Pakkislaisten omia treenivideoita

Mistäpäin Suomea kyseinen fyssari löytyy? Itsellä samankaltaista ongelmaa, mutta tuntuu että itse on melkeinpä enemmän perillä kuin useimmat fyssarit ja kiinnostaisi asiantunteva kaveri löytää.
Löytyy paljonkin huippufyssareita kun kyselee urheilupiireistä kokemuksia🙂 Kunnallisilla on yleensä vain perusfyssareita. Eivät juurikaan ymmärrä urheilijoiden vaivoista. Itse olen selvittänyt mitkä tyypit työskentelevät urheiluseuroissa ja ovat kilpaurheilijoiden fyssareita. Sieltä löytyy tietoa ja taitoa. Netti aikana googlaamalla löytää helposti kehutut ihmiset. Itse löysin fyssarin joka on kuntouttanut 22 vuotta urheilijoiden polvia ja selkiä. Sai vartissa enemmän selville kuin 5-6 kunnallisen perusfyssaria 1.5 vuoden aikana😅
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Löytyy paljonkin huippufyssareita kun kyselee urheilupiireistä kokemuksia🙂 Kunnallisilla on yleensä vain perusfyssareita. Eivät juurikaan ymmärrä urheilijoiden vaivoista. Itse olen selvittänyt mitkä tyypit työskentelevät urheiluseuroissa ja ovat kilpaurheilijoiden fyssareita. Sieltä löytyy tietoa ja taitoa. Netti aikana googlaamalla löytää helposti kehutut ihmiset. Itse löysin fyssarin joka on kuntouttanut 22 vuotta urheilijoiden polvia ja selkiä. Sai vartissa enemmän selville kuin 5-6 kunnallisen perusfyssaria 1.5 vuoden aikana😅
Näissä voi käydä hyvä ja huono tuuri, joskin vahvistan että tuo lähestymistapa on oikein järkevä ja jos vaan uskottavien tahojen suosituksista jotain nousee, niin ei kun kokeilemaan. Hankaluus piilee siinä, että pitäisi olla jonkinlainen viitekehys arvioida kehittymistä ja mielestäni se ei ole asiakkaan asia. Joka tapauksessa menee kuukausia ennen kuin selviää, onko vaihdettava palveluntarjoajaa.

Itselläni edellinen, jonka kanssa jumppailin vuoden, on kyllä hyvä urheilufyssari jolla on paljon kilpaurheilijoita asiakkaina. Fyssareilla peruskoulutus (AMK) on käsittääkseni melko vaatimaton, ja ammattitaito sekä erikoistuminen täysin omaehtoisen (ja -kustanteisen) kouluttautumisen varassa. Tämän päälle vielä normaali yksilökohtainen vaihtelu, ts. kaikista ei saa fiksuja vaikka kuinka kouluttaa. Tässä kävi nyt niin, että punainen lanka jäi löytämättä.
 
Ei ihan paljon parantunut maven ykkösmaksimi mitä toivoin mutta parani kumminkin. Lämmittelynostoissa 160kg tuntui hyvinkin kevyeltä mutta 190 taas huolestuttavan raskaalta. Alkuperäinen suunnitelma oli mennä ensin 210 ja siitä 220 mutta päätinkin heti 190 jälkeen laittaa suoraan ennätysraudat 215kg. Ei tuo pahemmin pannut vastaan mutta päätin silti jättää siihen. Ei ollut ihan 100% fiilis lähteä koittamaan isompaa.


View: https://www.instagram.com/p/CJD8wXfHbhf/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Kävin levittämässä jouluiloa kuntosalilla kun ajattelin kuvailla joulupukkipätkiä TikTokkiin. Kuinka ollakaan, penkkivideota tehdessä nostot tuntui todella kevyeltä vaikken ole tasapenkillä penkannut pariin kuukauteen. Lopulta tangossa oli se monesti feilattu satku ja sehän nousi sieltä erittäin nätisti! Muutenkin oli suht iisiä tekemistä vaikkei supertosissaan tehnytkään.

Penkki 20x20kg, 10x60kg, 6x80kg, 1x90kg, 1x100kg.
Maastaveto 6x70kg, 3x120kg, 1x170kg
Kyykky 6x90kg, 5x127.5kg
Hauiskääntö mutkatangolla seisten 10x25kg
Ojentajat naruilla 10x30kg

100kg ennätysnosto

View: https://www.instagram.com/p/CJMCBtQn4NG/?igshid=hcaluzwg4ujm


Muut hassuttelut

View: https://www.instagram.com/p/CJMFhjFHHdc/?igshid=lljzkkwfj4u9
 
Hyvää kehitystä headspinnillä, mutta eiköhän tossa ole paljon välityksistä ja tekniikasta kiinni. Lyhyt reisiluu ja pitkät kädet. 210kg meni aivan selällä. Sanon tän ihan vaan siksi, että joku on sen nyt sulle sanonut ennen kun loukkaannut ekan kerran. Jos lihassolutasolla jotain erityislaatuisuutta olisi, penkkikin olisi jo vähintään 120kg.
 
Hyvää kehitystä headspinnillä, mutta eiköhän tossa ole paljon välityksistä ja tekniikasta kiinni. Lyhyt reisiluu ja pitkät kädet. 210kg meni aivan selällä. Sanon tän ihan vaan siksi, että joku on sen nyt sulle sanonut ennen kun loukkaannut ekan kerran. Jos lihassolutasolla jotain erityislaatuisuutta olisi, penkkikin olisi jo vähintään 120kg.
Ei välityksillä ole mitään tekemistä kehittymisen nopeuden kanssa. Erikoisinta tässä on nimenomaan kehittymisen nopeus. Jos on pitkät kädet ja lyhyt reisiluu, mave lähtee aina suht suorin jaloin. Lyhytkätisen on pakko mennä alemmas ja käyttää reisiä. Itse olen myös pitkäkätinen. Silkka mahdottomuus vetää reisillä kuten vaikkapa Eddie Hall. Jos menet yhtään liian alas että reidet nostavat, kädet koukistuvat.
 
Juu taitaakin olla etupainotteinen koko nosto, siinä korostuu reiden asento (polvi pääsee enemmän eteen) ja "selällä vetäminen". Eli painoa kantapäille ja tanko kiinni jalassa koko noston ajan.
 
Suht hyvinhän tuo näyttää kulkevan, 6kk lisää reeniä niin meneekö tuossa rikki jo 250kg mave. Maksimien lähellä selkä pyöristyy aika monella, toki tekniikkaa voi ja kannattaa aina parantaa.
Pena treeniohjelmaan ja puhki se 120kg 3-6 kuukaudessa.
 
Täällä herännyt keskustelua tosta mun tekemisestä. Myönnän kyllä että nuo mun kaksi aikaisempaa mave PR:ää (210 & 215) on kyllä revitty liikaa selällä ylös. Liekkö sitten ettei ole ollut pää täysillä nostoissa mukana tai sitten siellä oikeasti tulee jo selän rajat vastaan. Kumminkin jos vertaa vaikka 205 kiloiseen jonka nostin reipas kuukausi sitten niin selkä oli paljon paremmin.


View: https://www.instagram.com/p/CHz2P9cnaEy/?utm_source=ig_web_copy_link


Nyt meinasin laittaa maven maksimit tauolle vähintään pariksi kuukaudeksi ja treenata selkään ruutia. Mavea 70-80% maksimeista, ylävetoa, alasoutua, perustreeniä. Ja jos tuo olkapää pysyy näinkin hyvänä mitä se nyt on pysynyt niin palautellaan tasapenkkiäkin treeniin parin kuukauden tauon jälkeen. Siinä pitäisi parantaa vielä kympillä (tai yhdellätoista jos tarkkoja ollaan) että ollaan nostettu enemmän kun oma ukko kun se nuorempana treenasi aktiivisesti. Kyykky ja mave onkin mennyt siitä jo ohi. 😅
 
Täällä herännyt keskustelua tosta mun tekemisestä. Myönnän kyllä että nuo mun kaksi aikaisempaa mave PR:ää (210 & 215) on kyllä revitty liikaa selällä ylös. Liekkö sitten ettei ole ollut pää täysillä nostoissa mukana tai sitten siellä oikeasti tulee jo selän rajat vastaan. Kumminkin jos vertaa vaikka 205 kiloiseen jonka nostin reipas kuukausi sitten niin selkä oli paljon paremmin.


View: https://www.instagram.com/p/CHz2P9cnaEy/?utm_source=ig_web_copy_link


Nyt meinasin laittaa maven maksimit tauolle vähintään pariksi kuukaudeksi ja treenata selkään ruutia. Mavea 70-80% maksimeista, ylävetoa, alasoutua, perustreeniä. Ja jos tuo olkapää pysyy näinkin hyvänä mitä se nyt on pysynyt niin palautellaan tasapenkkiäkin treeniin parin kuukauden tauon jälkeen. Siinä pitäisi parantaa vielä kympillä (tai yhdellätoista jos tarkkoja ollaan) että ollaan nostettu enemmän kun oma ukko kun se nuorempana treenasi aktiivisesti. Kyykky ja mave onkin mennyt siitä jo ohi. 😅

Se ei oo niinkään sitä että käyttäisit liikaa selkää vaan liian vähän pakaroita. Ei selän käyttöön kuole mutta loppuojennus on paljon tehokkaampi kun oppii käyttämään lantiota. Mutta siltä se vaan videolla näyttää niin totuutta en tiedä. Jokatapauksessa näyttää paremmalta joka kerta niin suunta on ainakin oikea.
 
Se ei oo niinkään sitä että käyttäisit liikaa selkää vaan liian vähän pakaroita. Ei selän käyttöön kuole mutta loppuojennus on paljon tehokkaampi kun oppii käyttämään lantiota. Mutta siltä se vaan videolla näyttää niin totuutta en tiedä. Jokatapauksessa näyttää paremmalta joka kerta niin suunta on ainakin oikea
Tässä voi olla ideaa. Headspinnin heikkous on ollut lantion käyttö. Loppuojennus jäi varsinkin alkuaikoina vajaaksi. Hyvin on kyllä parantunut, mutta ei olisi pahitteeksi saada lantion voimat paremmin käyttöön. Ei noissa mitään suurta hätää onneksi ole että tartteisi masentua🙂
 
Tattis jälleen kerran hyvistä analyyseista ja vinkeistä! Ettei liian kauaa jäädä mavea murehtimaan niin laitellaan näitä eilisiä joulupyhien jälkeisiä kyykkyjäkin tänne. En ole ennen kyykännyt 130kg sarjaa ja kyllä nuo pisti vähän hapottamaan reiden ojennusten ja reiden koukistusten kanssa😅 Kyykkyä siis 10x20, 8x80kg, 6x110kg, 3x5 130kg, ojennuksia ja koukistuksia 3x10 molempia.

Nyt maistunut liikaa alkoholi pyhien aikaan niin pitää oikeasti ottaa niskasta itseään kiinni. Uutenavuotena jos sallisi vielä juhlinnat ja sen jälkeen keskittyminen treeneihin ja ruokavalioon. Liian paljon on tullut läskeiltyä tässä kuukausien aikana.


View: https://www.instagram.com/p/CJVx4EaHTni/?igshid=us71aayn5std
 
Back
Ylös Bottom