Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

^ En nyt mene vannomaan mutta muistelisin @jto kirjoittaneen tuon olevan ainakin osittain pakaran heikkoutta? Saattaa olla että muistan väärinkin.

Kieltämättä näyttää kyllä hurjalta kun polvet kääntyy noin paljon.

Pakaralihakset taitaa olla liian heikot, etenkin - oliko se nyt - keskimmäinen pakaralihas jonka tehtävä on just kiertää koko jalkaa eli oikeesti kai reittä ”ulospäin”. Erilaisilla pakara-aktivaatiotreeneillä esim vastuskuminauhoilla saa vahvistettua.

etureisien heikkoutta alkunostossa, mikä sitten siirtyy pakaroiden ylikuormaksi noston edetessä ja ne ei saa pidettyä noston linjaa sitten aisoissa ja alkaa rytmi muuttuun julleksi.

polvillehan toi rankinta on ja vammojen poissaolo käytännössä säkää tai älytöntä geneettistä potentiaalia. pahimmat vauriot tulee kuitenkin todeksi 10v päästä.

muutamia tuollasia oon korjannut aikojen saatossa ja äkkiseltään veikkaisin tuon korjaamiseksi ja tulostason palauttamiseksi ennalleen vievän puolisen vuotta. sitten kyllä on entistä paremmat jaot tehdä kovempia tuloksia toki ja pysyä terveenä.

View: https://youtu.be/QyL5GVPt8kE

Otin tänään pystäriä ekaa kertaa varmaan 1,5 vuoteen, 4x2x90kg. Näköjään kehittyy tekemättäki ku yleisesti vaan punnertelee tarpeeksi.

Ottaako alaselkään sulla tuo? Aika mutkalle vääntyy. Testaahan pitää keskikroppa paketissa ja työnnä tankoa pään taakse. Menet tangon alle. Paranee liikkuvuus,saat isommat kilot ja ei rasita alaselkää. Jaloilla pikkusen vauhtia niin onnistuu.

Ottaako alaselkään sulla tuo? Aika mutkalle vääntyy. Testaahan pitää keskikroppa paketissa ja työnnä tankoa pään taakse. Menet tangon alle. Paranee liikkuvuus,saat isommat kilot ja ei rasita alaselkää. Jaloilla pikkusen vauhtia niin onnistuu.
Ei ottanut alaselkään. Rupean siinä vaiheessa tekniikkaa hiomaan jos tulee pysyvämmin ohjelmaan nuo :)

Todella kova pystäri @apulus , jos et vakituisesti tee. Mulla kesti viis vuotta pukata 120 kg, vaikka hieroin pystäriä valehtelematta lähes joka viikko ja oon sua selvästi painavampi. Lahjattomat joutuu reenaamaan. :unsure:

Todella kova pystäri @apulus , jos et vakituisesti tee. Mulla kesti viis vuotta pukata 120 kg, vaikka hieroin pystäriä valehtelematta lähes joka viikko ja oon sua selvästi painavampi. Lahjattomat joutuu reenaamaan. :unsure:
Onhan tässä esimerkiksiä jyrkkiä kapeita vinopenkkejä tullu stopilla tehtyä että kai siinäki on olkapäät vahvistunu. Itellekki tuli yllätyksenä että noin hyvin liikkui. Jos ohjelmaan tulee jossaki vaiheessa pitemmäksi aikaa nii joku 110kg alle 90-kiloisena ois hyvä tavoite.

Onhan tässä esimerkiksiä jyrkkiä kapeita vinopenkkejä tullu stopilla tehtyä että kai siinäki on olkapäät vahvistunu. Itellekki tuli yllätyksenä että noin hyvin liikkui. Jos ohjelmaan tulee jossaki vaiheessa pitemmäksi aikaa nii joku 110kg alle 90-kiloisena ois hyvä tavoite.
110 kg pystäri alle 90-kiloisena on mun kirjoissa todella kova rauta. Ois hienoa nähdä!

