Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli eilen otettua vähän videomateriaalia omista salitouhuista. Kyseessä siis triplasarja (keskitetty hauiskääntö, penkki, jalannostot). Jos mahdollista, niin ottaisin vastaan neuvoja siitä, mitä lihasryhmiä meikäläisen kannattaisi jatkossa painottaa, koska oman lihaskuntonsa arvioiminen objektiivisesti on perin hankalaa. Tavoitteena joka tapauksessa ensi kevään CBB-noviisit.
Jotain häikkää tuossa kyseisessä Smith-tangossa on koska olen muistaakseni ottanut vapaalla tangolla 5 x 110kg ja 8 x 100kg ja tuossa tuli vain 5 x 100kg... joko tanko on painavampi kuin 20kg tai sitten kiskot tekee vaan niin paljon kitkaa.
Jotain häikkää tuossa kyseisessä Smith-tangossa on koska olen muistaakseni ottanut vapaalla tangolla 5 x 110kg ja 8 x 100kg ja tuossa tuli vain 5 x 100kg... joko tanko on painavampi kuin 20kg tai sitten kiskot tekee vaan niin paljon kitkaa.
Aika paljon noi tangot tosiaan vaihtelee Smithissä. Entisellä salilla painoi 27kg ja nyt salilla missä treenaan, hässäkkä tankoineen painaa 22kg.
Jaa, pitääkin tarkistaa tilanne jos pystypunneruksissa sittenkin nousee vähän enemmän kuin 55kg:n sarjapainotAika paljon noi tangot tosiaan vaihtelee Smithissä. Entisellä salilla painoi 27kg ja nyt salilla missä treenaan, hässäkkä tankoineen painaa 22kg.
Aina luullut että noissa on se 20kg painoa tangossa, ikinä kyllä tarkistanut.Pitäneen varmaan myös syksyn mittaa kattoa jos sais kuvattua vähä penkki-, kyykky- ja mavesarjoja, jos vaikka tarkkasilmäiset löytää jotain korjattavaa tai kehumisen aihetta.
Treenaatko siis "samaan aikaan" sekä maksimivoimaa, että kestovoimaa? Entäs miten hermosto jaksaa sitä, että teet maksimitreenejä läpi vuoden? Uskotko kehityksen olevan tuolla tavalla parempaa kuin ilman perusvoimakautta? Sori kaikki kysymykset, mutta kiinnostaa itsekin oppia touhua :D

Moro, pirun komeeta vetelyä! Kiinnostaisi millasta sarjaa liikkuu lisäpainojen kanssa?
Ite oon nyt yrittänyt nimenomaan jaksottaa raa'asti yhtä ominaisuutta kerrallaan. Tiedä sitten pitäisikö kokeilla lyhyempiä jaksoja esim. 2 viikkoa kerrallaan tai sitten tuota mitä tee, eli useempaa ominaisuutta samaan aikaan.Treenaan maksimivoimaa ympäri vuoden. Myös kestovoimakaudella oon tehny ylläpitäviä maksimivoimatreenejä. Maksimivoiman ohella teen jonkun verran myös hypertrofisia sarjoja. Huipulle on monta tietä. Varmasti myös treenin jaksottaminen perusvoima-maksimivoimakausille voisi toimia. Kestovoimaa oon nyt treenannut vaan 1-2 kk ajan ennen toistoleuanvetokisoja. Saattoi tosin nuo viime lauantain kisat jäädä viimeisiksi toistoleuanvetokisoiksi kun keskityn lisäpainoleuanvetoon ja Street Workouttiin. Kisoissa tuli vain 35 hyväksyttyä toistoa, mutta se riitti kuitenkin Suomen mestaruuteen alle 85-kg sarjassa
Kiitos! Lisäpainoleuanvetoennätykseni on tällä hetkellä 80 kg, jonka vedin 79-kiloisena.
Ite oon nyt yrittänyt nimenomaan jaksottaa raa'asti yhtä ominaisuutta kerrallaan. Tiedä sitten pitäisikö kokeilla lyhyempiä jaksoja esim. 2 viikkoa kerrallaan tai sitten tuota mitä tee, eli useempaa ominaisuutta samaan aikaan.
Uskaltaudun tänne setien keskelle. Tää on ainoa ikinä otettu video mun kyykkäämisestä ja lähinnä nyt kysäisisin, että löytyykö tuosta haukuttavaa? Jalkojen asennon vastikään vaihdoin ja tuolloin kyykky muuttui kivuttomaksi. Mutta jos aihetta on niin valaiskaa hömelöä paremmasta tekniikasta.
Valitettavasti jäi kuitenkin rahkat saamatta... :( Ajattelin nyt laittaa kuitenkin tänne, jos vaikka saisi kokeneilta konkareilta hieman arvostelua tuosta penkkitekniikasta, miten se nyt näkyykään tuossa videolla kun vähän tuppaa heilumaan.