Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No siinä on tekemisen meininkiä! Hyvä pouttu!

Jätkähän tärisee kuin ihmisvibraattori, meneekö dieetillä vielä laittisiideriä?

E: Jahaas täällä näköjään paskahousut taas vinkumassa bodauksen SM-KULTAMITALISTILLE!

ALYPOIS_zpsf3b9e548.jpg

No siinä on tekemisen meininkiä! Hyvä pouttu!

Jätkähän tärisee kuin ihmisvibraattori, meneekö dieetillä vielä laittisiideriä?

E: Jahaas täällä näköjään paskahousut taas vinkumassa bodauksen SM-KULTAMITALISTILLE!

ALYPOIS_zpsf3b9e548.jpg

Ei mitään siidereitä, ei enää.

Niin tänne sai kuulemma heikommatkin laittaa videoita?
Tämmöstä pelleilyä tällä kertaa :D

[video=youtube_share;IUB2ao3FP6Q]http://youtu.be/IUB2ao3FP6Q[/video]

Pientä valaistumista ranteiden asennosta meneillään, vieläkin meinaa kyllä vähän sortua, mutta parempaan päin koko ajan!

Ainaki sillon se on hyvä jos olkapäiden kans ongelmii penkatessa. Oppii tukevammin pitää paketin kasas.

Mikäs ton kuminauhapainopenkin idea on? :D

Joutuu puristamaan tankoa kunnolla, varsinkin noilla fat grippzeillä. Mulle neuvottiin ranteiden oikea asento penkissä pari päivää sitten ja en ollu tottunut puristamaan tankoa oikealla tavalla, niin tuossa sitä ainakin oppii :D ja muutenkin oppii tukevampaan asentoon, näin mä ainakin olen ymmärtänyt.

Ranteiden asentoon saa kyllä kiinnittää huomiota kun on tarpeeksi romua käsissä. Kyllähän ne suorassa pysyy jos jotain 50 kiloa tangossa, 150 kiloa niin saakin jo keskittyä ettei väänny liikaa taaksepäin. Itellä tuppaa oikea ranne vääntymään heti jos en keskity siihen, vasen pysyy nätissä asennossa automaattisesti jostain kumman syystä, perkele.

Mikäs ton kuminauhapainopenkin idea on? :D

Meikäläinen on alunperin tutustunut tähän metodiin westside barbellin kautta. Nehän myyvät tätä varten sellaisia super kevyitä erikoistankoja banbell barin nimellä. Muita nimityksiä tähän tehdyille tangoille on ainakin bamboo bar ja eartquake bar. Tai sitten se oli niin, että banbell on tuo yleisnimi ja nuo olivat kaksi eri mallia. No eniveis itse metodia olen nähnyt kutsuttavan earthquake:ksi ja suomeksi tosiaan tuoksi merimiespenkiksi silloin, kun liikkeenä on penkki.

Kyseinen hommelihan on sitä pahempi, mitä suurempi osuus kokonaisvastuksesta on kumien varassa. Pelkkä tanko ja kumien varassa olevat painot ovat todella haastavat. Voisin kuvitella, että tuollaisella super kevyellä erikoistangolla meno on vielä järkympää kun ne painavat jotain 10 paunaa.

Itse tykkään käyttää tällaista tapaa tuomaan jonkin verran lisähaastetta eli laitan vain osan painosta kumien varaan, jolloin homma on paljon helpompaa, mutta kuitenkin huomattavasti haastavempaa, kuin niin, että painot olisivat vain tangossa normaalisti.

Ekan ja vikan sarjan erosta näkee hyvin sen, kuinka paljon liike vaikeutuu, kun suurempi osuus painoista on roikkumassa. Varsinkin pystärissä itselläni on hyvin vaikea pykälä tuossa puolivälin jälkeen, jolloin tangon vauhti tuppaa tippumaan huomattavasti ja tällä menetelmällä nuo kumeista roikkuvat painot alkavat vielä pahiten pomppimaan juuri siinä kohtaa vauhdin hidastumisen takia.

Mun mielestä tää on tähän mennessä vaikuttanut olevan tosi hyvä tapa tehdä aputreeniä. Tukilihakset saavat kovaa kyytiä ja normaalit variaatiot tuntuvat todella paljon helpommilta kun näihin on hieman tottunut. Itselläni kun on vielä päälajina kilpakädenvääntö, niin koen, että tää on tosi hyvää treeniä vahvistamaan kaikkia olkapään tukilihaksia, jotka ovat kädenväännössä kovilla. Ja tuo pystärin tekeminen istuen lattialla on muuten aivan huippu variaatio. Itselläni alkoi alaselkään sattua aika pahasti sen jälkeen, kun pystärissä sarjapainot menivät yli 70kg. Luultavimmin siis aloin aina taivuttaa itseäni taaksepäin tiukoissa toistoissa ja hain rinnasta voimaa. Lattialla istuen tuo on taas ihan mahdotonta, koska jos siinä taittaa yhtään taaksepäin, niin lähtee horjahtamaan eli siinä on pakko pitää yläkroppa koko ajan suorassa.

