Siitä vahvojen naisien pieni treenihaastis ensin. Huomenna Sistonen ja muutama muu vierailija. Muistakaa tilata kanava ja jakaa videoo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
View: https://youtu.be/QyL5GVPt8kE
Otin tänään pystäriä ekaa kertaa varmaan 1,5 vuoteen, 4x2x90kg. Näköjään kehittyy tekemättäki ku yleisesti vaan punnertelee tarpeeksi.
Ei ottanut alaselkään. Rupean siinä vaiheessa tekniikkaa hiomaan jos tulee pysyvämmin ohjelmaan nuoOttaako alaselkään sulla tuo? Aika mutkalle vääntyy. Testaahan pitää keskikroppa paketissa ja työnnä tankoa pään taakse. Menet tangon alle. Paranee liikkuvuus,saat isommat kilot ja ei rasita alaselkää. Jaloilla pikkusen vauhtia niin onnistuu.

Onhan tässä esimerkiksiä jyrkkiä kapeita vinopenkkejä tullu stopilla tehtyä että kai siinäki on olkapäät vahvistunu. Itellekki tuli yllätyksenä että noin hyvin liikkui. Jos ohjelmaan tulee jossaki vaiheessa pitemmäksi aikaa nii joku 110kg alle 90-kiloisena ois hyvä tavoite.Todella kova pystäri @apulus , jos et vakituisesti tee. Mulla kesti viis vuotta pukata 120 kg, vaikka hieroin pystäriä valehtelematta lähes joka viikko ja oon sua selvästi painavampi. Lahjattomat joutuu reenaamaan.![]()
110 kg pystäri alle 90-kiloisena on mun kirjoissa todella kova rauta. Ois hienoa nähdä!Onhan tässä esimerkiksiä jyrkkiä kapeita vinopenkkejä tullu stopilla tehtyä että kai siinäki on olkapäät vahvistunu. Itellekki tuli yllätyksenä että noin hyvin liikkui. Jos ohjelmaan tulee jossaki vaiheessa pitemmäksi aikaa nii joku 110kg alle 90-kiloisena ois hyvä tavoite.
Toivotaan että joskus pääset näkemään. Minun järjenjuoksun mukaan se pitäis tulla jo sen sivutuotteena että sais penkin treenattua n. 160 kiloon. Toki varmaan lisäksi vähän pystypunnerruksen lajitreeniä vaatis.110 kg pystäri alle 90-kiloisena on mun kirjoissa todella kova rauta. Ois hienoa nähdä!
Mulla penkki max. noin 125-130kg. Pystäri seisten 105kg ja omapaino reilu 90. Tosin pystäri on yksi pääliikkeistäni. Niskantakaa istuen tullut 95kg. Penkki ei ole kuulunut treeneihin viimeiseen neljään vuoteen. Pystäri noussut senkin takia.Toivotaan että joskus pääset näkemään. Minun järjenjuoksun mukaan se pitäis tulla jo sen sivutuotteena että sais penkin treenattua n. 160 kiloon. Toki varmaan lisäksi vähän pystypunnerruksen lajitreeniä vaatis.
Kevyttä Zercheriä, & sumon opettelua. Zercherissä tein ton 5-3-1 setin kahdesti samoilla painoilla, vaikkei oo tossa. Ei voi ymmärtää sumovihaa kyl. Paljo vaikeempi asento itelle monella tapaa, ja saan vähemmän nostettua. Selkä rasittuu hyvin vähän, mut tyylii mahoton kusettaa yhtään, jos tekee oikeesti sumona, eikä vaan normimavea leveel asennolla. 160kg vika sarja, jossa hätäilin lähön aikalailla. Formi sit vähän alko hajoileen, ni jätin siihen. Osittain johtu kyl myös säärestä, joka suorastaan tihku verta. Piti sit vältellä kontaktia siihen, mikä taas teki tekniikasta vähän vammasen tuntusta. Varsinki laskussa, mikä näkyy lopun tempaus vedoissa selkeiten, jotka keskeytin molemmat setit, ku ei tollases laskus oo mitää järkeä.
Tai semi-sumohan toi on kyl. Niin kapee asento aikalailla ku saa, tai ois joutunu puristaa sileestä kohasta tankoa. Tuli tosta mieleen, et myydäänkö tankoja, mis ei oo silennyksiä ollenkaan? Mä oon vähänkään leveellä sumol aika heikko, ku ei oikeen irrotus onnistu aina hyvin. Mut jos sais kädet silennyksille, ja jalat vähän kapeemmalle, ni olis kaikista vahvin asento mulle, ja selkeesti. Normi maveaki vahvempi. Sais vähän niinku best of the both worlds, ja täyden potentiaalin käyttöön. Sumoa teen 50-50 kapeen kanssa täst lähin, koska niin erilaiset liikkeet imo, ja molemmilla eri hyödyt. Sumo on kiva, mut vaikee.
En nauti tästä. Esim. Adidaksen nostosukat vois hommata kyl.
![]()
Mun pystärienkka on 120 kg (tosin sarjakunto on nyt parempi kuin 120 kiloa pukatessani), penkkiä en tee ollenkaan.Mulla penkki max. noin 125-130kg. Pystäri seisten 105kg ja omapaino reilu 90. Tosin pystäri on yksi pääliikkeistäni. Niskantakaa istuen tullut 95kg. Penkki ei ole kuulunut treeneihin viimeiseen neljään vuoteen. Pystäri noussut senkin takia.
kolme vuotta sitten otin penkissä 6x6x150 kg
Sekuntiakaan en tuota usko ilman videota, oletan että kyse seisten tehtävästä liikkeestä eikä istuen selkänojalla joka useimmilla muistuttaa enemmän vinopenkkiä ku pystypunnerrusta (itekin 60 asteen kulmassa oon ottanu 6x95kg, joka toisto stopeilla).Mulla penkki max. noin 125-130kg. Pystäri seisten 105kg ja omapaino reilu 90. Tosin pystäri on yksi pääliikkeistäni. Niskantakaa istuen tullut 95kg. Penkki ei ole kuulunut treeneihin viimeiseen neljään vuoteen. Pystäri noussut senkin takia.

Täh? Ja tähän mielikuva Jope Ruonansuun naama monttu auki. Etkö oikeasti pysty enää penkkaamaan? Natu meiningillä aika jäätävää settiä.