Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Rivessä tuo ykkösveto tehdään kuten maastavetoa vältetään tehtävän eli jalat suoristuvat ensiksi ja selkä pysyy melkein samassa kulmassa noston ajan. Siten saadaan voimakas lantionlyönti kun ei olla tikku suorana yläasennossa liian aikaisin.

Eikai tämä nyt kovin yleinen tapa, saati sääntö ole? En monenkaan oppikirjamaisesti nostavan tiedä tuota käyttävän.

Siinä teknisesti hieno raaka rive hienolta mieheltä: http://www.youtube.com/watch?v=vXZt4PhdUns

Eikai tämä nyt kovin yleinen tapa, saati sääntö ole? En monenkaan oppikirjamaisesti nostavan tiedä tuota käyttävän.

Siinä teknisesti hieno raaka rive hienolta mieheltä: http://www.youtube.com/watch?v=vXZt4PhdUns

Totta, mutta antaa sellaista mieli kuvaa miten liikettä kannattaa lähteä opettelemaan jotta pääsee eroon tuosta repäisempä-painot-pystysoutuna-tekniikasta eroon. Aikaisemmassa videossa oltiin vähän enemmän etukumarassa kuin Dimas tekee. Tosin Dimas on jumala ( :) ), joten kaikki eivät teknisesti samaan pysty, varmaan välityksetkin ratkaisevat. Voisi tulla joku viisas tänne neuvomaan niin ei tarvitsisi arpoa :)

Rinnallevedon ja maastavedon lähtöasento eroaa (oppikirjamaisesti) siten että rivessä selkä on huomattavasti enemmän kallistettuna eteen jotta saadaan tehoa siihen potkuun. Nostajissa on kuitenkin eroja ja jokaisen tarvii hakea se oma tehokkain nostomuoto, jollain se on vähän pystympi kuin toisilla mutta aluksi lähtisin tekemään oppikirjamaisesti koska siihen on helpompi tehdä terävä potku.

Eikös rinnan pitäisi kuitenkin olla ylhäällä? Eli suhtkoht ryhdikäs asento..

Eikös rinnan pitäisi kuitenkin olla ylhäällä? Eli suhtkoht ryhdikäs asento..
Tässä on se tyyli mitä minulle on opetettu ja ainakin maastavetoon verrattuna melko erillainen
http://www.painonnosto.fi/portal/fi/liitto/olympialaji/biomekaniikka/

Itse jos lähden tekemään riveä samalla tyylillä kuin mavea eli selkä lähes suorana niin potkusta häviää voimaa, lattiasta tietekin irtoaa helpommin.
Mavessa itselläni on tanko suorassa linjassa pään kanssa mutta rivessä taas pää on tangon etupuolella.

Jatkan arpomista. Mun nähdäkseni päälimmäinen ongelma noissa oli se, että tanko tönästään eteenpäin. Tankoon ei oo tarkoitus kohdistaa muita voimia, kuin käsistä välittyvä ylöspäin vetävä voima ja siksi tangon liikeradankin tulis olla kutakuinkin suoraan ylöspäin. Lantiopotku sanana on mun mielestäni hiukan harhaanjohtava ja itse miellän kakkosvedon pelkästään ponnistukseksi, eli vähän sama kuin hyppäisit suoraan ylös. Lantion ojentuminen kuitenkin on tärkeää.
Ykkösveto on mun nähdäkseni ihan ok, mutta kakkosvetoa kantsii miettiä. Riipusta veto on ihan hyvä sitä varten ja kannattaa tehdä sitä niin että pysäyttää tangon siihen kohtaan, mistä oma kakkosveto alkaa ja kiskasta siitä sitten. Eli ei dynaamista suunnanvaihtoa vaan pysähdyksistä ponnistus. Noin muuten näyttäis olevan kaikki suht. kunnossa, ajotukset on ihan hyvät ja tosta se viilautuu sitten vielä kun saa sen ponnistuksen kuntoon ja enemmän toistoja ajan myötä.
Mulla on yks oma hidastettu raaka rive + ylöstyöntö tässä: http://www.youtube.com/watch?v=GO5vqPJARjU
Se on melko pitkälti sellainen mitä mä haenkin. Lantio suoristuu ja siinä kohtaa tanko hipaisee kroppaa, mutta kroppa ei tönäse tankoa eteenpäin.

^ sulla ei tule kyllä potkua nimeksikään, liike lähti lähes pelkästään hartioista. Puoliso kun oikeasti osaa tämän homman niin kyllä hänelle tulee mustelmat kovien työntö reenien jälkeen jalkoihin kun potku lähtee kunnolla ja ainakin valmentaja on kovasti tuota lantiosta lähtevää potkua kehunut.

Katsotaan vaikka milkon treeni videosta mallia, potkun pitää tuntuja ja kuulua
http://www.youtube.com/watch?v=4bYMLHDrY2g 2:35 eteen päin.

Sen voin luvata ettei liike lähde "lähes pelkästään hartioista". Lantiota vois kyllä ojentaa vielä paremmin, mutta tekniikkaa parantamalla en enää montaa kiloa voi saada rinnallevetoon. Se miks lantiopotkua painotetaan johtuu siitä että voimantuoton kannalta tärkeintä on just saada lantio ojennettua kokonaan. Tietty siitä ääntä kuuluu jos painot kiihdytetään siinä kohtaa yhtäkkiä kovaan vauhtiin. Haluaisin kuitenkin kuulla perusteluja sille miksi tanko pitäis tönästä eteenpäin, koska se ei mun nähdäkseni ole ollenkaan fiksua jos yritetään saada mahdollisimman paljon rautaa ylös.

