Pakkislaisten palautusjuomat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon yritelly ma nutritionin netikaupasta kattoo protskuja, mutta tuntuu että kaikissa on makeutusaineita ja aromeja. Tiedättekö mitään maustamatonta tuotetta mitä saisi tilatua kilomäärinä kohtuu halvalla? Tällä hetkellä käytössä fastin maustamaton hera80 ja pitkäketjunenhiilari suhteessa 1/2 + laitan sekaan macaa ja joko talouskaakaota tai inkivääriä, neilikkaa ja kanelia*slurps*

^ Joo, Prot-top:ilta saa maustamatonta kohtuu hintaan (myy omaa merkkiä), samoin F.tukulta (Whey-80). Tosin toi Prot-toppi vaahtoo sikana eikä sekotu hyvin lusikalla. Whey-80 sekottuu vaikka millä, ja kummakki liukenee kyl sheikkeris. Maku sama niinku muiski maustamattomis. Itekki kattelin just jauhoi Massin sivulta ja on kyl harmi ku niil ei oo enää maustamatonta prodee omalla merkillä - oisin just ottanu sellasen testiin...

Hojo!

Kuulkaas semmosta, että onko kellään kokemusta Mass Whey baanaanin makusesta? Riskaapeliä ostaa 4 kilon pänikkä koristeeks jos ei maistu. Niin ja sellasta kans, että laitatteko palkkariin myös hiilarit vai vedättekö pelkän protskun? Entä mitä suhdetta ne nykypäivänä suosittelee 1/1? vai peräti 1/2..Banaanin makuisessa Gainomaxissa on ainakin 1/2 ja on muuten unelman makusta kans.

^ Joo, hiilarit sinne sekaan. Mitä laihempi, tai mitä nopeampi metabolismi sul on, niin sitä enemmän hiilareita. 1/1 suhde on aika perusmeininkiä. Itellä on joku 1/3, vaikka en enää laiha ookkaan... Voi myös käyttää 1g hiilaria per painokilo systeemiä (näin teen myös ite).

Ite oon vedellyt jo pitkän aikaa milloin mitäkin proteiinijauhetta desin verran palautusjuomana. Nyt ajattelin ruveta lisäilemään siihenkin vähän hiilareita, mutta mistä lähteestä? Maltoa tai mitään muutakaan ravintoköyhää paskaa en halua käyttää, siispä mietinkin, että lisäisin palkkariini pari ruokalusikallista täysruokosokeria (Inkkarisokeri) tai hunajaa?

Onko väliä kumpaa laittaa, kumpi on parempi sokeri vai hunaja? Onko muita ideoita hiilarilähteeksi palkkariin? Jotain siis jossa olisi vähän ravintoaineitakin mukana.

No mikseipä vaikka banaani tms kelpaisi? Vai onko se pakko saada juotavaan muotoon? Voi olla aika metka sekoitus jos hunajaa sinne juomaan laitat ;)

UFS:n R3:lla menty jo tovi. Ennen treeniä Jack3d :puntti:

Ravintosisältö per 100 g

* 1579 kJ / 377 kcal energiaa
* 44,5 g hiilihydraatteja
* 44,3 g proteiinia
* 0,3 g rasvaa
* 6,3 g kreatiinimonohydraattia
* 6,3 g l-glutamiinia

Ite oon vedellyt jo pitkän aikaa milloin mitäkin proteiinijauhetta desin verran palautusjuomana. Nyt ajattelin ruveta lisäilemään siihenkin vähän hiilareita, mutta mistä lähteestä? Maltoa tai mitään muutakaan ravintoköyhää paskaa en halua käyttää, siispä mietinkin, että lisäisin palkkariini pari ruokalusikallista täysruokosokeria (Inkkarisokeri) tai hunajaa?

Onko väliä kumpaa laittaa, kumpi on parempi sokeri vai hunaja? Onko muita ideoita hiilarilähteeksi palkkariin? Jotain siis jossa olisi vähän ravintoaineitakin mukana.

Itse olen vetänyt myös pelkkää protskua jo kauan ja jo treenin aikana, tosin jopa pari desiä, kun on tuota painoa 100kg verran.
Ja sitten kun olen päässyt kotiin siihen päälle hedelmiä hiilihydraateiksi, tässä vaiheessa treenin aikana juotu proteiini on jo kokonaan imeytynyt mahalaukusta.
Toimii hyvin, eikä ole mitään syytä vetää niitä hiilareita samaan aikaan, koska kaikki mitä sheikkerissä on sekoitettuna proteiiniin kuten rasva ja hiilihydraatit hidastavat sen proteiinin imeytymistä vatsalaukusta.
15 minuuttia - puoli tuntia myöhemmin syödyt hiilihydraatit täyttävät taas lihasolujen glykogeenivarastoja.