110 kg pystäri alle 90-kiloisena on mun kirjoissa todella kova rauta. Ois hienoa nähdä!
Toivotaan että joskus pääset näkemään. Minun järjenjuoksun mukaan se pitäis tulla jo sen sivutuotteena että sais penkin treenattua n. 160 kiloon. Toki varmaan lisäksi vähän pystypunnerruksen lajitreeniä vaatis.

hyvin se pystäri aisoissa asennon puolesta pysyy. jos sitä penkin apunakin tehdään, ei siitä mitään vauhtipunnerrusta tai työntöä kannata rakentaa. ja ohjelmaanhan se tulee ihan pyytämällä :)

@Vaginaattori

Heitän pari vinkkiä, niin pääset sumoilussa helpommin vauhtiin! Näyttää siis ihan lupaavalta toiminnalta kyllä.

1) Yrität lähteä vetämään perse liian matalalla. Menee energiaa hukkaan ja vedosta katoaa tasopaino, kun kroppa joutuu korjaamaan asentonsa ennen irrotusta. Yritä kiristää asento suoraan sille korkeudelle, mistä irrotat. Normaali kuolevainen ei vaan pysty siihen Belkinin vetokulmaan, vaikka asentoa voi toki aina kehittää. Ylipäätään kannattaa unohtaa se ajatus, että sumossa ollaan ihan pystysuoralla selällä. Se on toki pystysuorempi kuin normivedossa, mutta ei yleensä lähelläkään täysin suoraa.
2) Edelliseen kohtaan viitaten vedon painopiste on vähän viturallaan. Aluksi sulla on paino liian takana ja alhaalla = ei pysty tuottamaan voimaa, kun ei ole hyvää vipuvartta irrotukseen. Sitten perse karkaa, jolloin jalat suoristuvat liikaa ja liike muuttuu normimaveksi leveällä asennolla, mikä myös blokkaa reisien mahdollisuuden osallistua liikkeeseen. Ellei tämä korjaannu lähtöasennon fiksaamisella, niin kyseessä voi olla etureisien heikkous.
3) Vedät vissiin sukkasillaan? Pitävätkö oikeasti? Suosittelisin jotain pitävää, ohutpohjaista kenkää tai jotain vetotossua. Sumossa kuitenkin se lattian levittäminen ja jalkojen aggressiivinen ajaminen kenkien ulkosyrjiä vasten on erittäin tärkeää. Normivedossa sukat on oman kokemuksen mukaan ihan okei, mutta sumossa en voi suositella.

Laitan tämän erilleen muista, koska on ennemmin koulukuntajuttu kuin varsinainen virhevirhe:

4) Sulla niska on aika rankasti mutkalla. Itse suosin ja suosittelen neutraalia pään asentoa sekä turvallisuuden takia että voimantuotollisista syistä (yläselän pito). Tämä on tosiaan ilmeisen henkilökohtaista, mutta kannattaa ainakin kokeilla/miettiä asiaa.

Toivotaan että joskus pääset näkemään. Minun järjenjuoksun mukaan se pitäis tulla jo sen sivutuotteena että sais penkin treenattua n. 160 kiloon. Toki varmaan lisäksi vähän pystypunnerruksen lajitreeniä vaatis.
Mulla penkki max. noin 125-130kg. Pystäri seisten 105kg ja omapaino reilu 90. Tosin pystäri on yksi pääliikkeistäni. Niskantakaa istuen tullut 95kg. Penkki ei ole kuulunut treeneihin viimeiseen neljään vuoteen. Pystäri noussut senkin takia.

Kevyttä Zercheriä, & sumon opettelua. Zercherissä tein ton 5-3-1 setin kahdesti samoilla painoilla, vaikkei oo tossa. Ei voi ymmärtää sumovihaa kyl. Paljo vaikeempi asento itelle monella tapaa, ja saan vähemmän nostettua. Selkä rasittuu hyvin vähän, mut tyylii mahoton kusettaa yhtään, jos tekee oikeesti sumona, eikä vaan normimavea leveel asennolla. 160kg vika sarja, jossa hätäilin lähön aikalailla. Formi sit vähän alko hajoileen, ni jätin siihen. Osittain johtu kyl myös säärestä, joka suorastaan tihku verta. Piti sit vältellä kontaktia siihen, mikä taas teki tekniikasta vähän vammasen tuntusta. Varsinki laskussa, mikä näkyy lopun tempaus vedoissa selkeiten, jotka keskeytin molemmat setit, ku ei tollases laskus oo mitää järkeä.

