Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tuosta 100x100kg penkki n.30sec. restpause setti. aikaa meni 5min 40sec. ei muutako porukka paranteleen

Laitetaas vielä Osan 2 jatko-osa, 2/2 jakoon. Sitten olen sanonut sanottavani vähäksi aikaa.
Tässä jaksossa:
Ottaa houuusut pois, ottaa paidan pois. Eli jumppavideota, tämän hetkistä kuntoa, pohdintaa nykykunnosta ja tulevaisuudesta, paskaa ja väsynyttä huumoria ym. Varmasti hieman erilainen, persoonallinen, mutta rehellinen "bodyvideo."
View: https://youtu.be/JrlZMcCa6-A

tuosta 100x100kg penkki n.30sec. restpause setti. aikaa meni 5min 40sec. ei muutako porukka paranteleen
Kyllä 100kg on paljon rautaa maitohappojen jyllätessä lihaksissa. Ite en pystys kyllä. Tietysti tuollein dynaamisesti pitäs pumpata, että on nopeeta ja energitehokasta. Silti en uskos alle 10min aikaan, kun en kummonen volyymikone oo ikinä ollut. Laktaatin sieto aika heikkoa.Terve kaikille!
Lueskellu näitä foorumeita pitempään ja nyt ajattelin sitten liittyä tänne. Tässäpä ois sitten kommentoitavaksi eilisiltaista settiä.
Hyvältä näyttää omaan silmään, hienoja vetoja.
Huomasin sellaisen seikan, että osassa toistoja veto lähtee lattialta "nykäisemällä" (myönnetään, että itsekin "syyllistyn" tähän välillä) - tähän saattaisi auttaa, jos tangosta vetää "löysät pois", eli tavallaan vetää itsensä aloitusasentoon tankoa käyttäen, jolloin tangossa on jo hieman painetta ennen irrotusta. Tähän voisi auttaa yläselän vetäminen tiukkaan (tavallaan vetää hartiat taakse tai kuten usein sanotaan "protect your armpits"). Tällöin vetoon saisi vielä hieman enemmän voimaa.
Ku kukaan ei kommentoinu viel mitää, ni mä sanon sit jtn pientä: Sun jalkas näyttäis nousevan joka toistolla tossa, mikä ei varmastikkaan oo tasapainon kannalta hyvä? Tai mä en tiiä, onko noi kengät vaa niin väljät paskat tai jtn? En ite maveta, enkä kyykkää kengillä just tosta syystä. Tuntuma & paine maahan on NIIN paljo parempi, ku vetää vaa sukkasilteen. ''Paino kantapäällä'' on varmaa aika yleinen neuvo, mut todellisuudessa se varmaan kandeis olla tasasesti koko jalalla, jos ihan vaan maalaisjärjellä ajattelee. Ainoon hyödyn kengistä maveen nään olevan se, et saa alottaa pari senttii korkeemmalta. Voin tosin olla väärässäki.
Mikä hyöty alottaa korkeemmalta..? Sama ku vetäsit parin sentin korokkeen päältä -> pidempi vetomatkaAinoon hyödyn kengistä maveen nään olevan se, et saa alottaa pari senttii korkeemmalta. Voin tosin olla väärässäki.
Itse olen tottunut tekemään kaikki maastavedot painonnostokengät jalassa. Nykyään jos erehdyn vetämään ilman kenkiä, on oikea vedon lähtöasento todella vaikea hakea ja sitä kautta menee selkeästi voimaa hukkaan. Eli joo, mulla ainakin kengät toimii paremmin vrt. ei kenkiä.Itseasias täytyy sanoo, et tais olla joku aivopieru multa tää, mitä en kelannu ihan loppuun nyt. Mut toisaalta, voihan se pieni korko ehkä jonkun ruumiin rakenteelle olla helpompi, jos saa paremman asennon. Ehkä, kenties, en tiiä :D. Ainaki itellä tuntuu marginaalisesti helpommalta hakea asento, jos oon joskus erehtyny jollain räkäsillä sisäpelikengillä tekeen. Voi olla plaseboaki.
Enpä usko, että painonnostokengillä vaaratilanteita saa aikaan, jos ei oo melkonen velho. Mullakin liikkuvuus on poikkeuksellisen hyvä ja pääsen heittämällä takareidet kiinni pohkeisiin-kyykkyyn hyvin pystyssä asennossa ilman pn-kenkiäkin, eikä oo kyllä ollut alakerran nivelissä ongelmia kenkien kanssa, kuten ei ilmankaan.Mä oon tasan kerran kokeillu Pn-kenkiä ja jäi aika ristiriitaset muistot tosta. Kyykyssä kokeilin kaverin kenkiä siis, en mavessa. Mitä jos nilkkojen liikkuvuus on jo valmiiks äärimmäisen hyvä, niinku mulla, ni voiko korotetut kengät tehä jopa jtn negatiivista kyykkytekniikalle tai kenties vaarantaa polvet jotenki? Tasapaino oli aika erilainen kanssa, ku sai polvia ihan överi paljo varpaitten yli.
Mä oon tasan kerran kokeillu Pn-kenkiä ja jäi aika ristiriitaset muistot tosta. Kyykyssä kokeilin kaverin kenkiä siis, en mavessa. Mitä jos nilkkojen liikkuvuus on jo valmiiks äärimmäisen hyvä, niinku mulla, ni voiko korotetut kengät tehä jopa jtn negatiivista kyykkytekniikalle tai kenties vaarantaa polvet jotenki? Tasapaino oli aika erilainen kanssa, ku sai polvia ihan överi paljo varpaitten yli.
Siis kyllähän se tietenki siinä mielessä helpottaa, että pääsee vielä pystymmässäki syvemmälle. Aina mulla lepää sormilla etukyykyssä. 2-3 sormen varassa sormilukossa. Näyttää varmaa vaan siltä, ettei näin olisi.
Pitää kokeilla. Lukko ollu siks vaa, et tuntuu tiukemmalta ote, eikä huoju tanko ollenkaan. Kuivaharjotellut kyl tolleen ilman lukkoa+sormien varassa, mut ku laittaa painoa, ni tykänny, et on mahollisimman tukeva ote.
Mietityttää tossa vaan, et kuinkahan helpolla toi tanko valuu sit pois paikaltaan tossa. Tuntuu ainaki, et helposti. Ehkä mun etuolis on vaa nii vähä lihaa sit.
Tanko on oikealla paikallaan, kun pystyt viemään kädet suoriksi eteenpäin (hartian leveys, vaakataso) tangon "levätessä" olkapäillä. Jos tanko pyörähtää hauiksien päälle, pitää tanko saada lähemmäs kaulaa.Mietityttää tossa vaan, et kuinkahan helpolla toi tanko valuu sit pois paikaltaan tossa. Tuntuu ainaki, et helposti. Ehkä mun etuolis on vaa nii vähä lihaa sit.