Pakkislaisten palautusjuomat

Mun laskujen mukaan tulee 24g ja tämä siis kai (?) ns. hidasta hiilihydraattia mutta pointti olikin että onko sillä käytännön merkitystä?

Maidon hiilihydraatit on 100% laktoosia, mut eikös laktoosi oo just nopee hiilihydraatti kun se kerran on disakkaridi? 4,9g laktoosia on 100g (1dl) maitoa eli 24,5g hiilihydraattia tulee puolesta litrasta maitoa. Joka tapauksessa treenin jälkeen ois hyvä juoda tai syödä nopeeta hiilihydraattia. Alkuperäseen kysymykseen: kyllä, mielestäni 25g laktoosia riittää treenin jälkeen.

E: Ihan alkuperäseen aiheeseen: tän hetkisenä palkkarina mulla on Mass recovery suklaan makusena ja siihen lisään muutaman gramman kreatiinia. Oon kyllä tainnu kertoa tän jo aikasemmin tässä ketjussa jo...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viestini katosi jonnekin forumin syövereihin. Uusi yritys.

Kuinka pian treenin jälkeen palautusravinto tulee saada? Onko merkitystä onko viive 1min vai 30min? Onko 30min liian myöhään? Tuolloin ehtisin syömään.

Onko pro:hh suhde 1:1 kelvollinen, kun en tähtää merkittävään kasvuun.

Mikä on grammoissa suositeltu proteiinin määrä? Entä hiilihydraatin? Onko esim. 0,5g prot / paino-kg ok?

Onko rahka + banaani ravintosisällöltä hyvä palautus? Entä voiko banaanin korvata esim. kahdella omenalla?

50g hera
50g malto
5g krea
5g bcaa
3,5-5g beta

Viestini katosi jonnekin forumin syövereihin. Uusi yritys.

Kuinka pian treenin jälkeen palautusravinto tulee saada? Onko merkitystä onko viive 1min vai 30min? Onko 30min liian myöhään? Tuolloin ehtisin syömään.
Treenin jälkeen jos pystyt huitaisemaan naamariin juoman niin ok. Ei kuitenkaan hirmusti tee pesäeroa syötkö vaihtoehtoisesti himassa reilun aterian puolen tunnin päästä.

Onko pro:hh suhde 1:1 kelvollinen, kun en tähtää merkittävään kasvuun.
On. Tuskin niin merkittävää eroa taaskaan gramma suuntaan tai toiseen. Kuhan niitä nyt tulee.

Mikä on grammoissa suositeltu proteiinin määrä? Entä hiilihydraatin? Onko esim. 0,5g prot / paino-kg ok?
Muutama gramma tuo on suunnilleen per painokilo proteiinin osalta. Loput menee ihan kulutuksen mukaan. www.kalorilaskuri.fi

Onko rahka + banaani ravintosisällöltä hyvä palautus? Entä voiko banaanin korvata esim. kahdella omenalla?
Eiköhän ne asiansa aja. Banaanissa on reilusti enemmän hiilaria, jotta siksi kai porukka sitä enemmän vetelee palkkariksi.

Star Nutritionin gainer pro vanilja. Aika helvetin pahaa, kaiken lisäks erehdyin vielä ostamaan 4kg säkin. :face:

Hyi saakeli, että toi on muuten pahaa. Mä sain onneks vaan yhen näytepussin verran sitä sieltä kaupanpäälliseks kerran ja otin just ton vaniljan makusena ja siinä oli kyllä oikeen tekemistä saada se juotua. Vielä kun taisin laittaa ehkä hiukan liikaa vettäkin siihen.

30g starnutrition whey-80 mansikka
30g fast malto maustamaton
5g fast kreatiini

Mies, 28v, 65kg. Luulisin määrien olevan aivan ok? 3kk salia takana.l

Olin epäselvä yhdessä kohdin. Tarkoitukseni oli kysyä, että mikä on palautusjuomassa suositus proteiinin ja hiilihydraatin määrästä grammoina? Varmaankin jotenkin suhteessa omaan painoon?

Pitkällisen treenaamattomuuden jälkeen palautusjuomaksi käy nurkkiin kertyneet vanhat (ja vanhentuneet!) jauheet: yksi annos Monster Aminoa (30g hiilaria ja 5g BCAA) ja n.20g maustamatonta heraisolaattia.

Huh melkoset on boolit treenin jälkeen. Itse olen niin laiska että tempaisen vaan pelkän hera pirtelön ja siittä 1,5h päästä kana/tonnikalasalaatti.
Kyl enemmin panostan ennen treeniä otettavaan juomaan koska sen ideanahan on että jaksaa painaa kovaa 1,5h kyykkyä salilla.

Tuli tässä katottua Greg Plitt:n videoita ja herralla oli yks video missä hän puhuu ns. tärkeimmistä lisäravinteista.

the essential, must have supplements:
Proteiini - Whey-proteiinia reenin jälkeen, Casein-proteiinia aamulla, pitkin päivää ja illalla
Kreatiini - 5g ennen reeniä ja 5g reenin jälkeen
L-glutamiini - 10-15g päivässä
HMB - suosituksen mukaan (riippuu ihan tuotteesta)
Omega3 - 1-3g päivässä
Monivitamiini 1-2 pilleriä päivässä (edelleen riippuu tuotteesta)

Mitä mieltä ootte?

Tuli tässä katottua Greg Plitt:n videoita ja herralla oli yks video missä hän puhuu ns. tärkeimmistä lisäravinteista.

the essential, must have supplements:
Proteiini - Whey-proteiinia reenin jälkeen, Casein-proteiinia aamulla, pitkin päivää ja illalla
Kreatiini - 5g ennen reeniä ja 5g reenin jälkeen
L-glutamiini - 10-15g päivässä
HMB - suosituksen mukaan (riippuu ihan tuotteesta)
Omega3 - 1-3g päivässä
Monivitamiini 1-2 pilleriä päivässä (edelleen riippuu tuotteesta)

Mitä mieltä ootte?
Ei ole "must have" lisäravinteita, mutta ottaisin kuitenkin glutamiinin ja HMB:n pois ja vaihtaisin magnesiumiin, sinkkiin ja d-vitamiiniin.

Tällä hetkellä Sci-MX Mass System + crea, protskua 46g ja hh 100g ja about 600kcal. Tuhtii pirtelöö, ihan ok vaikkakin suht makia.

10min treenin jälkeen kotona, 5dl valio +maitoa, 3kananmunaa, 3rkl kaakaota ja 1rkl öljyä. Nämä kaikki siis sekaisin ja ääntä kohti :P

Itse joisin pelkän maidon+valkuaiset+kaakaon. Turha sitä rasvaa on ottaa palkkarissa hidastamaan proteiinin ja hiilarin imeytymistä. Vetele keltuaiset sitten illalla naamariin ennen nukkumaan menoa niin ei mene hukkaan.

Tänään olis tarkotus käydä kaupan kautta ostamassa palautusjuoma "kamat". Mitä olen täältä selville saanut, niin desi Hera80:stä ja desi Malto6:sta olis ihan perus kombo? Miten tuon kreatiinin kanssa, onko välttämätön?

Toihan se "peruskombo" tuntuu monelle olevan,jokanen varioikoon miten tykkää.
Varmasti pääset 1:1-suhteella alkuun. Kreatiini ei välttämätöntä,nykyisin tosin halpaa kuin saippua (netistä tilatessa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom