Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Joo elikkä tänään intensiteetti ykl reeni. Nää on ottanut mulla muutaman viime kuukauden aikana takapakkia, mutta nyt kun muutin treeniäni, nii alkoi tulokset taas heti nousta.
Videossa tein siis 6x3, 4x2 reenin 90 sekunnin tauoilla. Ens kerralla sitten volyymiä helpotetuilla toistoilla.
Mulla on nää toistot kuitenkin formiltaan parantuneet aivan mielettömästi ainakin omasta mielestä. En enää käytä potkua seinästä, ja se tekeekin liikkeestä huomattavasti vaikeamman, ei meinaa tasapaino pysyä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=U_p5zke3P_I&feature=youtu.be

Eikö tuollainen toispuolinen repiminen saa kropan melkoiseen epätasapainoon kun tuskin vasurilla tulee vedettyä niin paljoa?

Eikö tuollainen toispuolinen repiminen saa kropan melkoiseen epätasapainoon kun tuskin vasurilla tulee vedettyä niin paljoa?
Joo mä en aikaisemmin vasurilla treenannut (koska sehän ei ole yhtä kivaa treenata heikommalla kädellä kuin vahvemmalla), mutta oon nyt viisaampana vasurillakin alkanut treenailemaan. Teen ensin oikeella treenin loppuun ja sitten vasta vasurilla.
Toi epätasapaino ei kyl kuitenkaan ole (ihan kokemuksesta) läheskään yhtä huono asia kuin luulis. Se ei ole aiheuttanut mulle muita ongelmia, kuin sen, että kahden käden leuka on heikompi kuin voisi olla.
Ei siis ainakaan ittelle ole aiheuttanut mitään vammoja. Tän näkee kans joillain kädenvääntäjillä.

mitä sillon sivusilmällä kattelin, melko ok näytti. se lantio ennakoi yhä jonku verran ja se näkyy sit isommissa raudoissa kyllä. lievä etupainoisuus niissä ainakin hieman näytti olevan, vaikkei välttämättä käytännössä.

ja mun kommentti koski siis vaan vetoa. vyökyykyssä on hyvä olla joku tasapainotuki käsille ja selkä pystyssä etarin tyyliin.

oikein tehtynä mokoma kutale on suloista etureisikamaa hackin ja pyhän etarin kanssa.

mä en nähnykkää mitää jullesekoilua. puhuin vyökyykystä :)

vaginaattori: ei olennaista. rajarautoja kannattaa kuvailla. niissä ne virheet näkyy, ei helpoissa. semisumo kyykätään enemmän ku normiveto. alkua ei sais hätäillä, ettei se selkä niiaa niinku nyt. loppuveto sumoissa harvemmin on ongelma kellään. etupainoisuus = paine päkiällä. tuskin on, mutta sen vaikutelman saa.

Ihan vaan syvyysmittarina/ohjurina koitin lähinnä. Ei kyl välttämät ajanu asiaansa nii hyvin, ku kuvittelin. Parempi ilman, ni löytyy luontanen liikerata, johon tossa pyrin. Eli selkä mahollisimman lattiansuuntasena, ja äärimmäinen venytys takareisissä. Perse kunnolla taakke työntäen. Uus liike siinä mieles, etten oo ku kokeillu joskus kauan aikaa sit jokusen kerran. Romanialaist oon kokeillu tasan kerran, mut oli vaikeempi saada haluttu efekti. Samoja liikkeitähän nää 2 on hyvin pitkälti. Toimi sillonki itellä LIIAN hyvin noille takareisille, ja nii pahaan jumiin veti aina, ettei taipunu viikkoon mihkään suuntaan. Nyt selvisin vaan keskitason jumeilla ihme kyl, joten pitäydyn. En kyl ihmettele, ku käytännössähän toi on lisäpaino venytys myös, eli aika brutaali venytys mahollista.
Mun silmään tuo näytti siltä, että menet alas hyvän huomen ja teet pienen boksikyykyn siellä alhaalla painot selässä. Aika erikoisen oloinen yhdistelmä. Jullessa ei varsinaisesti ole tarkoitus istua alas, vaan lantio liikkuu lähinnä vaakatasossa, niin en oikein ole vakuuttunut tuon penkin hyödyistä. Maltillisilla painoilla vaan liikettä tutuksi ja vapinat pois polvista. Siinä ei tapahdu mitään vahinkoa, jos ei aina käy liikeratojensa äärirajoilla.

