Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Laitetaas videota välillä... Paussi-penkkipunnerruksessa oli dieetin viimeinen 3 x 5 treeni ja taas tuli nousujohteisuutta. Lokakuussa aloitin kevyesti 120kg, marraskuussa 122½kg, nyt joulukuussa 125kg. Tammikuussa 127½kg ei pitäisi tuottaa ongelmia, koska silloin syömiset on taas jo kulutusta vastaavalla tasolla. Ja sama tahti kun jatkuu, niin 2014 joulukuussa 3 x 5 nousee jo 155kg (ja tämä on varma juttu, koska on tieteellisesti laskettu) :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
T-101 tekniikkaa ei voine parantaa, vakaata työskentelyä näyttää olevan. -Ei mitään poikasten räpellystä vaan ottaa varttuneen miehen varmoin ottein.

T-101 tekniikkaa ei voine parantaa, vakaata työskentelyä näyttää olevan. -Ei mitään poikasten räpellystä vaan ottaa varttuneen miehen varmoin ottein.

Virttyneen miehen otteita :) Kyllä siinä vähän huojumista on, mutta se johtuu siitä, että tuo kyseinen penkki on tavallista kapeampi ja jalatkin ovat tosi kapealla. Tuossa kun tottuu tekemään, niin normi/kisalevyisellä penkillä jalat vähän leveämmällä kun nostaa, niin se tuntuu yhtä vakaalta kun sängyssä makais.

Kauheet on kaaret. Näyttää vyön kanssa kuin selkäranka katkeis :D tai sitten tuo vyö tekee illuusion.

Ei ole illuusio, kaari on korkea. Siinä ja siinä, että onko vähän turhankin voimakas kaari, mutta minkäs teet kun jotenkin täytyy pitkiä käsiä kompensoida. Tuon korkeampaa kaarta ei ainakaan parane (minun) ottaa ja nytkään ei tarvi ihmetellä jos/kun alaselkä vähän rasittuneelta tuntuu. Vyö on päällä nimenomaan kaarta rajoittamassa, koska ilman sitä pääsisin vielä enemmän mutkalle ja se laittaisi jo liikaa rasitusta / riskiä alaseläle.

Morjes,

Saisko taas kommenttia kyykkytekniikasta? Olen opetellut kyykkyä taka-akselipainotteisempana, kun oli niin kovia polvivaivoja vielä pari kk sitten takaperin, ettei kehonpainokyykkykään onnistunut...
Syvyyttä pitäisi kai vielä saada aavistus enemmän, mutta sitten tulee vastaan alaselän pyöristyminen. Lisää liikkuvuutta?

https://www.dropbox.com/s/rs4xo34m00pjcmo/kyykky 9_12.mp4 Vyöstä ei tässä sarjassa ollut kyllä mitään hyötyä, kun oli liian iso...

Thänks!

Ei ole illuusio, kaari on korkea. Siinä ja siinä, että onko vähän turhankin voimakas kaari, mutta minkäs teet kun jotenkin täytyy pitkiä käsiä kompensoida. Tuon korkeampaa kaarta ei ainakaan parane (minun) ottaa ja nytkään ei tarvi ihmetellä jos/kun alaselkä vähän rasittuneelta tuntuu. Vyö on päällä nimenomaan kaarta rajoittamassa, koska ilman sitä pääsisin vielä enemmän mutkalle ja se laittaisi jo liikaa rasitusta / riskiä alaseläle.

Oletko harjoittanut tuon kaaren venytyksillä ja liikkuvuus- harjoitteilla, vai onko tuo ranka muuten vaan noin taipuisa?

Ei taida niille epäilijöille olla väliä onko testattu vai ei. Eikä millään muullakaan, jos joku on päättänyt että rautaa X kukaan ei voi natuna nostaa, niin sitä mielipidettä ei tunnu mikään kääntävän. Haters gonna hate! Siltä se ainakin pakkiksella vaikuttaa. Vieläkun uskosivat, että minä en mikään lahjakkuus ole tähän voimailutouhuun, huippulahjakkuudet pääsee samaan ja yli aika paljon helpommin, niitäkin kun löytyy. Ja täysin natuna. ;) Itselle pääasia että tiedän oman tilanteeni ja taustani. ADT-soppari ollut jatkuvasti voimassa 2009 vuodesta tähän päivään, ja on ainakin vuoden loppuun, katsoo sitten jatkanko vielä kisaamista penkissä vai siirrynkö pelkästään harrastebodailijaksi. Minulle sillä oli todellakin väliä että omin avuin saavutin tuon "rajapyykin" jonka tavoitteeksi olin vajaa pari vuotta sitten asettanut, sillon vasta aloin uskomaan sen olevan mahdollista kun 180 olin nostanut.

Ja näille roinaukoille jotka pitää 200kg kohtalaisena/hyvänä penkkituloksena steroideilla niin ei voi kun pudistaa päätä, itse en kyllä pidä semmoista suoraan sanoen juuri minään, jos ei 75kilonen ukko ole sitä nostanut sitten. Arvostan niitä tuloksia voimailutuloksia enemmän mihin on omin lahjoin päästy. Sääliksi käy tällekin palstalle kirjottelevia ipf-huippuja/maajoukkuenostajia, aina heillä on oma epäilijäjoukkonsa täällä. Voima on pitkälti geneettistä, jos huipputasolle mennään.

Käys nyppäsee toi sun 200 penkki kisoissa. 180 saat tolla tekniikalla. Ei sen puoleen kova suoritus sekin mun mielestä.

Joo ei mulla oo koskaan ollut oikeestaan eroa ipf-kisapenkissä ja rumassa salipenkissä. 2,5kg-5kg. Johtunee siitä että rinnaltalähtö ei ole koskaan ongelma, vaan loppuojennus. 195 oli saliennätys ennenkä nostin kisoissa sen 192,5. Päivän kunto vaan heittelee paljon suuntaan jos toiseen. Ja tuo 200 oli 6 sarjan jälkeen otettu, väsyneen miehen nosto. Hyvänä päivänä tulisi kisatyylilläkin, ainakin uskon niin. 7,5kg sarjapainot noussut tuosta 192,5 kisanostosta.

Salipenkin otan tyylillä rintaan ja suorille käsille, turha sitä on kaunistella kun kisoissa ei ole ongelmia nostaa merkeistä ja perse penkissä. Ihan kohalleen ei siis osunut tuo Reenari90:n veikkaus.

Joo ei mulla oo koskaan ollut oikeestaan eroa ipf-kisapenkissä ja rumassa salipenkissä. 2,5kg-5kg. Johtunee siitä että rinnaltalähtö ei ole koskaan ongelma, vaan loppuojennus. 195 oli saliennätys ennenkä nostin kisoissa sen 192,5. Päivän kunto vaan heittelee paljon suuntaan jos toiseen. Ja tuo 200 oli 6 sarjan jälkeen otettu, väsyneen miehen nosto. Hyvänä päivänä tulisi kisatyylilläkin, ainakin uskon niin. 7,5kg sarjapainot noussut tuosta 192,5 kisanostosta.

Salipenkin otan tyylillä rintaan ja suorille käsille, turha sitä on kaunistella kun kisoissa ei ole ongelmia nostaa merkeistä ja perse penkissä. Ihan kohalleen ei siis osunut tuo Reenari90:n veikkaus.

Paljon sulla on ikää? todella kova nosto, itselläki pitkäaikainen tavoite nostaa tuo parisataa. Kyllä sai taas motivaatiota omiin penkkireeneihin :puntti:

23v8kk . Hyvä jos motivoi, eikun tavoitetta kohti vaan! "Kaikki" on mahdollista jos on pitkäjänteinen ja vie panostuksen äärimmilleen. 3 vuotta sitten nostin 140-145 kiloa salityylillä. Ja 21 vuotta täytettyäni tai vähän sen jälkeen 165kg. Mikään luonnonlahjakkuus en ole, salillakäynnin aloitin 2006 syystalvella.

2010 keväällä/kesällä kun armeijan suoritin loppuun, niin kuihduin 68 kiloiseksi, joka on tähän ruumiinrakenteeseen kyllä jo alipainon rajamailla. Ja penkistä meni 105 kiloa. Sanomattakin selvää, että aika toivottomalta sillon tuntui salihommien suhteen, mutta kohtuu hyvän nousun sai siitä tehtyä 3,5 vuodessa kuitenkin. Luulen että jotkut olisi siinä vaiheessa heittäneet jo pyyhkeen kehään.

Ite treenannu vuodesta 2004 ja silloin penkistä nousi 40kg. Nyt 140kg ja aivan helvetisti on hommaa tehty ton eteen vaikka ite sanonkin. Vaikket mikään superlahjakkuus olisikaan, niin asiat vois olla huonomminkin...

Lopeta jo hyvä mies tuo "oon lahjaton paska" -meininki. :D

Joo aivan heikkogeenisin voiman suhteen ei voi olla, kyllä tietysti on paljon porukkaa joilla rajat tulee vastaan aiemminkin sama miten hommaa tekee. Ja lähtötasokin voi olla heikompi kuin 70kg, mitä se itsellä penkissä oli; 2.asteen koulutuksessa olin jo sillon . Tosin olihan sitä yläasteen liikuntatunneilla muutaman kerran penkkiä kokeiltu ennen sitä. Mutta en kyllä myöskään lahjakas ole, muutaman treenivuoden jälkeen olin laihempi ja heikompi kuin treenikaverini yleensä. Ns. voimageenejä ei ole, mitä tällä foorumilla esimerkiksi Nurmikson tai Thompzon omaa. Ja moni muu...

Reenasin kuitenkin 9kuukautta että 100kg meni penkissä ensimmäisen kerran, moni voimageeninen ukko ottaisi sen ensiyrittämällä tai lähes alkuun, jos on edes 16-18v aloittaessaan. Yläasteella penkkasin 9-luokalla 67kg, sillon oli muuta urheilutaustaa. Tuntemani mm-tasolla pärjänneet varustenostajat otti jo yläasteella pitkälti yli 100kg penkistä, kaverini 60-kiloisena jopa 125kg sillon.

Turhahan noita geenejä on liikaa spekuloida, niillä korteilla jokaisen mentävä mitä annettu. Oon vaan yksi esimerkki että keskinkertaisilla lahjoilla pitkäjänteisellä panostuksella voi kohtuullisiin voima-arvoihin päästä, esimerkiksi tuon penkin suhteen. 200kg ei lahjakkaalle painavalle natulle ole mikään haamuraja, mulle se on.

Ite treenannu vuodesta 2004 ja silloin penkistä nousi 40kg. Nyt 140kg ja aivan helvetisti on hommaa tehty ton eteen vaikka ite sanonkin. Vaikket mikään superlahjakkuus olisikaan, niin asiat vois olla huonomminkin...

Hyvä nousu kuitenkin lähtötilanteeseen, vaikka lukuisia vuosia olet töitä tehnytkin. Kuinka paljon kehonpaino noussut alkuajoista? Itellä enimmillään ollut 45kg enemmän paino kun oli alottaessa, bulkkaamalla tuli vasta tota voimaa enemmälti. Kisatulokset mulla näyttää parhaat olleen tasan 90 kilosena raakapenkissä 140, 93 kilosena 155kg, 102 kilosena 170, 106 kilosena 182,5 ja 110 kiloisena 192,5.

Hyvä nousu kuitenkin lähtötilanteeseen, vaikka lukuisia vuosia olet töitä tehnytkin. Kuinka paljon kehonpaino noussut alkuajoista? Itellä enimmillään ollut 45kg enemmän paino kun oli alottaessa, bulkkaamalla tuli vasta tota voimaa enemmälti. Kisatulokset mulla näyttää parhaat olleen tasan 90 kilosena raakapenkissä 140, 93 kilosena 155kg, 102 kilosena 170, 106 kilosena 182,5 ja 110 kiloisena 192,5.

Paino oli aloittaessa öbaut 65kg ja rasvaa ei juurikaan. Pituutta 185cm. Parhaillaan bulkkaamalla aamupaino ollut 100kg, joka tuntuu olevan ainoa keino saada lihasmassaa tai kehittyä ylipäätään. Tällä hetkellä paino 91-93kg ja ylöspäin taas menossa. Sikäli mikäli mun laskut pitää paikkaansa oon mun ''treeniuran'' aikana saanu 16-18kg lihasta. Penkkikunto tällä hetkellä pitäis olla ennätyslukemissa. 132kg tuli 4 toistoa just äsken (perse kyllä nous viimesessä). Penkkiä oon treenannu aina voimanhakuisesti ja käyny kaikki maailiman penkkiohjelmat läpi. Penkki aina ollu mun lempiliike. Tappavan tasasen hitaasti se sieltä on noussutkin ei oikeestaan voi sanoa, että yhtään kunnon pyrähdystä olis edes ollut. 200kg on tavoite joskus, todennäköisesti 10 vuoden päästä.

Back
Ylös Bottom