Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

^ Tämä. Itsellä ainakin viimeisissä kovissa toistoissa alkaa keskikroppa hieman pettämään että asento kaatuu hieman eteenpäin jolloin kyynärpäitä on todella vaikea pitää tarpeeksi ylhäällä että tanko pysyisi kunnolla paikallaan. Voisiko sullakin kyse olla tästä? Yleensä silloin kun se etukyykky tuntuu paskalta ja meinaa pyörtyä kun ei saa happea niin silloin se todennäköisesti on oikein tehty :D Totutteluahan tuo vaatii.

Tanko on oikealla paikallaan, kun pystyt viemään kädet suoriksi eteenpäin (hartian leveys, vaakataso) tangon "levätessä" olkapäillä. Jos tanko pyörähtää hauiksien päälle, pitää tanko saada lähemmäs kaulaa.

Kädet voi myös laittaa suoriksi alaspäin jos tanko on oikealla paikallaan :D

Ja videolla en siis ole minä, mikäli joku niin sattuisi luulemaan viestiketjun nimen perusteella. Olen kyllä sen puolestapuhuja, että kyynärpäitä ei tule vääntää liian ylös vaan se oikea asento löytyy muutenkin.

View: https://www.instagram.com/p/BavP-2sluCS/?r=wa1

Viimeksi muokattu:
Niin eipä ne kyynärpäät sinänsä mikään itseisarvo ja stoppari ole, eikä niitä välttämättä vaakaan asti tarvitse nostaa, mutta olkanivelen asento tulee kuin itsestään oikeanlaiseksi ja tanko myös kierähtää lähemmäs kaulaa kun niitä nostaa. Sitten se tosiaan on oikein kun tuntuu siltä että paino pysyy itsestään. :)

Muistan miten joskus ajattelin että ei minun käsi ikinä taivu, mutta kyllä se tosi äkkiä kuitenkin alkoi tuntua luontevalta.

Kannattaa myös miettiä ja kokeilla eri oteleveyttä ja miltä tuntuu jos kädet harittaa vähän sivuille vs. on suoraan eteenpäin. Jos haluaa pitää leveämpää otetta ja kyynärpäitä enemmän sivulle, niin eipä niitä kyynärpäitä varmaan sillon saa niin ylös. Minulla taitaa kai olla kyynärpäät vähän sisäänpäin niin ylhäällä pitäminen on helppoa? Tai en nyt satavarmaksi tiedä onko sentään sisään....kepin kanssa ei ole autenttinen koetilanne. :D Ainakin ote on kapeahko ja kyynärpäitä pystyisi viemään lähemmäs, jos nyt oikeasti käytännössä eivät pihdissä olekaan. Leveämmällä otteella joka tapauksessa minun olisi vaikeampi pitää ylhäällä.

Viimeksi muokattu:
Tässä valvoessani kaivelin omia vanhoja videoita nähdäkseni mihin suuntaan minun kyynärpääni sojottaa. Kun arvelin että ehkä voisi minulla olla jopa sisäänpäin, niin se nyt oli liioittelua ja ei taida käytännössä olla mahdollista, mutta melko lailla eteen ja vaakatasoa lähellä kuitenkin, mitä nyt sivuviistosta kuvatusta osaa sanoa. Ei se sitä estä että tiukassa nostossa silti pettää selkä ja kyynärpäät vähän laskee, mutta sitten pitää yrittää tunkea lantiota väliin.

Minusta ei ikinä koskaan tunnu siltä että tanko painaisi hengitystä ja tukehtuisin kuoliaaksi, ja mustelmat on olkapäässä eikä painaumaa kaulassa, ja luulen että se johtuu siitä että kun ote ei ole niin leveä (kuin mihin vielä liikkuvuuden osalta pystyisin) ja olkapäät on silloin aavistuksen enemmän eteen, niin se vie tankoa vähän kauemmaksi kaulasta. Toisaalta kapeampi oteleveys ja kyynärpäät vaakaan eteen voi vaikuttaa negatiivisesti: saattaa irrottaa lapoja eli pyöristää myös yläselkää ja voi viedä tasapainoaluetta sentin edemmäs jolloin voi kaatua eteen helpommin (kuten minä videollani otin korjausaskeleen eteen vuonna 2013 :whistle:).

