Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Tämänpäiväistä kyykkyä, treenin viimeinen sarja. Ykstoista kolmosta 117,5-140 kilolla oli jo pohjalla :)

Elopainoa muutaman kilon päälle 80.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nonii tekniikkapoliisit :D Kutsun tota liikettä kulmasouduks ja vastaotteella. Vai?

Juu ei ei ei. Ei tuossa tehny selän lihakset mitään työtä. Tollasella tekniikalla ei muuta ku loukkaannuta. Seuraavalla kerralla ihan nöyrästi 100kg pois tangosta ja tekemään nätisti.

Ei hemmetti, noil jal8eni:n latseilla voi mennä varmaan liitovarjokurssille ja ei tarvis etes varjoo! Itel just tavoitteena yläselän vahvistus ja nyt kyl löyty tavote!

Eikäku 130 tossa oli vaa. Alkuun tulee otettuu vähä isommilla painoilla monasti ja sen jälkee vähä teknisempää supistelua kevyemmillä. Toimii ainaki sarjapainojen nostattelussa. Hyvä vaa jos yläselkä ja epäkkäätki kasvais :)

Ei sarjan kuvaamisessa oo mitään noloa, jos sellasta mietit. Ite kuvaan melkein joka kerta (voimatreenissä) jotain. Niitä on hauska katella joskus ku on tylsää ja niistä voi oppia vaikka mitä. Harmi, etten kännykästäni millään tavalla saa videota nettiin. Jostain syystä USB:lläkään videoiden siirto koneelle ei onnistu, kun videon laatu ja värit menee aivan naurettaviks ja pätkiviksi.

Varmasti saa. Esim. lataamalla videon esim. Copyyn tai johonkin muuhun pilvipalveluun ja hakemalla videon sieltä.

Ei kai syy noiden videoiden huonoon laatuun ole sentään tuossa USB-siirrossa vaan pikemminkin kännykkäkameran laadussa tai puhelimen videoasetuksissa..

Spämmätään nyt vielä tähänkin ketjuun. Aikasempiin kikkailuihin nähden kaks hieman haasteellisempaa kehonpainoliikettä. 90 asteen punnerrus ja täyden liikeradan käsilläseisontapunnerrus. Täyden käsilläseisontapunnerruksen opetteluun meni arviolta 6 vuotta. 5 vuotta meni minuutin vapaan käsilläseisonnan opetteluun ja 1,5 vuotta sitten rupesin treenaamaan hitaita negatiivisia käsilläseisonnasta. Ei oo kyse niinkään treenaamisesta näiden liikkeiden kohdalla vaan enempikin elämäntavasta. Muille kehonpainoilijoille motivaatioksi, että kyllä sitä kehitystä tulee, kun vaan kärsivällisesti painaa menemään :)

Tuosta:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo siinä 70 kg hujakoilla se on aika pitkään ollu. Nyt oon muutaman kuukauden syöny tietosesti vähän reippaammin ja yrittäny pakata muskelia lapojen väliin. Nykyään ehkä aavistuksen lähempänä 71 kg. Pitänee päivittää tiedot profiilissa haha

Noista kehonpainolla jumppaavista ajattelee aina toiveikkaasti, että "tuo ei varmaan kyykkää tai maastavedä paljoakaan".

Kieltämättä mun nostotulokset ei ole kyllä järin häävejä tämän ketjun voimahirviöihin verrattuna, mutta eipä mulla pääpaino reeneissä niissä ole koskaan ollutkaan. Maastavedossa otin viime syksynä 2x150 kg ja kyykkytulokset mulla ei ole kovin vertailukelpoisia. Kapeatyylistä painonnostokyykkyä oon treenannut viimeksi v. 2011, josta oon sittemmin siirtynyt pistoolikyykkyihin. Viime kesän tein sumokyykkyvariaatiota, jossa lantio taitetaan eteen. Tällä tekniikalla reidet saa maksimissaan hädin tuskin vaakatasoon, joten mihinkään syväkyykkyyn ei voi oikein verrata. Syväkyykyille voi laskea karkean arvion pistoolikyykkyjen perusteella kaavalla: syväkyykkypainot = oma paino + 1,5 x pistoolikyykyn lisäpainot. Tuon perusteella arvio mun syväkyykylle ois 71+1,5*36,5 kg = 125,75 kg, jonka uskoisin olevan melko lähellä sitä oikeata tulosta.

Normikyykkyjen tekemisen lopetin aikoinaan, sillä niistä ei tullut mulle muuta kuin toispuoleisia lonkkakipuja ja toimintahäiriöitä alakropan voimantuottoon.

Kieltämättä mun nostotulokset ei ole kyllä järin häävejä tämän ketjun voimahirviöihin verrattuna, mutta eipä mulla pääpaino reeneissä niissä ole koskaan ollutkaan. Maastavedossa otin viime syksynä 2x150 kg ja kyykkytulokset mulla ei ole kovin vertailukelpoisia. Kapeatyylistä painonnostokyykkyä oon treenannut viimeksi v. 2011, josta oon sittemmin siirtynyt pistoolikyykkyihin. Viime kesän tein sumokyykkyvariaatiota, jossa lantio taitetaan eteen. Tällä tekniikalla reidet saa maksimissaan hädin tuskin vaakatasoon, joten mihinkään syväkyykkyyn ei voi oikein verrata. Syväkyykyille voi laskea karkean arvion pistoolikyykkyjen perusteella kaavalla: syväkyykkypainot = oma paino + 1,5 x pistoolikyykyn lisäpainot. Tuon perusteella arvio mun syväkyykylle ois 71+1,5*36,5 kg = 125,75 kg, jonka uskoisin olevan melko lähellä sitä oikeata tulosta.

Normikyykkyjen tekemisen lopetin aikoinaan, sillä niistä ei tullut mulle muuta kuin toispuoleisia lonkkakipuja ja toimintahäiriöitä alakropan voimantuottoon.

Mallikasta tekemistä Epäkunto! Ei todellakaan kannata lannistua veto ja kyykkytuloksista, kun sulla on selkeästi oma juttus. Toki tuohon kyykkyongelmaan olisi voinut auttaa asiaankuuluva venyttely ja liikkuvuuden parantelu, mutta ei se ole mikään must jos sen tekisi vain tyydyttääkseen pakkiksen kyykky&veto yhdistystä :rolleyes:

Back
Ylös Bottom