Laitetaan taas bodareille jotain hyviä liikkeitä..
Nää on näitä videoita mitä mielellään kattelee. Jaksaa tämmönen perus punttijannukin kiinnostua voimistelusta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rivessä tuo ykkösveto tehdään kuten maastavetoa vältetään tehtävän eli jalat suoristuvat ensiksi ja selkä pysyy melkein samassa kulmassa noston ajan. Siten saadaan voimakas lantionlyönti kun ei olla tikku suorana yläasennossa liian aikaisin.
Eikai tämä nyt kovin yleinen tapa, saati sääntö ole? En monenkaan oppikirjamaisesti nostavan tiedä tuota käyttävän.
Siinä teknisesti hieno raaka rive hienolta mieheltä: http://www.youtube.com/watch?v=vXZt4PhdUns
), joten kaikki eivät teknisesti samaan pysty, varmaan välityksetkin ratkaisevat. Voisi tulla joku viisas tänne neuvomaan niin ei tarvitsisi arpoa 
Tässä on se tyyli mitä minulle on opetettu ja ainakin maastavetoon verrattuna melko erillainenEikös rinnan pitäisi kuitenkin olla ylhäällä? Eli suhtkoht ryhdikäs asento..
Potku vaiheessa se tanko palautetaan "oikealla" liike radalle, eli jos kaikki sitä ennen on tehty oiken niin tangon tulee kiertää sinne rinnalle eli rive ei kuulu tulla suoraa linjaa ylös.. Haluaisin kuitenkin kuulla perusteluja sille miksi tanko pitäis tönästä eteenpäin, koska se ei mun nähdäkseni ole ollenkaan fiksua jos yritetään saada mahdollisimman paljon rautaa
Katsoppa vielä tuosta salimin C&J http://www.youtube.com/watch?v=UI5EHuWfJPk potkun kuulee ja siitä voi päätellä että tanko kolahtaa aika mukavasti reisiin. Varmasti pystyt paremmalla tekniikalla nostaamaan selvästi enemmän koska tuo on hyvin kaukana taloudellisesta nostosta, ala harjoitelemaan potkua niin voi mielipide muuttua hyvin nopeasti.Mun mielestäni se tangon sahaaminen edestakas vaan aiheuttaa turhia vaatimuksia vastavoimille. Yks linkki netissä ei vielä saa mua vakuuttuneeksi, mutta kiinnostuneeksi ehkä. Aikomuksena on kyllä konsultoida useampaakin tietäjää asiasta ja tehdä sitten omat johtopäätökset.
Kiloja en varmasti saa paljoa lisää, koska etukyykky on parhaimmillaan ollut 130kg (teoriassa max 135) ja samoihin aikoihin tuli vedettyä 120kg rinnalle. En usko että tosta vois noiden liikkeiden väliset suhteet paljoa parantua.
Vaan perusteluja kaipaan edelleen, mutta en oleta niitä täältä saavani. Siinä Pyrros Dimasin videossa ei mun mielestäni oo läheskään noin selkeää tönäisyä. Ja onko toi nimenomainen nosto välttämättä Salimin parhaimmistoa.Katsoppa vielä tuosta salimin C&J http://www.youtube.com/watch?v=UI5EHuWfJPk potkun kuulee ja siitä voi päätellä että tanko kolahtaa aika mukavasti reisiin.
Onko näin? Mun tietääkseni ainakin suomalaisnostajilla on ihan selvä ero etukyykyn ja riven välillä ja täytyy sanoa että vaikea uskoa, että riven vaatiman ponnistuksen jälkeen heti perään olis voimaa nostaa oma etarimaksimi.Kyllä vaan voi suhteet tuostakin parantua, vaikka ihan hyviltä luvuilta näyttää. Sopivan pompun kun ottaa rivessä pohjilta niin tulee parhaimmillaan ylös tasan se minkä saa etukyykättyäkin. (Itsehän en aiheesta mitään väitä tietäväni, mitä nyt oon vähän lueskellut Pendlay Forumia ja artikkeleita.)
Onko näin? Mun tietääkseni ainakin suomalaisnostajilla on ihan selvä ero etukyykyn ja riven välillä ja täytyy sanoa että vaikea uskoa, että riven vaatiman ponnistuksen jälkeen heti perään olis voimaa nostaa oma etarimaksimi.