Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Viime viikolla tiukka 1x200kg ja tänään erittäin helppo 195kg. Alkaiskohan se voima tulemaan takas vähitellen :P

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei oottanut rack-komentoa.

Joo niinku Slarto sano ni unohdin rack komennon. 185 ja 195 kyykyissäkin molemmissa meinasin ennen rack komentoa lähteä viemään tankoa takaisin telineisiin. Ei ollut niin tuttua toi merkeistä nostaminen. 184cm on pituutta.

Onhan siinä vähä notkoa alhaalla, kyttyrää ylhäällä ja kaupanpäälle vähä skolioosia nii on sopivasti joka suuntaan vinossa! Mutta tosiaan ei se pahasti notkolla tossa ollu voimapyörää tehdessä, mutta tuntu kuitenki painetta alaselässä niin täytyy olla varovainen ton kanssa.

Mulla oli sama homma, kun tein voimapyörää suorilta jaloilta. Painetta tuntui alaselässä vaikka kuinka treenasi. Lopetin liikkeen tekemisen, koska ei viitsi ottaa riskiä että selkä pamahtaa. Nyt teen sitä vain polvilta.

Kysymys liittyen jhulmille pakara videoon liittyen. Tämä ei siis ole mitään kettuilua vaan ihan aika aloittelijana kysyn, taustasi tietäen :) .

Eli, pelaan korista ja donkkia varten veivaan punttia. Pakarat donkissa tärkeät. Kyykkyjä ja mavea puntilla teen yms. Olen diagnosoinut itselleni heikot pakarat, mm. kyykky meinaa ala-asennossa kaatua eteen, ja hanuri nousta ensimmäisenä. Pakarat minulla eivät kuitenkaan kipeydy oikeastaan missään muussa kuin askelkyykyssä ja sitä teenkin enempi. Olenkin miettinyt muita hyviä liikkeitä saada kunnolla voimaa hanuriin ja tuo kyykky kulkemaan. Askelkyykyn lisäksi olen ajatellut ottaa mukaan box-kyykyn ja korvata sillä normikyykyn. Eikö tuo box-kyykky kannattaisi tuolloin otta matalammalla boxilla kuin tuossa videossa? Olipa tavoitteena sitten reenata tuota kyykkyä ja sen ala-asentoa taikka sitten ylipäänsä saada hanuriin lisää voimaa, niin eikös matalampi boksi olisi parempi. Eikös pakarat työskentele koviten juurikin siinä syvässä ala-asennossa?

Parhaimmaksi askekyykyn variaatioksi olen huomannut tuon perinteisen askelkyykky kävelyn käsipainoilla. Eikö siinä pitäsi kuitenkin koittaa pitää lantio edessä ja selkä suorana jotta työn tekee nimenomaan pakarat? Tai voiko ylipäänsä lihaskivusta päätellä sitä mikä on itselleen hyvä liike, katsottaessa asiaa voimailijan näkökulmasta ja kun tavoitteena on voima? Liittyykö voima, lihaskipu ja lihaksen aktivointi kuinka oleellisesti toisiinsa? Ei tarvitse mitään esseetä vastata....

Kysymys liittyen jhulmille pakara videoon liittyen.

Juu, hieman matalampi boksi hieman parempi. Mun lonkan koukistajien ja selän kanssa hieman varovaisuutta että en tee hirmu syvälle eli nuo on sellaisia turvallisia syvyyksiä joilla tein. Tuo mave tuossa alussa on jotain muuta kuin turvallinen liike selälle tai yleensäkään mikään erinomainen gluteusliike, mutta kunhan laitoin ettei kaikki liikkeet vaan pikkupainoilla jumppaa ;)

Askelkyykyssä tein ehkä hieman tosiaan liian etukenossa, jotta liike olisi täydellinen, mutta en kyllä osaa sanoa, että onko tuolla gluteuksen aktivaation kannalta suurtakaan merkitystä, tärkeämpänä pidän venytyksen ja pakaran kautti vapaan jalan tuonnin pikajuoksumaisesti.

Donkkiin pakarat voivat joskus olla heikko lenkki vaikka etureisistä se hyppy usein lähteekin. Biomekaanisesti on edullista olla massaa juuri lähellä massakeskipistettä eli pakaroissa, joten ei muuta kuin reenaamaan, mutta muista räjähtävyys.

Back
Ylös Bottom