Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voimapyörällä rullailua. Pohjalla salitreeni & Intervalli, niin ei ny ihan kovin montaa menny kyseisellä kerralla. :D
https://www.youtube.com/watch?v=88NT-CMIx0k
Uh... tuo maastaveto kyllä näytti vähä pahalta et kannattaakohan oikeesti tahallaan selkää tuollasissa koettaa rikkoo. :-/ Alkuasento näytti ihan kivalta mut sit perse ampu ylös ja revit vaan raa-asti selällä.
Ja jostain syystä paine ei kyllä tunnu keskittyvän mulla silti alaselkään ja alaselän nikamiin, vaan selkä pyöristyy enemmän lähinnä vasta vyön yläreunasta alkaen.
Pakkiksen V.I.P nuorilla oli viime viikonloppuna miitti Jkylässä. Itse en paikalle päässyyt, mutta tässä kolme karhun poikasta temmeltävät vedessä. Ei tähän videoon voi muuta sanoa kuin, että silmä lepää kuvassa, jonka esteettiset vartalot täyttävät. Olkaa hyvät
E: Ja tosiaan Aksu, SikaMiska ja apulus videolla. JuusoFin taisi olla kuvaajana.
Pakkiksen V.I.P nuorilla oli viime viikonloppuna miitti Jkylässä. Itse en paikalle päässyyt, mutta tässä kolme karhun poikasta temmeltävät vedessä. Ei tähän videoon voi muuta sanoa kuin, että silmä lepää kuvassa, jonka esteettiset vartalot täyttävät. Olkaa hyvät
E: Ja tosiaan Aksu, SikaMiska ja apulus videolla. JuusoFin taisi olla kuvaajana.
Joo, tiedän. Oon noin 10 vuotta vetäny maksimit noin. Lähtöasento on hyvä, mutta se hajoaa heti kun nosto alkaa. En tiedä miksi en saa piettyä asentoa nostoa aloittaessani. Ehkä jaloista/pakaroista puuttuu radikaalisti voimaa tai en osaa jostain syystä käyttää niitä jalkoja noston alussa. Pitäis joskus ruveta tekemään korokkeelta vetoa ja pienemmillä painoilla hiomaan tekniikkaa, mutta ei oo vielä tähän asti jaksanu nähdä vaivaa, koska ei toi mavetulos mikään pääprioriteetti oo ollut ja pääpaino onkin ollut lähinnä sarjoissa. Ja mitä noita oikeesti kovien vetäjien tekniikoita kattelee maksimeita vetäessä, niin useinhan ne on vaarallisen näköisiä selkänostoja muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Esimerkiksi joku Konstantin Konstantinovs ja suomalaisista esim. Ano Turtiainen vetää aikas selkäpainotteisesti ja eihän noissa kisoissa sitä tekniikkaa arvostella vaan pääasia, että mahollisimman paljon rautaa nousee ylös. Kyllähän mulla vitun huono tekniikka tossa on, mutta oon mä huonompiakin nähnyJa jostain syystä paine ei kyllä tunnu keskittyvän mulla silti alaselkään ja alaselän nikamiin, vaan selkä pyöristyy enemmän lähinnä vasta vyön yläreunasta alkaen.
Mutta tossa on joku kiteyttäny asiaa aika hyvin ja juuri samainen ongelma varmaan itselläni. Sitä mukaa mitä kyykkyä olen saanut nostettua, on myös mave parantunut ja ehkä hieman myös tekniikka vaikkei videolta uskoisi;)
"selkä suorana pystytään vetämään sarjopainoja vielä kohtuullisen hyvällä tekniikalla mutta aika helvetin harva jos kukaan vetää maksimit optimitekniikalla maasta.
kyllä se tuppaa vähän jokaisella se maksimi maastaveto tulemaan miten sattuu kun kaikki on pelissä.
homma menee näin.
kyykkytulos määrää miten veto tulee ylös. mitä lähempänä kyykkytulos on vetoa, sitä paremmalla tekniikalla vedät raudat ylös.
jos vetoennätys on 250 kiloa ja kyykky 180 kiloa, niin vedossa käy niin, kun tankoon laitetaan maksimi 250 kiloa, käyt ala-asentoon ja lähdet vetämään, jalat suoristuu ensin lähes suoraksi ja sitten selkä pyöristyy ja veto tapahtuu lähes pelkästään selällä. tämä johtuu siitä, että jaloista ei tule yhtään tukea ala-asennossa, koska jaloista puuttuu voima, tämän takia jalat suoristuu ja vedät selällä.
jos saman 250 kilon vedon tekee kaveri jolla kyykkyennätys on 230 kiloa, niin jalat on mukana vedon alusta lähtien paremmin ja jalat eivät suoristu niin aikaisessa vaiheessa ja tekniikka pysyy paremmin kasassa. koko kroppa osallistuu vetoon."
jouko ahola kiteytti asian osuvasti, jaloista kun loppuu voima, loput vedetään selällä"
Siinä on kyllä keskikropassa voimaa!
Mitenpä oot reenaillu että sait tehtyä ekat toistot voimapyörällä suorin jaloin?
Joo, tiedän. Oon noin 10 vuotta vetäny maksimit noin. Lähtöasento on hyvä, mutta se hajoaa heti kun nosto alkaa. En tiedä miksi en saa piettyä asentoa nostoa aloittaessani....
Anteeksi vaan, mutta näistä näkee ketkä on täysin pihalla ihmiskropan toiminnasta. Sadannen kerran:
Kun vedetään lähes suorinjaloin, eli etureidet on eliminoitu pois, niin MAASTAVETO ON LONKANOJENNUS. LONKANOJENNUS TAPAHTUU PAKAROILLA JA TAKAREISILLÄ, EI ALASELÄLLÄ!! Selän ojentajat ojentavat, yllättäen, sitä helvetin selkärankaa...eivät lonkkaniveltä. EI OLE OLEMASSA MITÄÄN VITUN SELÄLLÄ VETÄMISTÄ MAASTAVEDOSSA. Painakaa nyt hyvät ihmiset se kaaliinne.
Opettele nyt hyvä mies ne nostotekniikat kunnolla, sulla on käynyt hulluntuuri jos 10v oot tuolla lailla rykinyt. Turha vedota johonkin Aholaan tai Anoon tai muihinkaan, se ei paljoa lohduta kun/jos vakavia vammoja tulee. Kunnollisella tekniikalla pystyt nostamaan isojakin romuja turvallisesti, tollanen hölmöily kannattaa unohtaa viimestään nyt. Eikä pahitteeksi olisi pieni anatomiankaan kertaus jos on päässyt unohtumaan... Tämä ihan kaikella hyvällä sanottuna.
jaahas jto ehti ensin.
Täällä joskus ihmeteltiin sitä, että miten voi olla, että reidet eivät ole kiinni penkissä, mutta perse silti on, niin tänään tuli parista kulmasta penkkipunnerrusta kuvattua, niin laitetaan tännekin näytille. Ensimmäisestä pätkästä näkee sen kuinka reidet eivät ole kiinni penkissä. Toisessa pätkässä asento on täsmälleen sama ja siinä näkyy kuinka perse pysyy penkissä.
Tämän tekniikan osaaminen toki edellyttää sen, että a) omaa kunnon kyykkyperseen ja b) osaa pitää painon jalkaterillä eikä sillä hanurilla.
Blogissa vähän juttua siitä miten koko kroppa saadaan jouseksi viritettyä...