Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Joo ihan samoilla linjoilla olen itsekin tuosta bulkkauksen hyödyistä natuna, sekä voiman- että lihasmassan suhteen. Varmasti osatekijänä tehostunut insuliinin eritys, kun hiilaria on reilusti koneessa jatkuvasti. Lähtökohdat ollut aika samat mitä mulla, tosin ite oon 5cm lyhempi.

Onnea yritykseen, suoraan sanoen mun mielestä ei kyllä kovin lupaavalta kuulosta tuo kehitystahti, toki en mene tyrmäämään etteikö olisi mahdollista. Tohon pituuteen tarviit varmaan suht reilusti massaa, että on mahdollista kun irtiottokyky ei ole parasta a-luokkaa, sillon jos ne voiman lahjat olisi niin laihanakin poikana voi paljon nostaa. Minulla kuitenkin ylivoimasesti kivisin ja pisin matka oli 180 kilosta 200kiloon. Välillä jo tuli epäusko pääsenkö "maaliin", koskaan kun tuo tavoite venyi ja venyi. Jossain vaiheessa olisi tullut varmaan sitten se tilanne, ettei siihen pääse ollenkaan. Onneksi ei tullut kuitenkaan. 160-170 kiloon pääsin vielä aika helposti ja melko nopeasti sen jälkeen kun laitoin ruokavalion ja treenit paremmalle mallille. Mä oon kans voimabodaillut ja penkkiin omanlaisensa korkean insentiteetin voimaohjelma kerran viikkoon progression säilyttämiseksi. Sillä ohjelmalla tulin 140-> 200.

Pitäshän sulla nyt 145kg ainakin nousta tolla 4x132,5kg sarjalla.

Joo ei se hyvältä kuulosta. Toisaalta jos miettii, että oon yli 3,5 kertaistanu mun penkkimaksimin, niin sehän on esimerkiksi enemmän kuin sulla ja kuulostaa tosi hyvältä, mutta kun ne lähtökohdat oli mitä oli, niin ei parane hyppia riemusta.

Tavotteet (penkki 200kg, mave 300kg, kyykky 300kg) on asetettu semmosella nuoruuden tietämättömyydellä vuosia sitten ja mitä tavotteita ne olis jos niitä rupeis pudottamaan, eli noihin tähtään ja aika näyttää mihin pystyn. Massaa tosiaankin tarvii saaha helvetisti, että tommosista tuloksista voi edes haaveilla. Tällä hetkellä syön 4100-4500kcal päivässä tosi puhtaasti. Paljoa enempää ei kyllä napa vetäiskään, eli täytyy jossain välissä alkaa taas sikaileen.

P.S. Helkkarin kovat tulokset ja kehitys sulla! Ei parane sunkaan yrittämistä lopettaa. Sulla on niin monta tehokasta treenivuotta vielä kuitenkin edessä!

Niin olisi iän puolesta aikaa vielä, mutta tuosta 200kg natuna ketjusta voit lukea mitkä suunnitelmat on, en pysty pitkään edes tällä tasolla panostamaan tähän salitouhuun. Herkästi tippuu sitten mulla noi voimatasot. Korkeen intensiteetin* penkkiohjelma, oli kirjotusvirheitä tohon edellispostiin eksynyt.

Joo kovat tavotteet oot laittanu, mutta eihän sitä kehity jos ei tavoittele mitään! Itsellä mavessa voisi olla ehkä jonkunnäköset saumat vetää 300kg jos siihen keskittyisi täysillä, kyykystä tuskin tulisin 200kg koskaan syvältä ottamaan.

Aivan aivan. Mulla mave max kohtuullinen 230kg, eli se lienee realistisin noista tavoitteista, siihen tuntuu olevan eniten lahjoja, jos nyt semmosia mihinkään on. Penkkiin kun vertaa maven treenimääriä, niin on mavetreenejä tullu tehtyä murto-osa siitä mitä penkkiä. Kyykky jossain 200kg tienoilla ehkä.

- - - Updated - - -

Mave max siis 240kg.

