliglykosidi, taumatiini), stabilointiaine (ksantaanikumi).

Elikkäs aspartaamia noista mikään ei sisällä. Taumatiini ei oo mulle mitenkää tuttu aine mutta nopean googletuksen perusteella ei pitäs olla mitenkään haitallinen.
Tässä Eviran sivuilta löytyvä lyhyt kuvaus taumatiinista: http://m.evira.fi/portal/fi/haku/?a=showEcode&ecodeId=1610&page=1&itemsPerPage=5000

Mä käytän tätä: http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/whey-80
Noiden ainoa ero on että toisessa on steviaa ja toisessa aspartaamia. Lisäksi aspartaamilla makeutettuja saa kilohinnaltaan halvemmalla noissa isommissa pussukoissa, miksi itse käytän sitä.

Stevialla makeutettujen jauheiden sisältö:
Ainekset Suklaa: Heraproteiinikonsentraatti (sisältää emulgointiainetta; soijalesitiini), kaakaojauhe, aromit, suola, stabilointiaine (ksantaanikumi), makeutusaineet (stevioliglykosidi, taumatiini).

Ainekset Mansikka: Heraproteiinikonsentraatti (sisältää emulgointiainetta; soijalesitiini), aromit, luonnollinen väriaine (punajuurenpunainen), makeutusaineet (stevioliglykosidi, taumatiini), stabilointiaine (ksantaanikumi).

Ainekset Vanilja: Heraproteiinikonsentraatti (sisältää emulgointiainetta; soijalesitiini), aromit, makeutusaineet (stevioliglykosidi, taumatiini), stabilointiaine (ksantaanikumi).

Elikkäs aspartaamia noista mikään ei sisällä. Taumatiini ei oo mulle mitenkää tuttu aine mutta nopean googletuksen perusteella ei pitäs olla mitenkään haitallinen.
Tässä Eviran sivuilta löytyvä lyhyt kuvaus taumatiinista: http://m.evira.fi/portal/fi/haku/?a=showEcode&ecodeId=1610&page=1&itemsPerPage=5000

Kiitoksia paljon! :worship: Nappasen jotakin noista linkkaamistas mukaan seuraavalla kerralla kun jauheita ostan

Tällä hetkellä ei palautusujuomaa, kun dieetti. Jossain vaiheessa joutuu vetämään nuo loput Mass Recoveryt ja Finnmax HCT whey. Jos lisää tarvii joskus ostaa, niin ehdottomasti HCT. Hyvää ja halpaa.

Koska se on periaatteessa aika turha, ja dieetillä ollessa ( olettaen, että dieetillä meinataan miinuskaloreilla olemista ) ainakin minä söisin paljon mieluummin oikeata ruokaa kuin joisin kaloreita.

Kyllä palkkari IMHO kaloreihinsa nähden ihan hyvin pitää nälkää. Etenkin jos sekottaa veteen (jota itse en tosin harrasta). Riippuu tuokin tosin varmasti siitä mihin kaloreihin yrittää dieetillä päästä :]

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom