Tanhuvaaran urheiluopistolla

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

T-101 tekniikkaa ei voine parantaa, vakaata työskentelyä näyttää olevan. -Ei mitään poikasten räpellystä vaan ottaa varttuneen miehen varmoin ottein.
Kyllä siinä vähän huojumista on, mutta se johtuu siitä, että tuo kyseinen penkki on tavallista kapeampi ja jalatkin ovat tosi kapealla. Tuossa kun tottuu tekemään, niin normi/kisalevyisellä penkillä jalat vähän leveämmällä kun nostaa, niin se tuntuu yhtä vakaalta kun sängyssä makais.Kauheet on kaaret. Näyttää vyön kanssa kuin selkäranka katkeis :D tai sitten tuo vyö tekee illuusion.
Ei ole illuusio, kaari on korkea. Siinä ja siinä, että onko vähän turhankin voimakas kaari, mutta minkäs teet kun jotenkin täytyy pitkiä käsiä kompensoida. Tuon korkeampaa kaarta ei ainakaan parane (minun) ottaa ja nytkään ei tarvi ihmetellä jos/kun alaselkä vähän rasittuneelta tuntuu. Vyö on päällä nimenomaan kaarta rajoittamassa, koska ilman sitä pääsisin vielä enemmän mutkalle ja se laittaisi jo liikaa rasitusta / riskiä alaseläle.
Ei taida niille epäilijöille olla väliä onko testattu vai ei. Eikä millään muullakaan, jos joku on päättänyt että rautaa X kukaan ei voi natuna nostaa, niin sitä mielipidettä ei tunnu mikään kääntävän. Haters gonna hate! Siltä se ainakin pakkiksella vaikuttaa. Vieläkun uskosivat, että minä en mikään lahjakkuus ole tähän voimailutouhuun, huippulahjakkuudet pääsee samaan ja yli aika paljon helpommin, niitäkin kun löytyy. Ja täysin natuna. ;) Itselle pääasia että tiedän oman tilanteeni ja taustani. ADT-soppari ollut jatkuvasti voimassa 2009 vuodesta tähän päivään, ja on ainakin vuoden loppuun, katsoo sitten jatkanko vielä kisaamista penkissä vai siirrynkö pelkästään harrastebodailijaksi. Minulle sillä oli todellakin väliä että omin avuin saavutin tuon "rajapyykin" jonka tavoitteeksi olin vajaa pari vuotta sitten asettanut, sillon vasta aloin uskomaan sen olevan mahdollista kun 180 olin nostanut.
Ja näille roinaukoille jotka pitää 200kg kohtalaisena/hyvänä penkkituloksena steroideilla niin ei voi kun pudistaa päätä, itse en kyllä pidä semmoista suoraan sanoen juuri minään, jos ei 75kilonen ukko ole sitä nostanut sitten. Arvostan niitä tuloksia voimailutuloksia enemmän mihin on omin lahjoin päästy. Sääliksi käy tällekin palstalle kirjottelevia ipf-huippuja/maajoukkuenostajia, aina heillä on oma epäilijäjoukkonsa täällä. Voima on pitkälti geneettistä, jos huipputasolle mennään.
192,5kg otti kisoissa muutama viikko sitten.Käys nyppäsee toi sun 200 penkki kisoissa. 180 saat tolla tekniikalla. Ei sen puoleen kova suoritus sekin mun mielestä.
Joo ei mulla oo koskaan ollut oikeestaan eroa ipf-kisapenkissä ja rumassa salipenkissä. 2,5kg-5kg. Johtunee siitä että rinnaltalähtö ei ole koskaan ongelma, vaan loppuojennus. 195 oli saliennätys ennenkä nostin kisoissa sen 192,5. Päivän kunto vaan heittelee paljon suuntaan jos toiseen. Ja tuo 200 oli 6 sarjan jälkeen otettu, väsyneen miehen nosto. Hyvänä päivänä tulisi kisatyylilläkin, ainakin uskon niin. 7,5kg sarjapainot noussut tuosta 192,5 kisanostosta.
Salipenkin otan tyylillä rintaan ja suorille käsille, turha sitä on kaunistella kun kisoissa ei ole ongelmia nostaa merkeistä ja perse penkissä. Ihan kohalleen ei siis osunut tuo Reenari90:n veikkaus.

Lopeta jo hyvä mies tuo "oon lahjaton paska" -meininki. :D
Lopeta jo hyvä mies tuo "oon lahjaton paska" -meininki. :D
Ite treenannu vuodesta 2004 ja silloin penkistä nousi 40kg. Nyt 140kg ja aivan helvetisti on hommaa tehty ton eteen vaikka ite sanonkin. Vaikket mikään superlahjakkuus olisikaan, niin asiat vois olla huonomminkin...
Hyvä nousu kuitenkin lähtötilanteeseen, vaikka lukuisia vuosia olet töitä tehnytkin. Kuinka paljon kehonpaino noussut alkuajoista? Itellä enimmillään ollut 45kg enemmän paino kun oli alottaessa, bulkkaamalla tuli vasta tota voimaa enemmälti. Kisatulokset mulla näyttää parhaat olleen tasan 90 kilosena raakapenkissä 140, 93 kilosena 155kg, 102 kilosena 170, 106 kilosena 182,5 ja 110 kiloisena 192,5.