Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

mulla on tässä vuosien saatossa ollu tosi paljon kisanostajia ja joillakin selkee panostus selkään on saanu tulostason nousuun. jos esim penkkaa 100-kilosena 200, mutta ei saa 10 leukaa, voi se tarvittava apu kehitykseen tulla selän vahvistamisesta. ja noi oli tietenkin vain kevyt esimerkki, ei mikään standarditaso voimille.

missään nimessä ei aina ollenkaan ja kaikki valmennus lähtee mulla aina tilanteesta ja yksilöstä. penkin ensisijaiset avut on toisella puolella kroppaa kuitenkin ja pääasiassa stressataan eri oteleveyksiä.

terveydellisesti ajatellen mm. hartiaa mä teetän lähes kaikille leveitä soutuja, koska latsit vetää hartiaa yhtälailla eteen ku pecsitkin. yleisesti ajatellen jaan jokasen kisaajan tai voimanostoa harrastavan kohdalla liikkeet pääliikkeisiin, lajiapuliikkeisiin, yleisiin apuliikkeisiin ja terveydellisiin liikkeisiin.

Viimeksi muokattu:
@Raid kuvakulma vähän huono, mutta näyttäis että olkapäät menee tangon etupuolelle kun jalat lähtee ojentumaan ja lantio nousee ennen kuin tanko liikkuu.
Sumossa 1RM ja sarjojen suhde mielestäni vähän eri kuin muissa nostoissa, jos lattiasta irroitus heikoin kohta kuten yleensä. Hyvänä sarjapäivänä voi irrota ihan helposti 8-10 toistoa ~90%:lla ilman pahempaa grindaustakin jos tekniikka ei hajoo sarjan lopussakaan.

Sumo lyhentää nostomatkaa kuten leveä ote penkissä, mutta ei se nostomatkan lyhennys tarkoita isompia rautoja kaikille(kummassakaan).
On kyllä tosi mielenkiintoinen juttu miten ihmistyyppejä on olemassa Toisilla on vissiin niitä nopeita ja toisilla hitaita lihassoluja, räjähtävyyttä, dieseliä.

Mulla on ollut se maaginen 200 ja miestenkerho haaveissa pitkään. Mutta nykyään se on vaan "sivutuote" bodailun ollessa nr. 1

Yks kaveri sen tokaisi kerran hyvin, että koska mulla ykköset on AINA vaikeita, niin tee homma sitten silleen, että se tulee siinä sivussa, sarjapainoja nostaen :LOL: Oishan se komiaa vedellä 200 kutosen tai kasin sarjaa. Toisaalta, mikä ettei...

paljon merkkaa miten treenaat. jos sulla on heikko irtiotto suhteessa sarjoihin, ei se tosta vaan itekseen ala kehittyyn. bodari ei ykkösiä niin kaipaa, mutta kovempi maksimi tuo aina kovemmat sarjat. isommilla sarjaraudoilla taas tuppaa tulemaan isompia lihaksia. kyllä se lihas kuitenki melko erilaiselta näyttää, vetääkö 5x150 vai 5x250 maasta.

Irroitusvaihe on kyllä hankala. Monesti näkee ukkoja, kun niillä jää tanko polvien korkeudelle ja koko äijä vatkaa ja tärisee. Mulla menee silleen maksimikuorma kanssa, et joko se tanko irtoaa maasta, tai sitten se on kuin pultattu lattiaan. Irroitusvaiheessa tuntuu kuin koko selkä lyö tulta, silmissä mustenee, mutta tangolle ei tapahdu mitään :LOL:

No, tällä mennään. En mä tästä mitään ressiä jaksa repiä.

teetkö stopilla kaikki vedot sarjassa? tietenki tohon pitää apuja rakentaa, jos noston joku kohta on selkeesti rajoittava. perinteisellä vedolla se heikko kohta on useimmiten polven alapuolella hieman ja sumolla lähtö. ei näistä stressata kannatakaan, mutta ei se haittaa pikkusen analysoida tekemisiään. säkin tänne postailet videoita ja piipität siitä ja tästä, joten senkin pohjalta jo.

teetkö stopilla kaikki vedot sarjassa? tietenki tohon pitää apuja rakentaa, jos noston joku kohta on selkeesti rajoittava. perinteisellä vedolla se heikko kohta on useimmiten polven alapuolella hieman ja sumolla lähtö. ei näistä stressata kannatakaan, mutta ei se haittaa pikkusen analysoida tekemisiään. säkin tänne postailet videoita ja piipität siitä ja tästä, joten senkin pohjalta jo.
Vai piipitän :rolleyes:

Stopilla tietty joka toisto. Sehän on deadlift, eikä mikään pomppulift. Mä ajattelen silleen, että 175 on se paino minkä yksinkertaisesti jaksan nostaa. 180 on liikaa mun voimille. Toki tähän varmaan jotain niksejä on.

piipittäminen= harmittelu.

alkuun apuna toimii parhaiten etukyykky hieman korkeana, 2-4cm korokevedot ja joillekin jopa jalkaprässi.

Testailin tänään ennen varsinaista salitreeniä, miten myötäote leuanveto sujuu lisäpainoilla. 60Kg oli lähellä, mutta en saanut leukaa tangon yli. Oma paino n.80Kg.

Tämä kesä kun on ollut niin kovin helteinen niin nosteluista ei ole tullut oikein mitään. Sitten kun alkaa vähän viilentyä säät niin on helpompi nostella kun ei ole nostopaikassa +30 ja saa happeakin jopa. Tänään yritin kuitenkin etukyykkyä, tanko olisi saanut olla ehkä vielä hivenen ylempänä mutta menkööt.

En tajunnu kyl? Millä muulla keinolla se kehitys tuloksissa nyt ikinä tuliskaan, ku sarjapainoja kehittämällä:confused:?
Nostotekniikan kautta opettelemalla nostamaan raskaatkin ykköset ilman formin merkittävää hajoamista.

Tuossa ehkä kuitenkin oli Raid:n kaveri tarkoittanut että hilataan vaan 200 sarjapainoksi niin siinä se tasaraha nousee ohessa.

Tämä kesä kun on ollut niin kovin helteinen niin nosteluista ei ole tullut oikein mitään. Sitten kun alkaa vähän viilentyä säät niin on helpompi nostella kun ei ole nostopaikassa +30 ja saa happeakin jopa. Tänään yritin kuitenkin etukyykkyä, tanko olisi saanut olla ehkä vielä hivenen ylempänä mutta menkööt.

Nättejä kyykkyjä. Nuo crocsit jalassa kruunaa suorituksen:LOL:

Back
Ylös Bottom