Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Höpsistä, ihan kunnioitettava rautahan tuo on noin pitkälle sarjalle, höpönassu!
No jaa, satasella oon tehny kuitenkin kasin. Oon nyt keskittynyt loukkaantumisen jälkeen pidempään perusvoimaan siinä toivossa, että se sitten näkyis niissä maksimeissakin joskus, kun se tulee ajankohtaiseksi.

Täällä ku moni penkkailee aktiivisesti, ni eikö teillä penkki kireytä paikkoja ihan vitusti?

20 vuotta olen penkkaillut, enkä tuollaista ole koskaan huomannut. En saa penkillä edes kunnon lihaskipuja, kun liike on kuitenkin tuollainen yleisluontoinen.

Videoin penkkiä jossai vaihees, mut sanoisinpa, et tekniikka on aika täydellinen. Varsinki, ku teen stopeilla pelkästään nyt ku alotan taas. Kyynärpäät aina tiukasti kyljissä.

Miksi ihmeessä kyynärpäät tiukasti kyljissä? Tankokin karkaa siinä jonnekin napaan asti ja siitä tulee hirmuinen momentti olkapäätä kuormittamaan. Ajatuskin tuollaisesta saa mun nivelet kipuilemaan. Eikö tuota penkkiä voisi tehdä silleen normaalisti?

Eli sä teet siis @Vaginaattori ojentajia etkä niinkään rintaa? Kapeet punnerrukset menee enemmän ojentajille (newsflash!). Kannattais myös opetella tuo ihan normaali penkkaaminenkin joskus IMO.
Ja jos sulla olkapäät kauheesti kuormittuu, niin sulla ehken sit nousee olkapäät punnertaessa = ne ottaa enempi damagea. Ja jos sust tuntuu et leveellä otteella on ranteet epäluonnollisessa asennossa niin sit taitaa sun formeissa olla kuitenkin jotain vikaa.

Tässäkin ehkä syytä muistaa onko kyse voimailusta vai bodauksesta, ei voimaileva tee "rintaa" kuin apuliikkeenä. Medium ote ei ole mitään epänormaalia, oteleveydessä kannattaa ottaa huomioon nostajan mittasuhteet ja koko myös.
Jos kattoo maailman huippuja, 2017 top3 raw penkit painoluokkia huomiomatta (Maddox, Hoornstra, Strickland) kaikki tuli mediumilla. Maddox on niin valtavan iso äijä, että jos pikkurilli on renkailla lasken tuon mediumiksi.
Uskaltaisko jopa heittää että penkin oteleveydessä on varustepuolelta jäänyt asioita, jotka ei raw puolella ole välttämättä ihan parhaita käytäntöjä. Kyykyssä noita eroja on jo opittu laajemmin huomiomaan.

Itselle "normaali penkkaaminen" on peukalonmitta sileältä koska se on minulle henkilökohtaisesti vahvin ja tervein ote.

ei kyynärpäiden pitäminen pois kyljistä poista ojentajien osuutta. se suuntaa sitä enemmän lyhyelle päälle vaan eli siihen ulkosivulle. kyynärpään kulma merkkaa enemmän.

Mitäpä tähän nyt voi taas sanoa... Venyttele, pumppaa takaolkapäitä ennen punnertelua, opettele pitämään lavat yhdessä? Teet niinku itestäs hyvält tuntuu ja thats it.

Pitkästä aikaa tein tuommoista pystypunnerruksen/vinopenkin yhdistelmää, vähän siinä molempia tulee, päättäkää ite mitä tuo on? :ROFLMAO:
Joskus tein tuota liikettä ja silloin sain kerran 90kg, nyt meni ilman treeniä jo kakkonen samalla painolla. Tavallinen penkki ei nyt oikein onnistu isoilla raudoilla, koska on paikat jumissa ->asento kusee, mutta tuo tuntui hyvälle, niin kokeillaan miten lähtee ykköset ja sarjat nousuun, muutenkin hyvä liike yläkropalle. 100kg on alkutavoite(saattas mennä jo) ja jos 115-120kg pistäs loppuvuoden tavoitteeksi.

Tuossa kuvasin pari sarjaa, 90kg x 2 ja tarkoitus oli kuvata tuota toista edeltävä sarja, jossa 80kg tein kutosen, enpä painanu recciä. Aattelin että kuvataan sitten uusiksi, ei menny kuin elokuvissa. :david:

Kumpaakin kannattaa tehdä ei sitä "vahvinta" oteleveyttä tiedä jos ei kokeile omat. Kapea ei tunnu ittellä läheskään niin vahvalta ja vakaalta kun taas leveä.

Leveellä Ipf puolen kisat ja sottuna nostin yleensä kapeemmalla kun ei ollut rannesiteitä ja jaloista ei saa tukea.

Ei tässä ole oikeaa eikä väärää se oma leveys pitää löytää testaamalla en tiedä olenko sitä itsekkään vielä löytänyt.

