Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Anteeksi, lisää offtopiccia... tosi monta sivua selannut pikakelauksella läpi, ei meinaa vaginaattorin paasauksen seasta löytää enää treenivideoita. Herätystä nyt kaikki! Älkää ruokkiko enempää sitä.
Pahoittelut omasta puolestani ja lupaan pysyä erossa tuosta erikoishahmosta. Nämä keskustelut kiertävät aina kaavaa, joka ei ole missään suhteessa hyödyllinen.

Vähän kivien hiplaamista, Heh Heh. Painavin tänään nostettu 180 kg+, kevyin n. 100 kg. Vielä ois pari isompaa odottamassa, arviolta 200 kg ja 250 kg. Voi olla aika hiljasta vielä niiden kanssa, mutta reeniä vaan lissee.

Jätkällä on voimaa! Ottaa muuten pirusti takareisiin nuo kivien nostot. Eikös se luonnonkiven lavalle noston maailman enkka ollut jotain 255kg:sneaky:

Jätkällä on voimaa! Ottaa muuten pirusti takareisiin nuo kivien nostot. Eikös se luonnonkiven lavalle noston maailman enkka ollut jotain 255kg:sneaky:
Heh, kiitti. Tokaa kertaa nostelin tänään luonnonkiviä, on vielä aika hakusessa tää homma. Ei taida olla ikinä rahkeita kakspuolikkaaseen, mutta 200-kilosen aion joskus saada rinnan korkeudelle.

Ja juu, kroppa on kipeä päästä varpaisiin. Rajuinta hommaa, mitä oon treeneihin liittyen kokeillut.

Mun silmään näyttää, että alkunosto onnistuu hyvin, kunnes kivi irtoaa kokonaan maasta. Siinä kohtaa yläkroppasi tekee pienen kallistuksen eteenpäin ja tossa voi noin painavien kivien kanssa pahassa tapauksessa käydä huonosti.
Kyllä, oot oikeassa. En ois noita tänään rykiny putkeen noin montaa, enkä varmaan kaikkia ollenkaan, mut oli vähän kiire ja päätin että fuck it. Tarkotus on alkaa jauhamaan maltillista progressiota nyt, kun mulla on noita kiviä viistoista kappaletta + parin viikon päästä Husafel-kivi painotapilla.

Vähän kivien hiplaamista, Heh Heh. Painavin tänään nostettu 180 kg+, kevyin n. 100 kg. Vielä ois pari isompaa odottamassa, arviolta 200 kg ja 250 kg. Voi olla aika hiljasta vielä niiden kanssa, mutta reeniä vaan lissee.

Ehdin näköjään kommentoida ennen kuin näin nämä seuraavat nostelut.. Pakko sanoa, että sulla on kyllä rautanen selkä, ku ei mitää sano, vaikka nostelet pelkällä selällä tossakin noita kiviä. Mulla ois ollu noista nostoista selkä ihan paskana seuraavana päivänä..

En muuten tosiaan millään tavalla yritä vittuilla, jos se siltä näyttää. Aattelin vain kehottaa varovaisuuteen, koska kokemusta on välilevyn pullistumasta, eikä se ole hauskaa ollenkaan.

Ehdin näköjään kommentoida ennen kuin näin nämä seuraavat nostelut.. Pakko sanoa, että sulla on kyllä rautanen selkä, ku ei mitää sano, vaikka nostelet pelkällä selällä tossakin noita kiviä. Mulla ois ollu noista nostoista selkä ihan paskana seuraavana päivänä..

En muuten tosiaan millään tavalla yritä vittuilla, jos se siltä näyttää. Aattelin vain kehottaa varovaisuuteen, koska kokemusta on välilevyn pullistumasta, eikä se ole hauskaa ollenkaan.
En ottanu vittuiluna ollenkaan, ihan asiaahan sä puhut. Mut kuten todettua, niin tää oli kertaluontoinen hulluttelu että sain kivet omalle tontille. Intressi ois itelläkin pysyä ehjänä, senpä takia lähden rauhassa liikkeelle ihan marmorikuulilla kun varsinainen ohjelma alkaa.

Mun silmään näyttää, että alkunosto onnistuu hyvin, kunnes kivi irtoaa kokonaan maasta. Siinä kohtaa yläkroppasi tekee pienen kallistuksen eteenpäin ja tossa voi noin painavien kivien kanssa pahassa tapauksessa käydä huonosti.
Kiviä ei voi nostaa niinkuin mavettaisi(y) Jokainen joka on lajia kokeillut, tietää ettei ne nouse minnekään yber puhtaalla tekniikalla. Varsinkin pyöreät kivet on tarkoitus nostaa suorin jaloin ja "kissaselällä". Näyttää pahalta, mutta painosta on iso osa käsillä. Ei pelkällä alaselällä. Mave hirmu painoilla on paljon julmempi alaselälle.

Predatori: -Ei ole kivien nostelu mavea ei, mutta millä perusteella ne pyöreät kivet on tarkoitus suorin jaloin nostella?

Luonnonkivissä joskus se kivien malli voi pakottaa hyvinkin epäergonomiseen asentoon, muttei se varsinaisesti tavoiteltava asia niissäkään ole tai ainakaan saisi olla. Atlaksissa selkä kyllä on pyöreänä, mutta sekin lähinnä yläselän osalta. Kyllä kiviäkin nostellessa se alaselän asento pitää kohtuu neutraalina pitää ja hallinnassa, muutoin sattuu ja pahasti jossain kohtaa.

Juu, kyllähän kivet pakottaa muodosta riippuen vitun erikoisiin ja epäergonomisiin asentoihin. Mulla ei tosiaan oo tavoitteena nostella luonnonkiviä KOKO SELKÄ täysin suorana, koska se on mahdotonta/kivi jää nostamatta. Suureen osaan kivistä ei edes ylety pyöristämättä yläselkää helvetisti. Kunhan alaselän saa pysymään neutraalina (tai lähes), niin loukkaantumisriski on minimoitu. Se riski on toki olemassa, isompana kuin oikein toteutetuissa saliliikkeissä, mutta kivennosto on tyhmää hommaa ja olen tyhmä mies.

Videolla nostelen kivet miten sattuu, koska mun oli ihan aikataulusyistä saatava ne kaikki eilisen aikana pois tolta pieneltä pihatieltä, kun sitä nyt käyttää mun lisäks muutkin. Kaivuriukko ei ylettynyt heittämään kiviä pihaan asti, enkä saatana ala pyörittelemään mitään pikkukiviä. Kylähullun maine on muutenkin jo varmistettu.

Viimeksi muokattu:
Predatori: -Ei ole kivien nostelu mavea ei, mutta millä perusteella ne pyöreät kivet on tarkoitus suorin jaloin nostella?

Luonnonkivissä joskus se kivien malli voi pakottaa hyvinkin epäergonomiseen asentoon, muttei se varsinaisesti tavoiteltava asia niissäkään ole tai ainakaan saisi olla. Atlaksissa selkä kyllä on pyöreänä, mutta sekin lähinnä yläselän osalta. Kyllä kiviäkin nostellessa se alaselän asento pitää kohtuu neutraalina pitää ja hallinnassa, muutoin sattuu ja pahasti jossain kohtaa.
Toki siinä joku jämäkkyys on alaselässä. Mutta ei sitä aivan suoraksi saa. Pyöreistä kivistä ei saa kiinni riittävän alhaalta, jos ei pyöristä selkää. Sormet on saatava kiven alle. Ei onnistu suoralla selällä. Monet paino ja voimanostajat ovat käyneet testaamassa kiviä meidän voimasalilla. Yrittävät irrottaa kiveä etureisillä ja suoralla selällä. Aina sama lopputulos. 100 kilon kivi ei liikahdakaan vaikka mave on +200 kg. Takareisillä lähtee kiven irrotus. Sen mitä olen lajia 3 vuotta harrastanut, kukaan meidän porukasta ei ole rikkonut paikkojaan kivien nostossa. Mave on se jossa selkävammat tulleet.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oisin laittanut videon omasta kiven nostosta. Herjaa että lähetetty video ei ole sallitussa muodossa. Mikähän mättää?
Kokeile vaikka youtubeen laittaa se ja sieltä linkki tänne.

Hurjaa puuhaa tuo kivien nostelu kyllä, tuskin saisin ees naisten kiviä ylös.

jos mave rikkoo selän, mutta kivet ei, kyseessä on tekniikkavirhe. välilevyjen pisterasituksesta useimmiten kiinni. kroppa ei tunnista vastuksen tyyppiä, ainoastaan kuorman.

Toki siinä joku jämäkkyys on alaselässä. Mutta ei sitä aivan suoraksi saa. Pyöreistä kivistä ei saa kiinni riittävän alhaalta, jos ei pyöristä selkää. Sormet on saatava kiven alle.
Tästäkin oon kyllä samaa mieltä. Olennaisinta on ehkä se, että se alaselkä EI ELÄ NOSTON AIKANA. Jos kivi on sen mallinen, että ilman pientä alaselän pyöristämistä siitä ei saa otetta, niin se kivi on nostettava alaselkä hivenen pyöreänä rangan asento läpi noston säilyttäen, tai jätettävä nostamatta kokonaan.

Raskaammat atlakset täytyy ikäänkuin soutaa tohon etureisien päälle, sormenpäiden mieluiten ollessa yhdessä tai mahdollisimman lähellä kiven alla ja haluaisin kyllä nähdä, kun sen joku tekee selkä täysin suorana. Puhun siis tommosista yli 160 kilon kivistä, enkä mistään biljardipalloista.

Aika kova suoritus. Monet maailman vahvimmista ei saanut edes tuon painoista kiveä ylös maasta. Noilla erimuotoinen kivi mutta silti:rock:

Back
Ylös Bottom