. Haluaisin kuitenkin kuulla perusteluja sille miksi tanko pitäis tönästä eteenpäin, koska se ei mun nähdäkseni ole ollenkaan fiksua jos yritetään saada mahdollisimman paljon rautaa
Potku vaiheessa se tanko palautetaan "oikealla" liike radalle, eli jos kaikki sitä ennen on tehty oiken niin tangon tulee kiertää sinne rinnalle eli rive ei kuulu tulla suoraa linjaa ylös.
Laitetaanpas vaikka linkki taas niin valkenee mitä haen takaa kts. viiminen sivu http://www.terveurheilija.fi/koulutukset/iltaseminaarienmateriaalit/getfile.php?file=70

PS: aivan varmasti saisit paljon kiloja lisää jos tekisit oikealla liikeradalla.

Mun mielestäni se tangon sahaaminen edestakas vaan aiheuttaa turhia vaatimuksia vastavoimille. Yks linkki netissä ei vielä saa mua vakuuttuneeksi, mutta kiinnostuneeksi ehkä. Aikomuksena on kyllä konsultoida useampaakin tietäjää asiasta ja tehdä sitten omat johtopäätökset.
Kiloja en varmasti saa paljoa lisää, koska etukyykky on parhaimmillaan ollut 130kg (teoriassa max 135) ja samoihin aikoihin tuli vedettyä 120kg rinnalle. En usko että tosta vois noiden liikkeiden väliset suhteet paljoa parantua.

Mun mielestäni se tangon sahaaminen edestakas vaan aiheuttaa turhia vaatimuksia vastavoimille. Yks linkki netissä ei vielä saa mua vakuuttuneeksi, mutta kiinnostuneeksi ehkä. Aikomuksena on kyllä konsultoida useampaakin tietäjää asiasta ja tehdä sitten omat johtopäätökset.
Kiloja en varmasti saa paljoa lisää, koska etukyykky on parhaimmillaan ollut 130kg (teoriassa max 135) ja samoihin aikoihin tuli vedettyä 120kg rinnalle. En usko että tosta vois noiden liikkeiden väliset suhteet paljoa parantua.
Katsoppa vielä tuosta salimin C&J http://www.youtube.com/watch?v=UI5EHuWfJPk potkun kuulee ja siitä voi päätellä että tanko kolahtaa aika mukavasti reisiin. Varmasti pystyt paremmalla tekniikalla nostaamaan selvästi enemmän koska tuo on hyvin kaukana taloudellisesta nostosta, ala harjoitelemaan potkua niin voi mielipide muuttua hyvin nopeasti.

Kyllä vaan voi suhteet tuostakin parantua, vaikka ihan hyviltä luvuilta näyttää. Sopivan pompun kun ottaa rivessä pohjilta niin tulee parhaimmillaan ylös tasan se minkä saa etukyykättyäkin. (Itsehän en aiheesta mitään väitä tietäväni, mitä nyt oon vähän lueskellut Pendlay Forumia ja artikkeleita.)

g3bzmxix.gif

Salimin maha tullee kohta tangon tielle...

Katsoppa vielä tuosta salimin C&J http://www.youtube.com/watch?v=UI5EHuWfJPk potkun kuulee ja siitä voi päätellä että tanko kolahtaa aika mukavasti reisiin.
Vaan perusteluja kaipaan edelleen, mutta en oleta niitä täältä saavani. Siinä Pyrros Dimasin videossa ei mun mielestäni oo läheskään noin selkeää tönäisyä. Ja onko toi nimenomainen nosto välttämättä Salimin parhaimmistoa.
Kyllä vaan voi suhteet tuostakin parantua, vaikka ihan hyviltä luvuilta näyttää. Sopivan pompun kun ottaa rivessä pohjilta niin tulee parhaimmillaan ylös tasan se minkä saa etukyykättyäkin. (Itsehän en aiheesta mitään väitä tietäväni, mitä nyt oon vähän lueskellut Pendlay Forumia ja artikkeleita.)
Onko näin? Mun tietääkseni ainakin suomalaisnostajilla on ihan selvä ero etukyykyn ja riven välillä ja täytyy sanoa että vaikea uskoa, että riven vaatiman ponnistuksen jälkeen heti perään olis voimaa nostaa oma etarimaksimi.

Onko näin? Mun tietääkseni ainakin suomalaisnostajilla on ihan selvä ero etukyykyn ja riven välillä ja täytyy sanoa että vaikea uskoa, että riven vaatiman ponnistuksen jälkeen heti perään olis voimaa nostaa oma etarimaksimi.

Eikös tästäkin ole kahta koulukuntaa? Hysen Pulaku työntää 210kg ja etukyykkää 220-225kg. Sitten tämä venäläinen edesmennyt nostaja, Vasili Aleksejev, ei koskaan käyttänyt kyykyssä isompia sarjapainoja kuin millä teki työntöä. Itsekin kyllä uskon että järisyttävällä kyykkytuloksella on kivempi käsitellä noita maximirautoja klassisissa nostoissa.

Siis onhan tuo tyypillistä että etukyykky on selvästi edellä, mutta näihin juttuihin törmää että on pistetty kisassa tankoon kovemmat raudat kuin salilla koskaan etukyykyssä, ja sieltä onkin tultu ylös. En missään nimessä väitä että tuo olisi kovin yleistä, mutta mahdollista se on. Vielä kun monet ottaa etukyykyt kontrolloidummin alas, ja rivessä sitten tulee tuo tosi kova pomppu pohjista joka auttaa.

Back
Ylös Bottom