Hokkanen ja tällähetkellä Sistonen ovat tietysti hyviä esimerkkejä kapean penkin voimasta.
Sistosella varmaan Suomen näteimpiä penkkityylejä vaikka ei hyvät välitykset penkkiin olekkaan.

juu aika monet kuvittelee, että se levein mahdollinen olis automaattisesti aina paras. yleensä toki semmonen, missä kyynärvarret kallistuu vähä ulospäin alhaalla on vahvempi ku kapeempi, mutta näistäkin on pari vahvaa poikkeusta omassakin jengissä. avoimin mielin ja tiukasti heikkouksia analysoiden eteenpäin.

Pitkästä aikaa tein tuommoista pystypunnerruksen/vinopenkin yhdistelmää, vähän siinä molempia tulee, päättäkää ite mitä tuo on? :ROFLMAO:
Joskus tein tuota liikettä ja silloin sain kerran 90kg, nyt meni ilman treeniä jo kakkonen samalla painolla. Tavallinen penkki ei nyt oikein onnistu isoilla raudoilla, koska on paikat jumissa ->asento kusee, mutta tuo tuntui hyvälle, niin kokeillaan miten lähtee ykköset ja sarjat nousuun, muutenkin hyvä liike yläkropalle. 100kg on alkutavoite(saattas mennä jo) ja jos 115-120kg pistäs loppuvuoden tavoitteeksi.

Tuossa kuvasin pari sarjaa, 90kg x 2 ja tarkoitus oli kuvata tuota toista edeltävä sarja, jossa 80kg tein kutosen, enpä painanu recciä. Aattelin että kuvataan sitten uusiksi, ei menny kuin elokuvissa. :david:

Minustakin hyvä liike, toimii kanssa kiskoilla. Ottaa ojentajiinkin tosi hyvin.
Hifistelijöillehhän tuo ei ole mikään oikea liike koska selkänoja ei pystyssä kulmassa hehe. Tosiaan sama miksi liikettä nimittää, mutta toimiva perusliike kyseessä.

mä käytän valmennuksessa lähes poikkeuksetta yhtenä penkin apuna erilaisia jyrkempiäkin vinopenkkejä (50-80°) ja niissä myös eri oteleveyksiä. samalla liikkeellä saa hyvin sekä hartiat että ojentajat treeniä.

naisia myös. mm- ja me-tasoisia menestyneimmät. kiloissa aateltuna inflaatiovapaita yli 2 markan ihmisiä mukana. kevyemmissä sarjoissa nyt viime aikoina valmennettavia enempi. pääasiassa raakanostajia, mutta osa nostaa paidallakin.

en tiä onko tehty tutkimuksia tollai. joillakin se levee pitää ehjänä ja kapeemmat otteet sit aiheuttaa vaivoja. mä en oikein tapaa enää yleistää mitään ja siks täällä vuodesta toiseen paasaan sitä yksilöllisyyden saarnaa. alkaa meneen sekin pikkuhiljaa läpi jengille, sen oon huomannu kyl.

@jto Valitseeko sulla asiakas aina ns. pääleveyden vai kehotatko muuttamaan jos huomaat, että kulkee paremmin jollain otteella kun alat teettää eri leveyksiä? Omassa historiassa leveys on vaihdellu välillä etusormet merkeissä - peukalonmitta karhennuksesta. Viimesimpään päädyttiin pakon sanelemana mutta tuntu aika hyvältä otteelta yhtä kaikki ja sarjapainoissa päästiin OK tasolle historia huomioiden.

vaginaattori: no jokasella on se oma kapee ja levee sylivälistä riippumatta. muutama nostaja tulee iteltä mieleen, kellä ei koskaan oo vaivoja tosi leveellä nostaessa, mutta melkolailla säännönmukasesti niitä alkaa tulemaan, jos kavennetaan otteita. sit taas toisaalta eräs mörkö pelkää kuollakseen mitään keskileveetä leveempää. silti rautaa liikkuu varsin kiitettävästi.

beginner: käytän laajasti eri leveyksiä ja jossain vaiheessa se alkaa selkiytyyn, kehittyykö joku niistä erityisen hyvin. sillon viimeistään yritetään heittää yleistykset romukoppaan ja keskittyä siihen lahjakkuusalueeseen enemmän.

Mä oon aina punnertanu (omasta mielestäni) leveellä otteella eikä oo mitään ongelmia koskaan ollu. Tästä kiitos kuuluu kylläkin Leskisen Jarille :D

Minä oon kokeillut kapeasta leveään ja kaikkea siltä väliltä. Kapealla sekä leveällä on tie noussut pystyyn 150kg kohdalla.
Nyt aattelin ruveta tekemään kapealla (kunhan taas pystyy kunnolla penkkailla), se vaan jotenkin sopii paremmin ja rinnalta lähtö on räjähtävämpi.

Muistanko väärin, vai etkö sä alottanu treenaan joku vuos sit ekaa kertaa?
Jos, ni 150kg tossa ajassa penkistä kuulostaa aika legendaariselta. Ellei puhe nyt siis esim. Smith penkistä.
Muistat väärin, 7-8v on jo treenausta takana. 150kg meni 3,5vuoden treenauksella, että kyllä siihen tarvittiin vähän enemmän aikaa :sneaky:

Back
Ylös Bottom