Siit se lähtee. Kiität ittees, ku jatkat leukailua. Jos dippi oli yläkropan kyykky jonkun legendan mukaan, ni leuat on sit mave (y).
En haluu viedä huomioo videoltas, mut pari vinkkiä annan silti: koita toisin päin reppua, jos mahollista: .
Ainaki, ku ite koitin(tasan ton kerran) repulla leukoja, ni paino takana teki siit hankalampaa. Sul on vissiin täysin sama ''retki outdoor'' reppuki tossa, joten ei varmastikkaan tuu tielle mitenkään.
Ja jos voimaa haluut, ni pitäydy just tossa liikeradassa. Jos ''cheattaat'', ni mieluiten sit vähän kippaamalla, eikä tekemäl selkeesti vajaita toistoja kummastakaan päästä(kuten esim. tossa mun pätkässä =D).
Pääasiassa siis ainaki. Itse hain hapotusta tossa pätkässä lähinnä vaan. Nämä omia huomioita, mut perustuu ihan simppeliin logiikkaanki--->tuu hyväks vajaassa liikkeessä=elämä muuttuu hankalammaks, ku teetki isommalla liikeradalla, jota yleensä et käytä.

Lol mun videon urlissa lukee ''Y0lo''. Piti muuten paikkansa, koska tos oli vissiin vikat leuat, mitkä listat kesti ;D.

Kyllä tuo ainakin tuntuu siltä että jotain tuli tehtyä. :D Olen koittanut reppua toisinpäin mutta se ei tuntunu hyvältä, pitää kehittää voimailuvyöhön joku systeemi mihin saa painot roikkumaan. Ei tee mieli tehdä vajailla liikeradoilla tai isolla sätkimisellä, puhtaista toistoista jää tyydyttävämpi olo. Nuo leuanvetos oli hyvännäköistä tekemistä, olethan sinä sentään vahvempi tuossa liikkeessä. Totta, jos tekee esimerkiksi vajaita kyykkyjä niin syväkyykyt olisi myöhemmin hankalia.

Kyllä tuo ainakin tuntuu siltä että jotain tuli tehtyä. :D Olen koittanut reppua toisinpäin mutta se ei tuntunu hyvältä, pitää kehittää voimailuvyöhön joku systeemi mihin saa painot roikkumaan. Ei tee mieli tehdä vajailla liikeradoilla tai isolla sätkimisellä, puhtaista toistoista jää tyydyttävämpi olo. Nuo leuanvetos oli hyvännäköistä tekemistä, olethan sinä sentään vahvempi tuossa liikkeessä. Totta, jos tekee esimerkiksi vajaita kyykkyjä niin syväkyykyt olisi myöhemmin hankalia.

Dippivöitä saa 29,90 ja halvemmallakin tarjouksesta, kantsii ehdottomasti sijoittaa. Ei noi muhkuraiset reput ole kivoja tai käteviä mitenkään päin. Ite hyvän aikaa käytin reppua ja sitten kun olin hankkinut dippivyön niin tuntui aika hönöltä ettei ollut älynnyt sitä aiemmin hankkia.

kiipeilyköyden pätkä kestää 2500kg ja ei maksa juuri mitään. aika paljo saa laittaa siihenki, ennenku on epämukava. miksei toki muukin köydenpätkä oo ok tai kuormaliina.

Persettä reilusti taakke, ja yritys pitää jalat niin suorina, ku mahollista. Mul ei riitä ainakaan liikkuvuus ees tehä tota silleen, et jalat pysyy esim. tikkusuorina ja liikun, ku sarana. Paras(laajin) venytys tulis noin tietenki, mut olis kyl alaselälle jo liian raskasta. Eli, ku teen tota, ni meen sen hetkisen venyvyyden mukaan. Kasvaa hyvin nopee tommoses liikkees tosin, ku tekee parit sarjat, ja paikat vetreytyy. Kyykkäämiseltä toi ei tunnu ainakaan ollenkaan. Alaselkää, ja takareisiä hyvinki 50-50 stimuloi mulla. Perus boksikyykyt taas aika 100% etureisille menee.

Siin joku vanha pätkä. Niilt ajoilta, ku olin kyykkäilyn just alotellu. Tässä polvet koukistuu jo aika reilustikki. Ehkä jonkun kyykytki voi näyttää vähän samanlaisilta, mut takareisi jumit, mitä tollaki formilla sai, oli hullut. Suoraan sanottuna sairaat setit. En oo ikinä kyykänny tosin edes lowbarina, ni en osaa verrata. Normi kyykyissä en tunne takareisiä juuri ollenkaan, mut etureisiä senki edestä.

Ei suinkaan polvet tikkusuorana, vaan aluksi pieni kulma polviin ja sitten vain lantiota taakse, mutta ei enää kasvateta polvikulmaa eli kyykätä alas polvista. Ylös tullessa ei myöskään pidä hakea etureisiä apuun tuomalla polvia eteenpäin ja ojentamalla niitä, vaan lantio tekee kaiken työn tulemalla eteen ilman polvien apua. Tanko myös alas tiukasti takaolkapäitä vasten ja sitä selkää ei sitten notkistella yhtään tavoiteltaessa mahdollisimman laajaa tangon liikettä. Nyt sulla on tanko korkealla ja yläselkä melko mutkalla. Liikkeen suunta vaihtuu viimeistään silloin, kun lantion ojentajien liikeradan raja on saavutettu.

Tässä videossa on muuten paljon samaa kuin noissa ”boksijulleissasi”. Havaintosi boksikyykyn menosta pelkästään etureisiin ja epäilyksesi lantion kallistumisesta eteenpäin ynnäten tulee mieleen, että onkohan sinulla lihastasapainossa ongelma? Haet kuormaa,ystemaattisesti kaikissa liikkeissä kulrmaa etureisille ja pakarat jäävät vähemmälle rasitukselle, jolloin lihastasapaino ei pysy kunnossa ja lantio kääntyy eteen.

Ymmärrän, mitä sanot, mut kyllä toi mun tuore hyvää huomenta on mun mielestä hyvin tehokas, ainaki tolla tyylillä. Venytys takareisissä varsin äärimmäinen, ja alaselkä ottaa hyvin hittiä. Noille mä sitä teenki. Jos yläselkä tossa pyöristy, ni ei ainakaan mitenkään kuolettavasti, ja johtu varmaan siitäki, et pidin tankoa samassa kohtaa, missä takakyykyssä. Eli tosi korkeella, ku pn-tyylistä kyykkyä teen aina. Lowbar ei tuttua ollenkaan, mut veikkaisin, et sopis hyvää huomeneen paremmin. Liikkees on kuitenki samoja piirteitä, ku lowbar kyykyssä, ja paino taaempana vois olla iisimpää.

Kyykkyjen menemistä etureisille mulla, en pidä kyl outona. Selkä varsin pystyssä, polvet reilusti varpaitten yli monesti, ja tanko korkeella niskassa, pohjaan asti yms. Ei tossa hirveesti takareisille mielestäni voikaan mennä, ku teen käytännössä painonnosto tyylisiä kyykkyjä. Boksikyykky ei kuulu vakiokalustoon, mut jos tota tekisin aktiivisesti, ni asento olis ainaki leveempi, mitä normi takakyykyssä. Etureisille se on menny varmaan siks, ku pohjaan kyykätessä VS vaakatasoon kyykätessä boksille, jälkimmäinen alkaa aika kuolleena, ja kohdasta, jossa etureidet työskentelee aika lujaa.
Kyllä lihakset varmasti ottavat hittiä, kun niitä kuormittaa äärimmilleen venytettynä, mutta se ei vielä tarkoita sitä, että liike olisi hallussa. Tangon sijoittamisella sinne alemmaksi selkään ei ole mitään tekemistä liikeen helppouden kanssa, vaan kyse on ihan vain tasapainoinosta ja liikeradoista. Nuo sun polvet väpättävät siihen malliin, että tasapaino hakee koko ajan. Jos tuntuu, että paremmilla liikeradoilla liike on liian helppo, niin se korjaantuu lisäämällä rautaa tankoon samalla ja samalla kehittyy voimatkin paremmin. Siitä, että tanko on ylhäällä kyttyräselässä pyrkimässä rullaamaan niskanikamat, ei ole kuin pelkkää haittaa. Siirrä tanko vähän alemmaksi, lukitse koko selkään nätti kaari ja pidä se kaari. Jos lantion ojentajat eivät veny siihen asti, että selkä olisi vaakasuorassa, niin älä yritä kompensoida sitä kyöristelemällä selkää ja kyykkäilemällä polvista. Tuo siirtaa vain fokusta pois liikkeen ydinajatuksesta eli lantion ojennuksesta.

Boksikyykyn perusidea on opetella käyttämään lantiota ojentavia lihaksia oikein. Siinä aloittelevakin kyykkääjä uskaltaa viedä latiota taakse, koska turvana on se pekki siellä alla tukena ja turvana. Ja kun sinne alas on päästy, niin ylös tullaa lation, ei polvien, työntämänä. Lantio ohjaa liikettä. Tämä siirtää kuormaa etureisiltä sinne ahteriosastolle ja jos tunnet boksikyykkytreenin 100 prosenttisesti etureisissä, niin mahdollisuudet ovat, että 100 prosenttisen varmasti liikkeessäsi on paljon parannettavaa. Jos teet boksikyykkyä jotenkin lantio edessä ja selkä pystyssä, niin se ei vain sovi liikkeen ajatukseen laisinkaan. Tässä vielä ok video aiheesta:

View: https://www.youtube.com/watch?v=InVuScSda8E

Back
Ylös Bottom