Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Pitkästä aikaa tuli ennätyksiä rikottua. Vuosi sitten elokuussa tuli vedettyä 5x230kg 83 kilosena. Nyt yli vuosi myöhemmin ja 7kg läskimpänä tuli 5x240kg. @apulus päätti ruveta treenaamaan kovempaa ja palkata kovan koutsin, joten pieni kilpailu saatiin mavessa aikaiseksi, mutta meikäläinen meni ja voitti sarjojen ja maksimin puolesta (kesällä vedin 1x270kg eli 3x op). Parempi onni apulukselle tulevaisuudessa!

Täytyy olla kyllä tyytyväinen suoritukseen. Nyt vuosi oli melko rikkonainen maven osalta. Pari pidempää taukoa takana, mm sisäreiden revähdyksen vuoksi.

Vuosi sitten tuli postattuakin tuo 5x230kg sarja ja se herätti hieman keskustelua asennon suhteen:
https://pakkotoisto.com/threads/pakkislaisten-omia-treenivideoita.74574/page-704#post-5315669

Kova veto (vaikkakin 3,5kk jälkijunassa vasta mun sarjaenkan rikoit)! Mielelläni lähden tuota parantamaan (y) Tarpeeksi ku keskenämme kisataan nii se 300 tulee kummallaki vielä väistämättä ylös!

Joo kyllä siinä varoja oli. Miula on nyt ollu tapana lopettaa enkkaan, vaikka varoja jäis. Vajaa kk sit otin 155kg joten tääki oli 5 kilon korotus. Seuraava tavote on 170 kilon penkki ilman stoppia.
Sama täällä. Muutaman kerran enkkanoston jälkeen olen ahnehtinut uutta enkkaa kavereiden yllytyksestä. Kummallakin kerralla hajos joku paikka. Enkka ja paikat ehjät sen jälkeen riittää hyvin. Jää vähän nälkää varastoonkin(y)

Sama täällä. Muutaman kerran enkkanoston jälkeen olen ahnehtinut uutta enkkaa kavereiden yllytyksestä. Kummallakin kerralla hajos joku paikka. Enkka ja paikat ehjät sen jälkeen riittää hyvin. Jää vähän nälkää varastoonkin(y)

Joo turha sitä on alkaa repimään kun ei ole kisatilanne. Kisassa otetaan sitten luonnollisesti kaikki mitä saadaan. Nyt mie keskityn vaan siihen et saan paljon hyviä nostoja ja vaikka enkkoja toki tehdään, en haluu niitä tehä peräsuoli pitkällä. Koska Niistä kestää sitten palautuakkin pitempään :)

Ilmeisesti sulla liikkuu toi sulavasti, mut hyytyy sitäki nopeemmin? 2 ekaa erittäin helpon näkösiä, mut 3. näytti vähän vaikeemmalta.
Mul vois tulla varmaan jopa kasi, jos näyttäis tolta paino X.
Alkumatka liikkuu sulavasti mut vikat 5cm on se vaikein. Nelonen tolla ois varmaan tullu, ei sen enempää.

Leuanveto on mulla varmaan ainut liike missä se ykkönen on sarjoihin nähden ok tasolla, ku muissa liikkeissä ykkönen on heikko suhteessa sarjoihin.

View: https://youtu.be/sSXCPdvSf7Y

Leuanvetoa leveällä myötäotteella 11 päivän treenitauon jälkeen (sitkeä flunssa), ihan ok kulki, saattoi sarjaenkka olla. Yhteispaino kaikkineen 134-135kg, lisäpainoa 42,5kg.

Parin viikon päästä ois tilauksessa 70kg lisäpainoilla ykkönen vastaotteella, saa nähdä kuinka käy :)

Komeita vetoja ja kunkkuliike(y) Omasta mielestä hakkaa ylätaljan 100-0. Hait sitten massaa,voimaa tai jonkun urheilulajin tueksi.

Komeita vetoja ja kunkkuliike(y) Omasta mielestä hakkaa ylätaljan 100-0. Hait sitten massaa,voimaa tai jonkun urheilulajin tueksi.
Samaa mieltä.

Monta vuotta ylätaljaa tyhmyyksissäni/mukavuudenhaluissani hinkkasin eikä oikein mitään tapahtunut selkäosastolla, leuanvetovariaatiot mielestäni parempia kaikkeen. Ja jos ei kehonpainolla jaksa aluksi vedellä niin vastuskumit kehiin, alkaa äkkiä sujua niin miehiltä kuin naisilta.

Joo ja oon sitä mieltä, et jos on hyvä taso leuanvedossa, ni ylätaljassa pitäis liikkua myös siedettävät painot. Toisinpäin ei toimi samanlailla. Itellä oikeestaan hyvin tarkalleen ylätaljassa menee samat, mitä leuanvedossa yhteispaino olis kyseisellä painolla. Esim. vaikka omapaino(70kg)+40kg aka 110kg. 8-9 40kg:lla parhaimmillaan menny leuoissa. 110kg:lla varmaan sit 6-7 toistoo. Cheatti taljat poislukien, mut siis puhdasta(kahva rintaan, perse pysyy penkis, ei selkä vaakatasos yms.) ylätaljaa meinaan. Taljat toki vaihtelee, mut en huomaa suurta eroa, mitä eri saleilla tesmannu.

Itellä taas aivan päinvastoin. Leukoja menee myötäotteella 8-10 päivästä riippuen omapaino tällähetkellä sen 90kg ja ylätaljassa 65 kilolla menee se 10-12. Ylätaljan pakka kyl suhteellisen raskas. Koskaan ei ole liikkunut ylätaljassa samat painot mitä oma ruho painaisi leuanvedoissa. Ja leuanvedot ei ole mitään heilumista ennen kuin muut alkaa sitä miettimään.

Leukoja tein puolisen vuotta selälle ensimmäisenä liikkeenä mutta nyt oon siirtynyt ylätaljaan n. kuukaus takaperin kun alkoi sattumaan olkapäähän varsinkin yläasennossa. Liekö jotain jumia tai jotain mutta ylätalja tuntunut tosi hyvältä vaihtelulta ainakin toistaiseksi. :)

Mulla myös juuri niin päin, että taljassa ei mitään asiaa samoihin painoihin kuin leuoissa. Ei tulisi mieleenkään edes koittaa vetää ylätaljassa esim. 3 x 3 x 130 kg tai + 20 toistoa omalla painolla, mitkä oon kuitenkin leuoissa tehnyt. On ne vaan eri liikkeitä lopulta. Varmasti myös spesifisyysjuttuja, ja taljoissakin tosiaan on eroja. Leuat taas painaa tangosta riippumatta aina saman verran. ;)

Mun mielestä ylätalja tehtynä yhdellä kädellä on paljon enempi tavallisen kahden käden leuan vedon kaltainen. Saa keskivartaloa mukaan mikä jää kahden käden taljassa liikaa pois leuanvetoon verrattuna.

View: https://youtu.be/sSXCPdvSf7Y

Leuanvetoa leveällä myötäotteella 11 päivän treenitauon jälkeen (sitkeä flunssa), ihan ok kulki, saattoi sarjaenkka olla. Yhteispaino kaikkineen 134-135kg, lisäpainoa 42,5kg.

Parin viikon päästä ois tilauksessa 70kg lisäpainoilla ykkönen vastaotteella, saa nähdä kuinka käy :)

Todella siistejä ja helpon näköisiä vetoja. Varmasti tulee se seittämänkymppiäkin vastaotteella.

Back
Ylös Bottom