Pakkislaisten palautusjuomat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palatusjuoma jauheen säilymisestä täällä on jo ollutkin juttua, eli vaikka päivämäärä on ummessa ei muuta kuin ääntä kohti. Itselläkin on kaapin perukoilla 4kg säkki maaliskuussa vanhentunutta jauhetta. Onko kellään tietoa mikä näissä jauheissa alkaa ensimmäisenä vanhentumaan ja miksi näissä kuitenkin tämä "parasta ennen" päivämäärä on annettu? Alkaako pakki menemään sekaisin, jokin aineosa menettäää tehonsta vai mitä?

Kun ovat kuivia aineita, ei kai se miksikään ole vielä mennyt, jos vasta maaliskuussa on ollut "parasta ennen"- päiväys. Itselläni 6kk "vanhaa" maltoa ja ihan toimii niin kuin pitääkin, ei mitään sivumakuja tms.

Mitäs semmosta jauhoo suosittelisitte missä EI olis kreatiinia? Fast muscle+ on nyt ollut mutta siinä kreatiinia on.. Toi minttusuklaa on ollu hyvä, mikä olis tolle "vastaava" samasta hintakategoriasta ilman sitä kreatiinia..?

Mitäs semmosta jauhoo suosittelisitte missä EI olis kreatiinia? Fast muscle+ on nyt ollut mutta siinä kreatiinia on.. Toi minttusuklaa on ollu hyvä, mikä olis tolle "vastaava" samasta hintakategoriasta ilman sitä kreatiinia..?

Mikä siinä kreatiinissa niin pelottaa? Reco2 on fastilta ainakin yksi samantapainen ilman kreatiinia.

2 kauhaa Mass Recovery. Lisään siihen vielä 5g glutaminia, 5g kreatinia, 5g maca-jauhetta ja 5g raakakaakaojauhetta.

Nyt tarvitsisi aloittelija palautusjuomien suhteen apua. Koskaan en ole vielä näitä kokeillut, jos ei jotain Gatoradea tms. maistamista lasketa kokeilemiseksi. Treenaan 3-4 kertaa salibandy-joukkueen kanssa viikossa, niissä mennään yleensä spurtteja, kuntopiiriä, koordinaatiota, lenkkiä yms ja joukkueharjoitusten lisäksi 2 kertaa viikossa punttia. Helpottaisi varmasti palautumista saada jonkilaista proteinilisää.

Mitä palautusjuomaa suosittelisitte minulle? Mukava tietysti olisi, jos juomat olisi vaikka valmiissa pullossa, mutta kyllä jauhesäkitkin kelpaavat. Tuleeko noissa jauhesäkeissä yleensä mukana pulloa ja kai sekoitusohjeet myös? Miltä nuo muuten yleensä maistuvat?

Kiitos nopeasta vastauksesta ja pahoittelut tyhmistä kysymyksistä!

Mitä palautusjuomaa suosittelisitte minulle? Mukava tietysti olisi, jos juomat olisi vaikka valmiissa pullossa, mutta kyllä jauhesäkitkin kelpaavat. Tuleeko noissa jauhesäkeissä yleensä mukana pulloa ja kai sekoitusohjeet myös? Miltä nuo muuten yleensä maistuvat?

Oma käsitykseni on, että palautusjuomassa olevalla hiilihydraatilla katkaistaan harjoituksen aiheuttama katabolinen eli lihaksia hajottava tila ja proteiinia tarjotaan lihaksille rakennusaineeksi. Korjatkaa, jos olen väärässä. Aminohappovalmisteista, BCAA:sta yms. en tiedä mitään.

Jauhopussien kyljessä taitaa olla jonkinlaiset annosteluohjeet. Itse käytän salitreenin jälkeen palautusjuomana 1dl hera80 + 0,5dl maltodekstriiniä + 0,5dl dekstroosia (+ 1tl kreatiinia jos on kuuri menossa). Sheikkeriin jauhojen kaveriksi 5dl vettä, hetken ravistelua ja ykkösellä alas. Sheikkerin joutuu ostamaan erikseen, mutta eipä ole kallis, normi marketissa muistaakseni 3-4 €. Dekstroosi on rypälesokeria eli aika makeaa, maltodekstriinissä ei mielestäni ole minkäänlaista makua, heraa on monta eri makuvaihtoehtoa ja myös makeuttamatonta. Itse olen käyttänyt Star Nutritionin makeutettua heraa, useampia makuja tullut testattua ja ei ne mitään ihan kamalaa kuraa ole. Jotakin makua voisi juoda ihan huvikseenkin.

Ei ehkä oikea paikka, mutta en viitsi tälle omaa ketjua perustaa. Onko kukaan kokeillut BMR Somatrixia? Väittävät, että pitäisi parantaa unenlaatua. Itsellä tahtoo tulla nukuttua koiran unta ja varsinkin aamuyöllä heräämisen jälkeen on välillä vaikeuksia nukahtaa. Tämä luonnollisesti vaikuttaa palautumiseen.

Salin jälkeinen palkkari on tällä hetkellä 1,5 mitallista Whey-80, mitallinen Gainer Prota, banaani, kanamuna, Luonto+ youghurtia, maitoa...blenderiin.
Mutant Mass tulee kuvioihin kunhan saan noi Wheyt ja Gainerit tuhottua.

Riittääkö palkkariksi joku proteiinijauhe niin että sen sekoittaa maitoon? Eli siis saako maidosta tarvittavat hiilarit?

Riittääkö palkkariksi joku proteiinijauhe niin että sen sekoittaa maitoon? Eli siis saako maidosta tarvittavat hiilarit?

Jos laitat maitoa joku 5dl, siinä on hiilaria 20g? Joka on laktoosia melkeinpä kokonaan (korjatkaa jos olen väärässä). Joten jos haluat hiilaria niin banaani / malto on hyvä vaihtoehto.

Mun laskujen mukaan tulee 24g ja tämä siis kai (?) ns. hidasta hiilihydraattia mutta pointti olikin että onko sillä käytännön merkitystä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom