Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

@Vaginaattori,
Onko tuo keskarileuanveto maksimimielessä kuinka turvallista? Sormien jänteet vahvistuu harjoittelussakin paljon hitaammin, kuin mitä lihakset ja voima kehittyy --> vammariski. Jollekkin vuosia fiksusti sormilla harjoitelleelle kiipeilijälle / sormivoimailijalle varmaankin semiturvallista fiksusti tehtynä, mutta yleiselle harrastelijalle kyseenalaistan ykkössuoritukset. Ehkä musta on vaan tullu yliherkkä sormien vammojen suhteen, kun kiipeilypiireissä aika yleinen puheenaihe...

Luepa uusiks, mitä oon väittäny, ja mitä en. Mut nyt mä ainaki käyn tän viel tekeen, koska heitit tällasen kommentin :D. Periaatteen vuoks. Kiitos motivaatiosta. Oikeen mielelläni käyn, koska hauskaa on. En omistanu kamerakännykkää valitettavasti ööö 5-luokalla.
Mäki hyppäsin lentokoneesta ilman laskuvarjoa 3:llä luokalla ja tulin alas, kuin kissa konsanaan. Harmi, ettei ollu kamerakännyy messis.

Se, mitä sä muistat tapahtuneen joskus pentuna, tuskin pitää paikkaansa, koska sun muistis kusettaa sua ja tilat tai korkeudet näytti isommilta/korkeemmilta ihan siitäkin syystä, että olit itse pienempi.

Alan pikkuhiljaa kaivamaan poppareita kaapin perukoilta ja odottamaan videota kun vagina sinkoilee puun ympärillä, saa pelastuslaitoskin jotain tekemistä norkoilun sijaan ja iltapaskan otsikot lisää täytettä.

Saan varmaan sit julkisen anteekspyynnön täällä, ku käyn ton videon kuvaamassa todisteeks ;), eiks ni? Mä tein tota kyl vanhempanaki, ni ei oo mitään muinais-muistoja. Mun sanaa jos epäilet, ni todistan erittäin mielelläni. Aina.
Jos sä keksit tavan matkustaa ajassa taaksepäin ja kuvaat itteäs pentuna kiipeemässä puun latvaan, joka on näemmä 7-kerroksisen talon korkunen, niin kyllä, saat varmasti anteeksipyynnön.

Mutta jos sä teet sen aikuisena, niin kyllä mä hattua siinäkin vaiheessa nostan.

Täällä on joku muoti-ilmiö väittää vastaan kaikesta mitä Vaginaattori sanoo tai tekee. Ennen oli ihan normaalia että lapset kiipeili puissa, ja olen itsekkin ollut todistamassa kun on kiivetty melkein sinne latvaan asti. Ei se nyt ole niin ihmeellistä, kun ei vaan pelkää korkeita paikkoja. Itse en pystyisi tai uskaltaisi, mutta moni muu pystyy, ja uskaltaa.

Jos vaginaattori on puoliksikaa yhtä hullu ku virolaiset sääsuojanrakentajat niin uskon kyllä ton 15metrin kiipeemisen. Ne kiipee rautasta tolppaa pitkin ilman valjaita niin ylös ku putkea riittää, ja tänään sitä riitti 20m... Ja siinä putkes on metrin välein ympäri asti sellanen 4cm levynen kaulus mistä ne ponkaa jalalla ylöspäin.

Mun pointti tossa aiemmin oli vaan se, että jos pääsee 7.5 metriin, ni pääse kyl 15 metriinki. Ainoo mikä estää on pelko, ja sillekkään ei oo mitään kauheen loogista syytä noin harmittomassa jutussa, koska kukaan tuskin lähtee ees yrittään, ellei osaa kiivetä, ja/tai saa jonkun paniikkikohtauksen kesken matkan. Tai voihan ne linnut vaikka hyökätä, tai saada jonkun sairaskohtauksen, mut ei tollasii voi ennustaa. Fyysisesti rankinta on alastulo, koska hihat paljaana, ni tulee naarmuja helposti. Köysikiipeily ilman jalkoja on paljo raskaampaa, ja vaatinee jo hyvän tason leuanvedossa tai vastaavassa.
Pelon sijaan itse käyttäisin sanaa järki. Vaikka kiipeäisi 50 metriin, niin eipä siitä mitään hyödy. Parhaassa tapauksessa pääsee ehjänä lähtöpisteeseen. Riski/hyöty -suhde on siis heikko. Mitä korkeammalle kiipeää, niin sitä varmemmin vammautaa tai kuolee tippuessaan. Itse joskus nuorena potkaisin jalkapallon puuhun. Lähdin kiikkumaan sitä alas ja kaikki meni niin kauan hyvin, kunnes pääsin ylös haarautuneen latvan korkeudelle. Reiden vahvuisena haarautunut latva räsäti poikki täysin varottamatta ja allekirjoittanut tipahti alas kuin äyskäri veneen pohjalle. Tuuria oli sillä kertaa mukana. Tipahdin selälleni maassa lojuneen kumimaton päälle. Toisella puolen oli traktorin peräkärryn reuna ja toisella puolen iso kivi. Molemmat olivat noin puolen metrin päässä lentoradastani. Noiden päälle jos olisin laskeutunut, niin saliharrastus ei olisi koskaan alkanutkaan.

Kaikenlaista yllättävää tapahtuu. Kannattaa vähän miettiä, minkä vuoksi laittaa itsensä asemaan, missä mitään yllättävää ei saisi tapahtua.

Back
Ylös Bottom