Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

^Asia meininki!

Box:n korkeus vähän ihmetytti, mikä siinä oli ideana että se oli noin korkea?

Mitä korkeampi boxi, sitä räjähtävämpi lähtö. Toi on boxin peruskorkeus mitä oon pitäny. Eli boxi +25kg lätty, jos haluun korkeemman ni isken 25kg tilalle 50kg lätyn, ja matalalta taas sitten pelkällä boxilla.

Potailukyykkyä. Tokan viikon deload 2-jakoisella ohjelmalla. Kevyet painot, toistomäärät kasvaa, dieetti mielessä.

Ps. Sleevet polvissa, ei siteet.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä korkeampi boxi, sitä räjähtävämpi lähtö. Toi on boxin peruskorkeus mitä oon pitäny. Eli boxi +25kg lätty, jos haluun korkeemman ni isken 25kg tilalle 50kg lätyn, ja matalalta taas sitten pelkällä boxilla.
Jos tutkiaan asiaa voimanoston kannalta eli halutaan kehittää sitä mittakyykkyä paremmaksi niin en kyllä näe tuossa mitään järkeä. Siitä kannattaa lukea artikkeli jonka on kirjoittanut ihminen joka oikeasti tietää voimaharjoittelusta http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=2265
Katotaan nyt kuinka kauan tämä linkki täällä saa olla...

Edit: räjähtävää- ja pikavoimaa kun tehdään vaihdetaan kuorman määrää, ei liikerataa.

Jos tutkiaan asiaa voimanoston kannalta eli halutaan kehittää sitä mittakyykkyä paremmaksi niin en kyllä näe tuossa mitään järkeä. Siitä kannattaa lukea artikkeli jonka on kirjoittanut ihminen joka oikeasti tietää voimaharjoittelusta http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=2265

Edit: räjähtävää- ja pikavoimaa kun tehdään vaihdetaan kuorman määrää, ei liikerataa.

Nuo voimaharjoittelun abc artikkelit kannattaisi jokaisen lukea.

Potailukyykkyä. Tokan viikon deload 2-jakoisella ohjelmalla. Kevyet painot, toistomäärät kasvaa, dieetti mielessä.

Ps. Sleevet polvissa, ei siteet.

Ei pahalla tai mitään, mutta eikö toi ole huono kun perse dippaa loppuvaiheessa? Itsellä sama ongelma jonkatakia olen ollut kyykkäämättä vähän aikaan. Pitäskö antaa vaan mennä? Painot eivät kuitenkaan ole lähellekkään suuret. Mitä mieltä olet?

Ei pahalla tai mitään, mutta eikö toi ole huono kun perse dippaa loppuvaiheessa? Itsellä sama ongelma jonkatakia olen ollut kyykkäämättä vähän aikaan. Pitäskö antaa vaan mennä? Painot eivät kuitenkaan ole lähellekkään suuret. Mitä mieltä olet?

Eipä tuo mitään suurta ole. Englannin kielessä on tuolle kuvaava termi buttwink ja ilmiö on täysin turvallinen.

Liikkuvuuden ollessa riittävä, päästään syvään kyykkyasentoon niin että lantio kääntyy hieman taaksepäin ja lanneranka suoristuu ala-asennossa mutta ei pyöristy. Tämä pieni lannerangan oikeneminen on tärkeä osa liikettä koska se aktivoi selkärangan ojentajalihasten (erector spinae) lisäksi lannerangan syvät lihakset ja avaa rinta- ja lannerangan lihaskireyksien yhteydessä lukkiutuneita fasettiniveliä jotka kontrolloivat rinta- ja lannerangan nikamien kierto-, sivutaivutus-, fleksio- ja ekstensioliikettä, eli samassa liikkeessä selkärankaa mobilisoiva ja lihaksia pumppaava vaikutus. Lannerangan oikenemisen liikelaajuus vaihtelee huomattavasti johtuen lannerangan kaaren yksilöllisistä eroista. Lannerangan oikeneminen on helposti havaittavissa kun katsoo harjoitteen suoritusta takaa tai sivulta.

http://www.liikuntapalvelut.net/tayskyykky.html

Juu ei toi vielä ole mitenkään vaarallista. Jos tuosta enemmän dippaa perse niin sitten ylätakareiden liikkuvuutta lisää ja ehkä kyykätessä polvia enempi sivuille. Hyviä peruskyykkyjä oli.

Teoria on teoriaa, mä treenaan sillä mikä on mulle toiminu käytännössä. Mun tyyli on videoida mun nostoja, ja sillätapaa treenata sitä heikkoa kohtaa nostossa. Mulla ei ole mikään ihanne vartalo voimanostoon. Liikaa pituutta, 188cm. Ja pitkät jalat. Veto on ehkä ollut kaikista ongelmallisinta. Nyt oon pikku hiljaa löytänyt juuri tolla tyylillä(videoin nostot)oikean tekniikan ja treeni tyylin. Viime pk- ja voimakauden (n. 12vkoa) lopuksi sain vedon maksimia nostettua Dieetillä n. 15kg. Mikä on mun mielestä hyvä suoritus. Ja kun kyykystä puhutaan niin ongelma tulee siinä kohtaa ku pohjilta työnnetään ylöspäin ja pitkät jalat alkaa ojentua, niin sitä niin sanottua ''munat eteen'' vaihetta mun pitää työstää. Että ylävartalo pysyis nätisti kasassa. Ja siksi kyykkään boxilta, joka on sen korkuinen että kun boxille istuu, se on juuri se kohta mistä ongelma alue nostossa alkaa.

Jokainen nostaja on yksilö, ja IMO sen mukaan kannattaa treenata. Ei se välttämättä mulle toimi jos joku yli 10cm lyhyempi kaveri on treenannut vaikka jonkun oppaan tai kirjan mukaan, siis en tarkoita että se olisi jotenkin muka väärin. Vaan puhtaasti sen takia että oon niin pitkä ja välitykset on aivan eri luokkaa kuin jollain lyhyemmällä jantterilla. Itse panostan noston heikkoon kohtaan, ja sillä selvä.. Tulosta tulee. Joten... miksei?

Teoria on teoriaa, mä treenaan sillä mikä on mulle toiminu käytännössä. Mun tyyli on videoida mun nostoja, ja sillätapaa treenata sitä heikkoa kohtaa nostossa. Mulla ei ole mikään ihanne vartalo voimanostoon. Liikaa pituutta, 188cm. Ja pitkät jalat. Veto on ehkä ollut kaikista ongelmallisinta. Nyt oon pikku hiljaa löytänyt juuri tolla tyylillä(videoin nostot)oikean tekniikan ja treeni tyylin. Viime pk- ja voimakauden (n. 12vkoa) lopuksi sain vedon maksimia nostettua Dieetillä n. 15kg. Mikä on mun mielestä hyvä suoritus. Ja kun kyykystä puhutaan niin ongelma tulee siinä kohtaa ku pohjilta työnnetään ylöspäin ja pitkät jalat alkaa ojentua, niin sitä niin sanottua ''munat eteen'' vaihetta mun pitää työstää. Että ylävartalo pysyis nätisti kasassa. Ja siksi kyykkään boxilta, joka on sen korkuinen että kun boxille istuu, se on juuri se kohta mistä ongelma alue nostossa alkaa.

Jokainen nostaja on yksilö, ja IMO sen mukaan kannattaa treenata. Ei se välttämättä mulle toimi jos joku yli 10cm lyhyempi kaveri on treenannut vaikka jonkun oppaan tai kirjan mukaan, siis en tarkoita että se olisi jotenkin muka väärin. Vaan puhtaasti sen takia että oon niin pitkä ja välitykset on aivan eri luokkaa kuin jollain lyhyemmällä jantterilla. Itse panostan noston heikkoon kohtaan, ja sillä selvä.. Tulosta tulee. Joten... miksei?

No tämän mukaan sulla voisi toimia vetokumit/ketjut paremmin, joko yhdistettynä boxiin tai ilman boxia. Ei nyt tarvitse vetää hernettä nenään, kunhan heittelen ajatuksia

No tämän mukaan sulla voisi toimia vetokumit/ketjut paremmin, joko yhdistettynä boxiin tai ilman boxia. Ei nyt tarvitse vetää hernettä nenään, kunhan heittelen ajatuksia

Siis nyt käsitit väärin. En tietenkään vetäny hernettä nenään :) Anteeksi jos kirjoitusasu antoi niin ymmärtää. Ketjua käytän niin paljon kuin salilta löytyy, ja exposta pitäisi ostaa kumeja sitten lisää. Hyviä ja KOVIA treenejä sinne!

Pitkästä aikaa jotain videolle. Laatu ei ole hääppöinen mutta asia siitä varmaan selviää :)
Jalat oli hieman kireänä ja ne ihan viimeisemmät repimiset jätän aina pois selän takia.

[video=youtube_share;J1uMkonuDI8]http://youtu.be/J1uMkonuDI8[/video]

Tässäpä tämän illan treenistä vähän vetoa. Tammikuusta lähtien tehny vetoa säännöllisesti ja nyt alkaa jo pikkuhiljaa kulkemaan. Tammikuussa hikisesti 120kgllä kutosia, joten sarjapainoihin tullut hyvin kehitystä.

Kuvaaja pikkusen kämmäs kun oli tarkoitus kuvata kutonen, mutta video alkaa kun toinen toisto tippuu maahan....

Ja tässä tuon perään maaginen 200kgx1 ensimmäistä kertaa.

http://www.youtube.com/watch?v=MF8F1JiXoBQ&feature=plcp

Tekniikkaneuvoja ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Back
Ylös Bottom