Laitetaas videota välillä... Paussi-penkkipunnerruksessa oli dieetin viimeinen 3 x 5 treeni ja taas tuli nousujohteisuutta. Lokakuussa aloitin kevyesti 120kg, marraskuussa 122½kg, nyt joulukuussa 125kg. Tammikuussa 127½kg ei pitäisi tuottaa ongelmia, koska silloin syömiset on taas jo kulutusta vastaavalla tasolla. Ja sama tahti kun jatkuu, niin 2014 joulukuussa 3 x 5 nousee jo 155kg (ja tämä on varma juttu, koska on tieteellisesti laskettu) :D

En tiedä voiko penkkaamista sanoa kauniiksi, mutta tuosta tekis mieli sanoa niin. Teet kuussa yhden 3x5 penkkitreenin ja muuten punnerruksien variaatioita?

Oletko harjoittanut tuon kaaren venytyksillä ja liikkuvuus- harjoitteilla, vai onko tuo ranka muuten vaan noin taipuisa?

En ole ikinä erikseen nimenomaan kaaren kannalta mitään liikkuvuustreeniä tehnyt. Selkä noin muutoin on kyllä aina ollut erityishuomion kohteena mitä lihashuoltoon tulee... venyttelyä, putkirullausta, hierontaa. Ja kyllä minä olettaisin, että kun vaan tarpeeks kauan penkkaa niin kai se kaarenkin ottaminen kehittyy siinä missä tekniikka muutenkin.

En tiedä voiko penkkaamista sanoa kauniiksi, mutta tuosta tekis mieli sanoa niin. Teet kuussa yhden 3x5 penkkitreenin ja muuten punnerruksien variaatioita?

Yksi penkkipunnerustreeni viikossa
1. viikko: 3 x 5
2. viikko: 4 x 4
3. viikko: 5 x 3
4. viikko: kevyt (ei penkkiä)

Ja sitten viikossa on toinen punnerrustreeni, missä pääliikkeenä joku muu kuin penkkipunnerrus.
...viime kierron se oli pystypunnerrus ja tämän hetkisessä tulee olemaan dippi.

[video=youtube_share;fW0vdXrpS6k]http://youtu.be/fW0vdXrpS6k[/video]

Siinä ois ensimmäinen kerta kun riveä kunnolla kokeilin. Miltäs tuo näyttää ? Räjähtävyyttä ainakin puuttuu vielä selvästi, painotkin sen verran pienet että nousi pelkillä käsillä aika hyvin tuonne ylös ja sitten oli paljon aikaa mennä alas. Mutta sanokaapas mielipiteitä kokeneemmat! :thumbs:

Ensimmäiseksi kerraksi varsin mallikasta rinnallevetoa.

Alkuasento hyvä, tanko liikkuu vartalon lähellä, kyynärpäät eteen, kyykky hyvä.

Suurin yksittäinen kehityskohde mielestäni ajoituksen kanssa eli nyt se tangon rinnalle vienti ja siitä kyykkyyn lähtö on, kun hidastetusta filmistä. Tosin se saattaa ainakin osittain korjaantua sillä, että pistät hieman lisää painoa tankoon, koska varaa on!

Joo, tuossa tovin tekemisessä suurin ongelma on raudan vähyys. Kakkosveto jää pois kun sitä ei edes tarvi. Sinänsä hyvännäköstä koska tangon liikerata on järkevä, vedät epäkkäillä ja otat tangon olkapäille.

Itse opettelin riven california strengthin how to clean-videoiden avulla ja kuvaten omia suorituksia. Itselle on iskostunut päähän: "polvet - lantio - rykäsy - alle". Eli lattiasta liikkeelle jaloilla, ei ojenneta polvia kokonaan vaan tangon polvien yli tultua ojennetaan lantiota. Kun tanko on tullut siihen sweet spottiin joka pikkuhiljaa löytyy, koko kropalla (ei käsivarsilla) helvetin väkivaltanen ojennus ylöspäin ja äkkiä alle lyöden kyynärpäät ylös. Sormilukolla kädet ovat aikalailla rentoina koko liikkeen ajan. Kakkosvedossa, jota kutsun rykäisyksi, ei pidä keskittyä hyppäämiseen vaan siihen että kaikki energia menee siihen tankoon. Tavallaan kuin hyppäisi niin kovaa kuin pystyy, mutta keskittyy pitämään silti jalat lattiassa.

Tämä siis on täysin minun oma käsitykseni liikkeestä. Joku painonnostaja saattaa olla eri mieltä.

g3bzmxix.gif

Siinä oma raa'an riven ennätys 130 kilua. 135kg tuli myös rinnalle mutten saanut lukittua.
Ikää justiin 19v ja neljäs vuosi reenausta menossa. Mielipiteitä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo kiitos, testaan ensi treenissä lähteä lisäämään tuota painoa pikkuhiljaa siihen asti että alkaa tuntua selvästi raskaalta, ja otan sitten uuden videon tänne :)

Lauantain kisaan kävin alotuspainot ottamassa tänään:

Omapaino 81.3kg.

Treenaaminen on kivaa, muttei niin kivaa kuin piereminen ja kakkaaminen.

[video=youtube_share;fW0vdXrpS6k]http://youtu.be/fW0vdXrpS6k[/video]

Siinä ois ensimmäinen kerta kun riveä kunnolla kokeilin. Miltäs tuo näyttää ? Räjähtävyyttä ainakin puuttuu vielä selvästi, painotkin sen verran pienet että nousi pelkillä käsillä aika hyvin tuonne ylös ja sitten oli paljon aikaa mennä alas. Mutta sanokaapas mielipiteitä kokeneemmat! :thumbs:

Joo tuossa niin kevyt paino, ettei voi hirveästi antaa palautetta. Rivetekniikan näkee sitten kun siihen massaan täytyy oikeasti laittaa tehoja. Sama homma on tuon kyykkyyn menemisen kanssa, tuossahan se jää nyt täysin turhaksi eli mennään kyykkyyn painot olkapäillä sen sijaan että mentäisiin kyykkyyn jotta saataisiin painot olkapäille. Siis ei tuo tosiaan huonolta näytä, mutta kuten sanottua niin noin kevyestä suorituksesta on vaikea antaa kommentteja. Rivenkin oppii ainoastaan itse tekemällä ja harjoittelemalla, hermoston kehittymistä ja liikeratojen iskostumista lihasmuistiin kun ei saa välitettyä ruudun ja verkkokalvojen kautta lihaksiin. Totta kai on järkevää vähän katsella tekniikkavideoita/kuvata omaa nostamista, jotta osaa ohjata harjoittelua/tekniikkaa oikeaan suuntaan, mutta "kentällä" se oppiminen lopulta tapahtuu. Itsellä auttoi tekniikan opettelussa (varsinkiin kyykkyyn tehtynä) ns. clean pull, clean -kompleksi (Teaching the Power Clean with the "clean pull, clean" complex - YouTube). Tuossa jotenkin iskostui tehokkaasti se "oikeilla" lihaksilla vetäminen.

Tuossa vielä tekniikasta liiton sivuilta: Biomekaniikka - Painonnostoliitto. Kohta 3. on monelle varmaan se ongelmallisin (jos on tehty pelkkää mavea).
3. Loppuveto
Loppuveto alkaa tangon ohitettua polvet selän voimakkaalla
ojennuksella ja lantion eteen viennillä. Jalat koukistuvat uudestaan
polvien ja reisien siirtyessä tangon alle.

Siinä oma raa'an riven ennätys 130 kilua. 135kg tuli myös rinnalle mutten saanut lukittua.

Kova tulos tuolla treenitaustalla...Tekniikka ei kylläkään oppikirjasta.

Jos puhutaan harrastelijoista, nää vedot raakana/ilman tekniikkaa on melkeen jopa siistimpiä kuin tekniset suoritukset. Tuossa puhuu raaka voima. :thumbs:

Vähä salipenkkiä, oli tarkoitus tehdä 5 toistoa vaan niinku kuvasta näkyy, jäi tekemättä.

Back
Ylös Bottom