Tai semi-sumohan toi on kyl. Niin kapee asento aikalailla ku saa, tai ois joutunu puristaa sileestä kohasta tankoa. Tuli tosta mieleen, et myydäänkö tankoja, mis ei oo silennyksiä ollenkaan? Mä oon vähänkään leveellä sumol aika heikko, ku ei oikeen irrotus onnistu aina hyvin. Mut jos sais kädet silennyksille, ja jalat vähän kapeemmalle, ni olis kaikista vahvin asento mulle, ja selkeesti. Normi maveaki vahvempi. Sais vähän niinku best of the both worlds, ja täyden potentiaalin käyttöön. Sumoa teen 50-50 kapeen kanssa täst lähin, koska niin erilaiset liikkeet imo, ja molemmilla eri hyödyt. Sumo on kiva, mut vaikee.

En nauti tästä. Esim. Adidaksen nostosukat vois hommata kyl.
116780-ff66e460626f803c1eebdfebfea7f210.jpg

Samoja pointteja kuin Riverillä. Sumomavessa tanko pitäisi irrottaa jaloilla. Nyt perse karkaa ensin pilviin, ja jalat vetävät myöhässä. Hartiat ja yläselkä pitäisi saada rennommiksi. Nostomatka lyhenisi huomattavasti. Kisa sumovetäjillä yläselkä pyöreänä. Lyhenee nostomatka dramaattisesti. Katse ehkä liian ylös. Tämäkin jäykistää hartiat. Veikkaan etureisien heikkoutta verrattuna alaselkään. Zercherissä liike kippaa eteen ja nosto menee selälle aika vahvasti. Sekin kertoisi etureisien heikkoudesta. Hyvä liike tuo zercher kummiskin. Oikea valinta!

Mulla penkki max. noin 125-130kg. Pystäri seisten 105kg ja omapaino reilu 90. Tosin pystäri on yksi pääliikkeistäni. Niskantakaa istuen tullut 95kg. Penkki ei ole kuulunut treeneihin viimeiseen neljään vuoteen. Pystäri noussut senkin takia.
Mun pystärienkka on 120 kg (tosin sarjakunto on nyt parempi kuin 120 kiloa pukatessani), penkkiä en tee ollenkaan.

Penkin ja pystärin korrelaatio on muutenkin meikäläisellä tosi heikko: kolme vuotta sitten otin penkissä 6x6x150 kg ja pystärissä 1x90 kg, nykyään jäis noi sarjat penassa aivan varmasti tekemättä (vaikka paikat kestäiskin). Taidan nykyään vauhtipunnertaa enemmän mitä penkkaan, vaikka en vauhtaria juuri koskaan teekään ja tekniikka on kaukana taloudellisesta.

Sekuntiakaan en tuota usko ilman videota, oletan että kyse seisten tehtävästä liikkeestä eikä istuen selkänojalla joka useimmilla muistuttaa enemmän vinopenkkiä ku pystypunnerrusta (itekin 60 asteen kulmassa oon ottanu 6x95kg, joka toisto stopeilla).

Pystärihän ei ole pystäri jos siinä on jalkavippiä mukana niin ku minulle "hyvän" neuvon annoit, vauhtipunnerrukset erikseen :)

Viimeksi muokattu:
Täh? Ja tähän mielikuva Jope Ruonansuun naama monttu auki. Etkö oikeasti pysty enää penkkaamaan? Natu meiningillä aika jäätävää settiä.

jsjarvn on tosi kova jätkä ja voimailija, mutta ei tuo 6x6 150kg penkissä ole tuon kokoiselle miehelle mikään kovin kummoinen suorite. Ja taitaa itsekin sen tietää. Tietysti kaikki ei saa sitäkään kehonpainosta riippumatta. 120kg pystäri seisten on harvinaisempi/kovempi tulos. Ja komppaan et huono korrelaatio yleensä ottaen penkissä ja pystärissä. Ne syö usein toisiaan, jos molempia paljon hinkkaa yhtä aikaa. Minullakaan ei menny salikisoissa 2011 kun 1x92,5kg seisten pystärissä kun sitä en ollut treenannut pl. käsipainoilla satunnaisesti. Penkki oli 170 luokkaa sillon.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom