Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos!Vitun kovaa settiä![]()

Kiitos!
Tuli vähän puskista toi enkka, kun on menossa vika viikko ennen kevennystä ja toissapäivänä tein tiukkoja ykkösiä mm. kapeassa penkissä, mutta mikäs tässä. Ens viikon saa varmaan nukkua putkeen, että palautuu näistä grindaamisista.![]()
Mulla on auttanut kontrolliin yläasennossa puolikkaat toistot, eli nenältä ylös. Toinen mikä tuo vähän varmuutta nimenomaan yläpuolikkaaseen on ns. pidot, eli sarjan viimeinen toisto pidetään muutama sekunti ylhäällä ennen telineisiin heittämistä.Pitäis itsekin hilata toi pystäri parempiin lukemiin. Mulla oli aina ollut yläasennossa tosi huono kontrolli niin oon yrittänyt tehdä sen ehdoilla.
Mulla on auttanut kontrolliin yläasennossa puolikkaat toistot, eli nenältä ylös. Toinen mikä tuo vähän varmuutta nimenomaan yläpuolikkaaseen on ns. pidot, eli sarjan viimeinen toisto pidetään muutama sekunti ylhäällä ennen telineisiin heittämistä.
Lauantain ratoksi erilaista ärsykettä siimoille
Är det bättre ny? Va tycker du?Osa oli ihan ok toistoja tai ainakin melko turvallisen näköisiä, mutta yleensä perse ampuu turhan nopeasti ylös ja et nosta reisillä. Juttuja mihin kannattaa kiinnittää huomiota:
- käännä kyynärpäät taakse jolloin latsit aktivoituvat, helpottaa alaselän duunia
- itsestäänselvyys, mutta kai osaat ottaa kunnon paineet keskivartaloon?
- juuri ennen irroitusta kannattaa vetää tangosta löysät pois, että saat rinnan ulos, olkapäät alas
- nostaessa keskity siihen, että tanko tulee mahdollisimman läheltä kroppaa ja ei nosteta selällä vaan tuodaan lantio eteen

Är det bättre ny? Va tycker du?
Sulle se ei kelpaa mikäänNo ei.Keskitys nyt siihen, että saat alaselän suoraan ennenkuin irrotat. Näet varmaan itsekin ettei ole hyvä asento? Se alaselkä pitää pakottaa suoraan, vaatii jonkin verran voimaa ja liikkuvuutta. Pidä vaikka kaveri katsomassa suoraan sivusta ja sanomassa milloin selkä on suorassa, ennen et irroita. En lähtis kahtasataa hakemaan ennenkuin korjaat ton. Ja yritä vähän noja enemmän taakse, käyttää tavallaan omaa kroppaa vastapainona. Ehkäisee tota, että perse nousee ensimmäisenä.
Sulle se ei kelpaa mikäänMutta ei kai noi nostot nyt läpeensä sysypaskoja ole? Donald Trump jr. tasoa... Voi olla, että tuo mainitsemasi liikkuvuus on mun kompastuskivi. Venyttely, mitä se on? Saanko sormet varpaisiin, no en saa. Onko mulla lordoosi, no on ja voimakas onkin. Tai sitten en vaan osaa.
Hemmetin vaikea muuttaa asentoa, mutta kiitoksia silti kommenteista. Kyllä mä asentoa ja tekniikaa haen aina paremmaksi ja ohan ne parantuneetkin huomattavasti tässä kuukausien aikana. Sit jos miettii liikaa, niin hajoaa koko paketti. Jos nojaan taaksepäin, niin yläasennossa varpaat nousee ilmaan ja meinaan kaatua taaksepäin. Mutta harjoitellaan harjoitellaan. Minkäälaista epänormaalia kipua ei ole toistaiseksi esiintynyt kertaakaan.
Oon toki paljon huonompiakin nähnyt, mutta noissa alaselkä pyöristyy ja varmaan tiedät mitä riskeeraat sillä. Ei ton kanssa kannata leikkiä. Se on enemmän vartalonhallinnasta kiinni kuin liikkuvuudesta. Kyllä sä siihen asentoon pääset. Joku rehellinen tosiaan viereen kattomaan, että on selkä suorassa eikä mitään vitun random joojoomiestä. Jos haluat liikkuvuutta takareisiin(mitkä tossa hieman rajoittaa) niin venytä polvi lievässä koukussa ja selkä suorana. Eli esim. penkillä hajareisin ja napaa penkkiin. Toinen hyvä on suorin jaloin vedot kevyellä painolla tosi rauhallisesti niin, että pyrit laskemaan tangon niin alas kuin pystyt ja pidät samalla selän täysin suorassa.Sulle se ei kelpaa mikäänMutta ei kai noi nostot nyt läpeensä sysypaskoja ole?