Kaverillani on instassa muutama videota, jossa käytetään myös samaa viritelmää eri liikkeissä Instagram

Muok:
PS. Jos haluatte nähdä hyvän koosteen kädenvääntökisoista, niin suosittelen tuota kanavaltani löytyvää videota Armwrestling: Goljatin kunkku, Tampere, Finland 27.9.2014. En vain niitä viitsi tänne laittaa, koska nehän eivät varsinaisesti ole treenivideoita.

...tätä varten sellaisia super kevyitä erikoistankoja banbell barin nimellä. Muita nimityksiä tähän tehdyille tangoille on ainakin bamboo bar ja eartquake bar.

Meillä on salilla tähän sahattu seipäästä pätkä, mutta sitä en nyt ensimmäisellä kerralla vielä uskaltanut kokeilla, kun tarpeeksi hazardilta tuntui ihan normi tangollakin :D

Pystypunnerrus suoralla tangolla tolleen merimiestyyliin olis sellanen liike, etten ehkä itse viitsisi tehdä. Olen joskus tyhjällä camber barilla kokeillut ihan huvikseni pystypunnerrusta ja jo siinä tanko meinas osua leukaan, kun se heilu aika arvaamattomasti. Voin vaan kuvitella, et kuminauhoista roikkuvat painot vaan pahentais asiaa. Tommonen videolla oleva vino tanko on varmasti parempi.

Meillä on salilla tähän sahattu seipäästä pätkä, mutta sitä en nyt ensimmäisellä kerralla vielä uskaltanut kokeilla, kun tarpeeksi hazardilta tuntui ihan normi tangollakin :D
Jokin tuollainen olisi kyllä kiva omallekin salille, vaikka tosiaan normaalissakin tangossa on jo reilusti haastetta. Sitten vielä joku laittaa fat gripzit siihen kiinni:hyvä: On kyllä fat gripzit itsellänikin aina laukussa mukana, mutta vielä näihin ei ole tullut mieleen niitä laittaa.
Onko se teidän seipäänpätkä 30mm paksu vai paksumpi? Tuollainen ohut ei varmaan kestä niin paljoa painoa, mutta paksumpi on taas hankalampi käsitellä.

Pystypunnerrus suoralla tangolla tolleen merimiestyyliin olis sellanen liike, etten ehkä itse viitsisi tehdä. Olen joskus tyhjällä camber barilla kokeillut ihan huvikseni pystypunnerrusta ja jo siinä tanko meinas osua leukaan, kun se heilu aika arvaamattomasti. Voin vaan kuvitella, et kuminauhoista roikkuvat painot vaan pahentais asiaa. Tommonen videolla oleva vino tanko on varmasti parempi.
Tuolla kaverini instatilillä on video, jossa yksi likka tekee tuota suoralla tangolla:D Tosin painoahan on aika vähän siinä roikkumassa, kun tanko kuitenkin painaa sen 20kg.
Tuo käyrätanko on aivan ehdoton pystärissä, mutta en ole ikinä kenenkään muun sitä nähnyt kyseisessä liikkeessä käyttävän. Varmaan johtuu toki siitä, että käyrätankoa ei saa otettua mistään normaalista telineestä, mutta lattialla istuenhan tuo ei haittaa, kun joka tapauksessa tanko tarvii polvien varassa ensiksi nostaa tuohon kaulan eteen. Teen kyllä pystäriä myös suorallakin tangolla lattialla istuen ihan vaihteluksi, mutta siinä en ole vielä tuota kumiviritelmää itse kokeillut.

Oliskohan about samaa luokkaa paksuudeltaan kuin nuo fat gripzit.. Kyllähän ne seipäät aika kestäviksi tehtaalla valmistetaan, taipuu melkoiselle mutkalle ennen kuin katkeaa :)

Kasasin parin minuutin koosteen tammikuusta. Piirinmestaruuskisojen kisanostoja ei tästä valitettavasti löydy, treenejä sen sijaan kyllä. Lopun 125 kilon etukyykyssä varmistajat olivat niin kovaa tasoa, ettei sitä nostoa kehdannut välillekään jättää.

Back
Ylös Bottom