Tilaan varmaan tuota Mass:in banaani protskua sankon. Porukat suostu ostamaan tommosen joka kuukaus. Laskeskelin jo että päivittäin saan tuosta n,100g proteiinia (3-4juomaa). Onko toi banaani hyvvee? Vai suositteletteko erityisesti jotain tiettyä makua? Ja tosta American mass blaa blaa mansikka palautusjuoma on ylimakeaa kuraa. Yökkäys refleksiä heitti, vaikka sitä laitto puolet vähemmän maustamattoman kanssa, silti oli liian makeaa. :urjo:

btw, kaapin pohjilla lymyilee viaton FAST:in soija hera pussi. Muutamia mittoja siitä tuli otettua. Lueskelin että sitä kehuttiin hyväksi, jälkeenpäin huomasin sen olevan sarkasmia :dance2:

Toimii hyvin, eikä ole mitään syytä vetää niitä hiilareita samaan aikaan, koska kaikki mitä sheikkerissä on sekoitettuna proteiiniin kuten rasva ja hiilihydraatit hidastavat sen proteiinin imeytymistä vatsalaukusta.
15 minuuttia - puoli tuntia myöhemmin syödyt hiilihydraatit täyttävät taas lihasolujen glykogeenivarastoja.

Muttaah, eikös proteiinien ja hiilarien yhtäaikainen nauttiminen tehosta niitten imeytymistä? Eli vaikka imeytyminen ajallisesti hieman hidastuu, niin suuremmat määrät kuitenkin imeytyy eikä mene ns. suoraan läpi. Näin olen ainakin lukenut.

Mikä olisi paras palkkarijauhe hinta-laatu-suhteeltaan (=edullinen mutta hyvä) ja vähälaktoosinen/laktoositon? Mietin jos sekoittelisin itse eri purkeista protskun ja hiilarin, ilmeisesti halvempaa näin. Mutta suurinpiirtein kaikki mitä mä olen löytänyt on aikamoisia laktoosipommeja. :jahas: Nyt käytössä Leader After minttusuklaa josta oon tykännyt mutta ei ole kovin edullinen vaihtoehto ainakaan ruokakaupasta haettuna, Fastinkin vastaava on halvempaa per annos.

Ainiin ja sen edullisen hinnan lisäksi pitäisi vielä maistua sen verran hyvältä että sen saa nieltyä. :D Esim. minttusuklaasta tää kermaperse on tykännyt.

Onko mahdollista että palkkari alkaisi ihan yhtäkkiä aiheuttaa hurjia vatsaoireita? Nytton pari päivää kipristelty kun maha on kipeä ja siellä kiertää giganttiset määrät ilmaa. Oon kyllä syöny ihan tavalliseen tapaan, mutta palautusjuoman käytön aloitin taas pikku tauon jälkeen. Whey 80 on se mitä oon käyttäny, kaveri vinkkasi että Whey 100 vois olla vatsaystävällisempi, is dat true?

Onko mahdollista että palkkari alkaisi ihan yhtäkkiä aiheuttaa hurjia vatsaoireita? Nytton pari päivää kipristelty kun maha on kipeä ja siellä kiertää giganttiset määrät ilmaa. Oon kyllä syöny ihan tavalliseen tapaan, mutta palautusjuoman käytön aloitin taas pikku tauon jälkeen. Whey 80 on se mitä oon käyttäny, kaveri vinkkasi että Whey 100 vois olla vatsaystävällisempi, is dat true?

Siellä se laktoosi todennäköisesti aiheuttaa ongelmia. Vähälaktoosinen tai laktoositon heraisolaatti voi hyvinkin mahdollisesti parantaa tilanteen.

Muttaah, eikös proteiinien ja hiilarien yhtäaikainen nauttiminen tehosta niitten imeytymistä? Eli vaikka imeytyminen ajallisesti hieman hidastuu, niin suuremmat määrät kuitenkin imeytyy eikä mene ns. suoraan läpi. Näin olen ainakin lukenut.

Taitaa olla niiden mainosmieten satuja jotka haluavat rahastaa myös maltolla, <- halpaa paskaa jolla saadaan kallis hera-isolaatti plantattua.

Pääasiassa nämä palautusjuomina mainostetut sotkut ovatkin niitä hera, malto ja kreatiini yms sotkuja joissa on mukana rasvaakin melko lailla hidastamassa imeytymistä.

Optimaalinen palutusjuoma olisi mahdollisimman puhdas rasvaton hera isolaatti + BCAA aminohapot + C-vitamiini tms. ja puoli tuntia myöhemmin ne hiilarit sitten mielummin luonnollisessa muodossa.
Kreatiiniakaan ei kannata ottaa jatkuvasti pieninä annoksina palautusjuomassa, koska se toimii vain noin 2 kuukauden kuureina kunnolla, sen jalkeen pitäisi pitää ainakin 3kk taukoa ja uusi kuuri.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom