Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

En osaa kyykätä ja olen heikko.

Näyttää siltä, että olet kyykyssäsi ottanut elementtejä high bar ja low bar kyykystä. Tankoa pidät ylhäällä, mutta jalat ovat aika leveällä ja pusket polvia ulospäin korostetun paljon.
Samalla lantiosi pysyy kokoajan aika samassa linjassa, näyttäisi ettet "istu taakse". Kyykky ei näytä järin luonnolliselta, vaan siltä että siitä puuttuu hip drive ja polvet liikkuvat tuohon
suoritustekniikkaan nähden liian eteen -> etureidet tekevät kaiken työn. Voi toki olla että kuvakulma hämää ja sinulla on pitkät raajat. Minun mielestäni voisit kokeilla levittää päkiöitä vähemmän
ja istua kunnolla taakse. Nilkan liikkuvuus näyttäisi olevan vallan riittävä, samoin nivusten, mutta miten lonkka muuten pyöristyykö alaselkä jos menet tuosta alemmas? Onko takareisissä ja pakaroissa kireyttä?

Selkäsi pysyy kyykyssä hyvin suorassa eikä alaselkä pyöristy alhaallakaan. Tuo polvien ulos puskeminen on muuten oikein, mutta nyt tuo näyttää siltä, että painat jalat pois altasi (niiden väliin pitääkin istua,
mutta tuossa on vähän sellaista sammakkomaista näköä). Käsien asennosta voisi kuvitella ettei selkäsi ole tiukkana.

Näistä kahdesta videosta voisi olla apua.

How To Squat With Perfect Form - YouTube
Which Squat Form Is Best For You? High Bar Olympic vs Low Bar Powerlifting Squat - YouTube

Kiitos vastauksesta! Olen kokeillut kyykkäilyä kummallakin tyylillä, high bar ja low bar joten voi hyvinkin olla että olen nämä päässäni kivasti yhdistänyt...
Olen 177cm pitkä joten ei ne raajat kovin pitkät ole, ihan normaalit..
Takareisi ja pakara osasto on aina ollut itselleni ongelmallinen, toidella kireät aina! Yritän kyllä venytellä mutta selvästi siis liian vähän, tämä varmasti vaikuttaa tekniikkaan...
Tsekkailin videot ja uusia vinkkejä tuli ainakin tuohon käsien asentoon, olen aina luullut että pitää olla kyynerpäät ylhäällä oikeaan tekniikkaan.. Kokeilen myös kapeempaa asentoa jaloille ja kokeillaan ensi kykky treeneissä josko saataisiin hommaan enemmän järkeä ettei näytetä enään sammakolta! :)

Torstaina kävin vetämässä 12x1x192,5kg ilman vyötä ja 30 sekunnin palautuksilla. Siihen päälle kyykky 6x2x160kg, joista kolme ekaa sarjaa ilman vyötä ja jullea ilman vyötä 5x130, 140, 150. Eli keskikroppa oli tänään vielä jokseenkin väsynyt, mutta ihan hyvin kulki. Tässä 6x5x160kg treenin neljäs sarja ja hangbar penkin 1x140kg, jossa alhaalla on -30kg. BW: hitusen alle 87kg ja ikää 20v.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
hhms.. jos toi mave olis jonku muun jampan esim. 190kg veto , ni kaikki olis huutamassa "rikot ittes tolla tekniikalla, selkä ihan pyöreenä!!1"

.
.
.
.
.
.
.
.
.
:confused::confused:

hhms.. jos toi mave olis jonku muun jampan esim. 190kg veto , ni kaikki olis huutamassa "rikot ittes tolla tekniikalla, selkä ihan pyöreenä!!1"

Näin se vaan menee että sun painoissa on vielä syytä pysyy paketti puhtaammin nipus ku Tompsonilla omissaan. Ton tason vetäjä osaa vetää, ja paikat kestää paremmin koska taustatyötä on "vähä" enempi ku jollain alottelijoilla, ja Tompzoon tuntee kyllä kroppansa ja tekniikkansa eli älä oo yhtään huolissas

Back
Ylös Bottom