Eli henkilökohtaista tasapainoilua kaikki on suhteessa liikkuvuuteen, käden mukavaan asentoon, olkapään asentoon, tasapainopisteeseen ja kuristumiseen. Ei ehkä ole haitaksi kokeilla sitäkin, miten vaikuttaa parin sentin leventäminen tai kaventaminen, siinä missä tarkistaa jalkojen leveyttä ja suuntaa myös. :)

Itsellä ainakin viimeisissä kovissa toistoissa alkaa keskikroppa hieman pettämään että asento kaatuu hieman eteenpäin jolloin kyynärpäitä on todella vaikea pitää tarpeeksi ylhäällä että tanko pysyisi kunnolla paikallaan.

Tuossa minussa tehdään tosi usein väärä tulkinta siitä mikä oikeasti on heikko kohta/mistä alkaa voimat pettämään, kyllä suurimmalla osalla (lähes kaikilla) eteenpäin kaatuminen etukyykyssä johtuu siitä että etureisistä loppuu voima ja eteenpäin kallistamalla nosto kääntyy osittaisesti taka-akselille/polven vaikeimman kulman pääsee ohittamaan.

Tuossa minussa tehdään tosi usein väärä tulkinta siitä mikä oikeasti on heikko kohta/mistä alkaa voimat pettämään, kyllä suurimmalla osalla (lähes kaikilla) eteenpäin kaatuminen etukyykyssä johtuu siitä että etureisistä loppuu voima ja eteenpäin kallistamalla nosto kääntyy osittaisesti taka-akselille/polven vaikeimman kulman pääsee ohittamaan.

Ahaa hyvä tietää :)

Hyvä pointti. Tässä muuten auttaa kun ajattelee puskevansa lantiota tangon alle, niin saa apua pakaroilta ja samalla pysyy paremmin pystyssä eikä ketjureaktio pois tasapainoalueelta etene katastrofiin saakka.

Surkea treenikierto päätökseen tänään, oikean olkapään jumisuus on kyllä nyt sekoittanut hommaa vähän. Nyt kevennystä peliin ja sitten 4 viikkoa aikaa yrittää päästä iskuun. Päivän raudat tuli sentään suunnitelmien mukaan, joskin vähän hitaasti :ROFLMAO:

Surkea treenikierto päätökseen tänään, oikean olkapään jumisuus on kyllä nyt sekoittanut hommaa vähän. Nyt kevennystä peliin ja sitten 4 viikkoa aikaa yrittää päästä iskuun. Päivän raudat tuli sentään suunnitelmien mukaan, joskin vähän hitaasti :ROFLMAO:

Hatunnosto 167,5 kilon kolmoselle, kunnon vääntämistä!

Mua alkais vituttaa ihan armottomasti toi kaverin huutaminen, mä en tajuu miks jengi ei voi pitää turpaansa kiinni ku toiset nostelee.

Kovissa kyykyissä huomasin aikanaan kun kaveri oli varmistamas ja huutamas takana nii tuli vähä säpinää touhuun. ”Vittu suutu jo saatanan homo” kommentit menee vähä överiks itellä mutta jollaki kaverilla youtubessa se ilmeisesti auttoi :D Toinen kaveri taas kokee huutamisen häiritsevänä hänen kohdallaan :)

Huomenta. Tässä uusin video. Jutustelua cbb:n ja kehonrakennuksen uutispommista, kilpirauhasen vajaatoiminnasta, itsetehdyistä proteiinipatukoista ja reenaamisesta. Videolla penkkiä, kyykkyä ja kovaa karjuntaa.

Jos olette sitä mieltä, ettei tämmöset videot kuulu tähän ketjuun, niin vinkatkaa.

View: https://youtu.be/e2II2_EYKuk

Kova! Tää on kyl tosi hyvä liike, verrattuna perinteisee kulmasoutuun, ku pääsee alaselkä paljo helpommalla IMO. Ainoo, mikä tos on todella vaikeeta ainaki itelle, on toi helvetin asennon pitäminen.
Sama juttu. Oman lisätwistinsä tuo leveä ote, jota välillä käytän (myös tolla videolla). Joutuu menemään vielä alemmas että kädet ylettyy tankoon, mikä venyttää takareisiä aika reippaasti.

Jeah. Tempausotteella saa liikerataa lyhennettyy vähän, mikä sinänsä helpottaa vähän EHKÄ. Vaikeuttaa kyl sit monella muulla tapaa. Noihin molempiin, sika & hyljesoutuihin se jotenki tulee luontasesti. Leveempi ote siis.
Mulla kapeampi ote on selkeästi vahvempi. Oon tehnyt tohon videoon verrattuna paljon siistimpiä kutosia 120 kilolla kapeammalla otteella, eli ehkä joku rumahko kymppi tulis jos kokeilis. Kaipa sekin on niin yksilöllistä, että missä se vahvuus on.

Back
Ylös Bottom