Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Asiallisia kyykkyjä, mutta mun on kyllä vaikeeta noista kaivaa sitä stoppia. Joutu itte muutamaan kertaan katsomaan että missä se stoppi oikeen on. Selkeä suunnan muutos löytyy, mutta mun käsitys stoppikyykyistä on kyllä hivenen erilainen kuin pelkkä suunnan vaihto.

Ei oo tarkoitus nillittää, vaan ihan vaan semmosta avointa pohdintaa. Itelle stoppikyykyn määritelmä on aina ollu selkeä pysäyttäminen (minimissään sekunti) pohjille tai haluttuun korkoon.

Joo, eipä noissa kyllä mitään stoppia huomaa. Muuten on ihan ok kyykkyjä, mutta kyynärpäät kannattaa kääntää suoraan alas niin pysyy yläselkä paremmassa asennossa.

Noh, mä kyllä ymmärrän jos joku noita kutsuu stoppikyykyiksi. vrt. esim. tokolan kyykkyihin, siellä otetaan kaikki elastinen apu alhaalta mitä on tarjolla, niin siihen tyyliin verrattuna tuossa on kyllä stoppi. Eikä oo tarkoítus dissata ketään, tyylejä vain on erilaisia. Vai onko jollain joku kultainen kirja jossa määritelty stoppikyykky?
ps. itse teen stoppikyykyt penkille ipf-syvyyteen, reidet rennoiksi, ja ylös.

Noh, mä kyllä ymmärrän jos joku noita kutsuu stoppikyykyiksi. vrt. esim. tokolan kyykkyihin, siellä otetaan kaikki elastinen apu alhaalta mitä on tarjolla, niin siihen tyyliin verrattuna tuossa on kyllä stoppi. Eikä oo tarkoítus dissata ketään, tyylejä vain on erilaisia. Vai onko jollain joku kultainen kirja jossa määritelty stoppikyykky?
ps. itse teen stoppikyykyt penkille ipf-syvyyteen, reidet rennoiksi, ja ylös.
Mä oon käsittänyt että tuo sun tapa on boxi kyykky?

Kyykyn variaationa kuitenkin täysin eri liikkeet. Stoppikyykky paino pysäytetään ja pidetään staattisessa pidossa tietyssä kohtaa liikettä (yleensä heikko kohta), boxikyykyssä boxi/penkki kantaa painoa pysäytyksen ajan.

Kyykyn variaationa kuitenkin täysin eri liikkeet. Stoppikyykky paino pysäytetään ja pidetään staattisessa pidossa tietyssä kohtaa liikettä (yleensä heikko kohta), boxikyykyssä boxi/penkki kantaa painoa pysäytyksen ajan.

Ja tämähän olikin mun viestin alkuperäinen pointti? Pointti oli että videossa nähty joko oli stoppikyykky tai ei ollut stoppikyykky. Vastasin että jos vertaa ihmisiin jotka käyvät vauhdilla pohjassa, tuo oli mielestäni stoppikyykky, koska paino selvästi pysähtyy alhaalla. Kuitenkaan esim Orangille tuo ei ollut lähimainkaan riittävä stoppikyykyksi.

Ja tämähän olikin mun viestin alkuperäinen pointti? Pointti oli että videossa nähty joko oli stoppikyykky tai ei ollut stoppikyykky. Vastasin että jos vertaa ihmisiin jotka käyvät vauhdilla pohjassa, tuo oli mielestäni stoppikyykky, koska paino selvästi pysähtyy alhaalla. Kuitenkaan esim Orangille tuo ei ollut lähimainkaan riittävä stoppikyykyksi.

Ei tuo kyllä omasta mielestä missään vaiheessa kunnolla pysähdy, suunta vaan vaihtuu. Ymmärrän pointtisi kyllä, mutta en kyllä itsekään tuollaista stoppikyykyksi sanoisi.

Elastinen energia poistuu pysäytyksen keston ajan funktiona, muistaakseni stopin piti olla 4 sekuntia jos haluu nollata sen.

Elastinen energia poistuu pysäytyksen keston ajan funktiona, muistaakseni stopin piti olla 4 sekuntia jos haluu nollata sen.

Jaahas, uutta tietoa. ite oon tehnyt aina 1s pysäytyksillä mutta ilmeisesti tähänkin löytyy matemaattinen kaava jolla se kuuluu suorittaa
Täten julistetaan ainoaksi oikeaksi stoppikyykyksi sellainen, jossa ollaan ala-asennossa liikkumattomana 4s. !

Jokainen saa ihan vapaasti stopata ihan niin kauan kuin huvittaa ja jos paino stoppaa täysin niin se on silti stoppikyykky...saahan sitä penkkiäkin kutsua penkiksi vaikka perse on katossa.

Mutta jos haluaa oikeasti parantaa tekniikkaa ja on rehellinen itselle niin, kyllä kannattaa haastaa itseään pidemmällä stopilla. Jos asento pohjalla on "huono", usean sekunnin stoppi ohjaa väkisin sitä oikeaan suuntaan kun silloin on pakko hakea se tukeva kokonaisuus tai rauta kilahtaa rackin pinnoihin kun huonosta asennosta ei enää nousta ylös. Väittäisin että moni voi vähentää buttwinkkiä stoppikyykyillä.
Sama homma mavessa, jos esim perse ampuu liian ylös on stoppi polven alapuolella kohtuuttoman vaikea ja kuin väkisin stopeillä löytyy paljon parempi tekniikka ja vahvempi asento siihen kohtaa nostoa.

Joo, eipä noissa kyllä mitään stoppia huomaa. Muuten on ihan ok kyykkyjä, mutta kyynärpäät kannattaa kääntää suoraan alas niin pysyy yläselkä paremmassa asennossa.
Yritän kyllä pitää kyynärpäät suorassa mutta liikkuvuus ei ihan riitä vielä siihen.

Kyllä mä nämä lasken ihan stoppi kyykkyinä, erikseen sitten 2count tai 3count kyykyt mitä käytän myös. Otan videota sitten kun teen ilman stoppia jos vaikka huomattaisiin ero sitten. Saan aika paljon lisää malmia käyttöön kun pääsen käyttämään venytysrefleksiä kunnolla.

Jaahas, uutta tietoa. ite oon tehnyt aina 1s pysäytyksillä mutta ilmeisesti tähänkin löytyy matemaattinen kaava jolla se kuuluu suorittaa
Täten julistetaan ainoaksi oikeaksi stoppikyykyksi sellainen, jossa ollaan ala-asennossa liikkumattomana 4s. !

Kyllä, ja lisäehtona vielä että ala-asennossa pitää päästää ilmat keuhkoista pihalle ja ottaa uudet kahteen kertaan.

Myon kyykyssä vauhti !melkein! pysähtyy tuol pohjas mut liike on kyl periaattees ihan jatkuva (omaa silmää ei todellakaa stoppi). Kaikissa point to point liikkeissä on stoppi jossain vaiheessa vaikkakin lyhyimmillään hyvin lyhyt.

Mielipide ja persereikä.. Jos aloittajan mielestä videolla oli stoppia, niin suodaan se hänelle. Se, miten stoppia oikeasti pitäisi käyttää heikkojen kohtien parantamiseen eri nostoissa on sitten ihan eri asia kuin videolla.

Back
Ylös Bottom