Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Mave PR:ää. 245kg @ 87,7kg

Tekniikka vähä kusee, mutta ennätys on aina ennätys. Jatketaan treenejä pienemmillä raudoilla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onpas tutun näkönen sali! Tossa mäkin olin just eilen kulmasoutamassa. Riven tekniikkaa kannattais mun mielestä harjotella vielä aika paljon. Kannattaa käydä kysäsemässä henkilökunnalta neuvoja. He ovat minua ainakin maastavedossa ja kyykyssä neuvoneet (kyykyssä tosin sain sen perinteisen virheellisen neuvon "polvet ei saa mennä liikaa eteen"), kai ne jotain noista olympianostoistakin tietää.

Tuosta kevyen viikon kunniaksi kiskastu 150kg etukyykky. 30kg tullut etarin maksimiin lisää hieman yli puolessa vuodessa.

Viimeks lupailin etten spämmää ennen kuin homma näyttää paremmalta. No sehän on mielipidekysymys, mutta väittäisin että eteenpäin on menty. Merkkailin tuohon videoon tangon liikeradan näkyviin:

Joka tapauksessa opittavaa on vielä hirvittävästi. Kun pistää tuosta parikin kiloa lisää tangoon, alkaa näkymään hitaus ja epäröinti tangon alle menossa.

Toka kerta rinnallevetoa elämssäni... Vinkkejä kaipaan.

Toka kerta rinnallevetoa elämssäni... Vinkkejä kaipaan.

Omia mielipiteitä:

Kannattaa opetella ekana riipunnasta veto (hang clean) koska tuo maastaveto/ykkösveto tulee aloittelijoilla vedettyä ihan liian kovaa ja lantionlyönti menee helposti ohi. Myöskin raakana eli ei kyykkyyn kannattaa ainakin välillä tehdä.

Rivessä tuo ykkösveto tehdään kuten maastavetoa vältetään tehtävän eli jalat suoristuvat ensiksi ja selkä pysyy melkein samassa kulmassa noston ajan. Siten saadaan voimakas lantionlyönti kun ei olla tikku suorana yläasennossa liian aikaisin.

Ja paino karkaa liiaksi eteen, liian aikainen "räjähdys" ehkä.

Hyvältä näyttää mun silmiin, näitä videoita olen ite katsonut. Clean, Part 1, How To, Olympic Weightlifting

http://www.youtube.com/watch?v=mEyoH5FV03s&feature=relmfu

Tossa oli hyvät videot! Kiitos!
Pitää varmaan aloittaa niin kuin tossa opetellaan. Yks askel kerralla!

Omia mielipiteitä:

Kannattaa opetella ekana riipunnasta veto (hang clean) koska tuo maastaveto/ykkösveto tulee aloittelijoilla vedettyä ihan liian kovaa ja lantionlyönti menee helposti ohi. Myöskin raakana eli ei kyykkyyn kannattaa ainakin välillä tehdä.

Rivessä tuo ykkösveto tehdään kuten maastavetoa vältetään tehtävän eli jalat suoristuvat ensiksi ja selkä pysyy melkein samassa kulmassa noston ajan. Siten saadaan voimakas lantionlyönti kun ei olla tikku suorana yläasennossa liian aikaisin.

Ja paino karkaa liiaksi eteen, liian aikainen "räjähdys" ehkä.

Kiitos vinkeistä!
Aloitetaan hang clean:istä ens kerralla!

Luulen että syy siihen että paino karkaa eteenpäin on liian jäykät olkapäät, lantio ja leikattu akilles = jäykkä (eli en pääse tarpeeks alas jo ennen kuin aloitan liikkeen).

Pitää katsoa venytykset mitä ne joka on tehnyt nuo how to videot suosittelee!

Mutta paljon paremmin meni kun olisin uskonut kun oli vasta toinen kerta ku kokeilin.

Back
Ylös Bottom